Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 627 ggr
Cristine
0

De som kommer från...

andra länder tycker det är otäckt med trähus, de tror de kan brinna när som helst.

Vad gillar du trä eller tegelhus?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag har ett trähus och trivs bra med det.

[Asta]
0

Jag gillar faktiskt båda. Vi har ett gammalt trähus och det är fantastiskt för du kan alltid fixa till ett trähus. Och fina gamla trähus är underbara.

Men jag gillar stenhus också. Ett fint gammal funkishus till exempel tycker jag är toppen. Så jag kan nog inte säga att jag föredrar det ena eller det andra.

Anders 50
0

Då jag bor i ett trähus och gillar det så blir svaret: Trähus.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Jag bor i ett tegelhus, men tycker ändå det är finare med trä. Har funderat på att panela och måla huset…men tegel är mer underhållsfritt..Obestämd

Maria
0

Jag gillar olika material. Beror lite på omgivningen och vilken hustyp.

Jag känner en grek som var så otroligt stolt över sin brors trähus. Allt virket var importerat och det blev p.g.a detta ett riktigt lyxhus.

/Maria

Bergspuman
0

Trä har sina nackdelar eftersom det blir väldigt varmt sommartid!

Jag föredrar betong, stadsböna som jag är Flört

[MargaretaA]
0

Menar du hus som är byggda av trä eller tegel eller som har det som fasadmaterial?

[Asta]
0

#6 i och för sig blir stenhus också varma om värmen sitter i länge. Vi bodde i ett stenhus när vi hade lägenhet senast. En sommar var det en lång period med värme och då samlades enorma mängder värme i stenen och det svalnade därför inte ner på natten.

En normal sommar dock så gör stenväggar det svalare inomhus.

signemo
0

Trähus tycker jag bäst om. Är på nått så rogivande

Var rädda om varandra

Cristine
0

Byggda Maggan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

aha… jag tror att de allra flesta husen i sverige är byggda av trä utom möjligen stora flerfamiljshus.

Men visst är det sant att elden tar dem till slut. Det är därför vi inte har så många jättegamla trähus bevarade i sverige. Men nog är det trevligast med trä tycker jag.

[peter54]
0

Jag bor i trähus och tivs bra med det. De flesta tegelhus är rätt fula jämfört med motsvarigheter av trä.

Jag tror nog att tegelhus brinner precis lika bra inuti även om inte själva teglet brinner.

Anders 50
0

Träkonstruktioner är i vissa lägen mer brandsäkra än motsvarande i stål.

Maria
0

i Göteborg har vi ju "landshövdingehusen" som lär ha tillkommit på grund av en lag som sa att bostadshus (flerfamiljs) fick inte har högre än 2 våningar om de var byggda i trä på grund av alla de stora stadsbränderna.

Då kom någon (en landshövding) på idén att bygga första våningen i sten och de två andra i trä.Glad

/Maria

Anders 50
0

Smart hövding! Skrattande

MaMaMade
0

Trähus…timmerhus är ju underbara. Dessutom mår jag inte bra i stenhus.

Bergspuman
0

#14 De där husen är sååå vackra, brorsan och hans familj bodde i ett sådant när de bodde i Götet. Ostindiegatan. Där har jag varit många gånger! Skrattande

chik
0

Vill nog ha trähus…

Lena.P är jag i verkliga livet.