God Morgon 28/10.
Gomorron Chik och alla andra,
Klart att det inte är lätt att ringa ett sådant samtal Chik. Förstår dig.. Sänder lite styrka och kramar genom cybern till dig!
Jag ska återuppta träningen idag, hoppas det går bra. Fortfarande rätt snörvlig men känner mig åtminstone OK i kroppen.
Annars intet nytt!
Längtar till helgen och att få sova, och så ska jag shoppa tror jag…
Ha det gott!
Bergspuman.Tack.O snyt dig o drick mycket o Träna!!!Med förstånd-inte bra med ont i kroppen…
Shoppa låter bra mycket bättre. I mina öron.Om jag nu får tycka till.
Hur som helst ha de gött, med vad du nu gör..
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon på er flickor och alla ni andra.
Chik jag vet att du är väldigt stark men idag känner jag på mej att du får en kram av Matte själv och här kommer en från mej också
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon, idag varmt ute, 9 grader! Så ska det va
.
#1,2, jag shoppade lite igår så nu är jag nöjd och ska inte ha mer på ett bra tag. Köpte en t-shirt eller om det heter top, som jag ska ha under, en fin sjal och en jacka, som jag känner mig jättenöjd med.
Nu till jobbet!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon. Här är det en trött morgon. Jättetrött. Funderar på hur jag ska orka ta mig till jobbet överhuvudtaget.
Shoppade också lite igår. Hittade en riktigt snygg klänning på Indiska till ett bra pris.
God morgon på er!
I dag var det halt att ta sig till jobbet. Vi spar på sanden i den här delen av kommunen tydligen….. 
Chik… Jag tänker på dig och skickar över all styrka jag förmår!
God Morgon 
Alla morgonsysslorna avklarade och barnen ivägskickade med skolbussen. Det är varmt ute, 8 plusgrader, men det blåser en snål sydvästan, så det känns inte att det är milt.
Chik, det där är inte en lätt uppgift, jag hänger med på styrkekramen.
Godmorgon!
+7 och regnskurar här, alltså höst! Ska snart iväg och jobba lite.
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon
Efter en rörig, hektisk morgon är det äntligen dags för fikapaus.
Vägen jag kör till jobb ska stängas av i 2 veckor så nu får jag hitta nån alternativ väg tills på måndag. På morgonen gör jag allt på rutin, hjärnan är inte riktigt inkopplad så tidigt, så det gäller att komma i håg det också tills på måndag… 
Ha en bra dag allihop
Zabelle
Här har regnet öst ner, men jag har varit under tak, så mig har det inte gjort nåt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

God eftermiddag!
Chik - allt har olika lång inställelsetid! Den tid det tar från att hjärnan bestämt sig till att man faktiskt utför det. *KRAM*
Här är det regn och rusk, inget vidare promenadväder precis så det blir nog lite bakning med minstan istället! Ska även skura ur badrummet uppe som ska målas om.
Idag åkte jag till Grand Samarkand, ett stort köpcentrum som inte är riktigt klart men hade öppning för ytterligare några affärer. Fyndade ett par tights och en lång t-shirt för ynka 78kr, då får man väl ändå vara nöjd! ;-)
Fortsatt skön torsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Här blev det en riktigt trevlig dag med mycket sol, 10-11 grader varmt och sydvästlig vind. Jag har varit ute och stökat mest hela tiden, men nu är jag inne för att laga middag åt familjen, rotmos och fläskkorv.

Godafton!
chik; förstår så väl…att ringa ett sådant samtal kan inte vara lätt. Alla vi tänker på dig, det vet du väl? PoK! 
Utan internet ett tag (förmodligen Botnia-banan som grävt av kabeln…*igen*…) o imorse var det järnet för att plocka upp pappa o skjutsa till sjukhuset, ögonundersökning.
Har inte fått lön från 2 av mina 3 arbetsgivare…kommunen håller på att kolla upp sin del just nu. Jag väntar otåligt på svar, vi är väldigt beroende av varenda krona just nu så magen är lite upp o ner för tillfället. Pojken behöver vinterskor, ena tösen en vinteroverall o alla tre ordentliga vinterhandskar…o så huslånsmånad på det! 
Dock kom Sonen hem o var själaglad! Han (o vi) har ju haft det lite tufft ett tag. Det verkar dock som om det största problemet är att han inte känner sig hemma i åk 8 samt att han är lite mer intelligent än genomsnittet, så det har talats om att han ska få försöka läsa in resten av åk 8 + åk 9 under resten av HT o till VT.
Nu kom han hem o berättade att han ska få tenta av 8:ans matte rakt av. Det är hans bästa ämne så det torde inte bli några som helst problem. Det verkar som om de tänker låta honom börja i klass 9 efter jul, om jag förstod honom rätt. Har mailat hans kurator o hoppas få svar imorgon.
Ikväll ska han o Guben åka upp till samhället o gå på gymnasiemässa. Fixar han att läsa in så måste han ju välja redan till våren. Det värmer så att se honom glad igen! 
Också jag har haft en trevlig dag med värme..+11 grader, sol och bara lite blåsigt. Så det blev en skön långpromenad, istället för att åka till stan och shoppa..
jag deltar i gruppkramen till chik.
I dag har vi varit och städat ut pappas lägenhet. Lika bra att få det avklarat så att någon annan behövande får flytta in. Det är inte helt lätt att få plats på äldreboendena - behovet är större än tillgången 
Önskar alla en trevlig kväll. Här ska det tittas på Robinsson 
Jag hoppas det gick bra Chik!
#18 En eloge till er som tänkt på att andra kan behöva lägenheten så fort som möjligt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 18
Håller med Cristine..så omtänksamt! 
Mhm, det är verkligen omtänksamt.
Det är otroligt att de äldre som inte vare sig vill el kan bo kvar hemma inte kan få ett äldreboende. Andra som både vill o dessutom skulle kunna, kanske med lite hjälp, blir tvingade. Jag är faktiskt lite rädd för att bli gammal av den anledningen.
#19, 20, 21
ja fast jag ville också få det avklarat. Ingen anledning att dra ut på det. Nu hoppas jag att jag aldrig mer behöver se ett sånt ställe (även om det är väldigt fint där). 
Been there, done that, 2 ggr!
Får se hur det blir med pappa, han bor själv än, 84 år men börjar känna av sin Alzheimers rätt så rejält nu. Skulle tro att det antingen blir långvården el så tar "den stora proppen" honom.
Jag ska göra tvärtom på söndag. Flytta möbler till mammas rum på äldreboendet.
jag tror inte att långvården finns längre. Det är äldreboende som gäller och det tycker jag är humanare än att de gamla ska ligga på sjukhus som det var förr.
Jag hoppas att din mamma ska trivas och må bra där. Trots allt skit man fått höra om olika äldreboenden i media så har jag bara goda erfarenheter.
#25 - hon trivs bra än så länge - hon är där redan sedan en månad tillbaka, fick ett korttidsboende som vi nu permanentat. De verkar snälla i alla fall.
Det låter bra. 
Ja tänk när den dagen kommer att ens föräldrar inte kan sköta sig själva längre.
Men jag känner mig på sätt och vis befriad från sådant.
Umgås ju inte med mamma. Inofficiellt är det så att eftersom jag ställde upp så himla mycket för henne när jag var barn, och fick försaka stora delar av en normal barndom, så får mina bröder ta hand om henne nu när hon är gammal.
Och pappa har alldeles frivilligt valt att bosätta sig 60 mil från sina barn, sedan 30 år tillbaks. Inte tusan åker någon av oss 60 mil för att dona med ett äldreboende för honom. Men kanske måste vi ändå… om han blir virrig i kolan och hans sambo/särbo kanske inte vill ha honom längre…
Suck!
#25 Det har förmodligen bara ändrat namn. Här har vi 3 boenden; ett för de som är någorlunda iform (serviceboende), ett för de som är ngt sämre (äldreboende, ålderdomshem i min ungdom) o så ett för de som har ordentligt nedsatt fysisk o psykis förmåga (fd långvården).
#26 Vad roligt att hon trivs där. Det är värre att flytta på en kär när de sätter ut taggarna från första början…så var det för oss med min mamma…*tungt*! Hoppas att din mammma fortsätter att trivas! 
Tänk när dagen kommer, då man inte kan sköta sej själv längre…det oroar jag mej för..
Min förhoppning är att jag dör innan jag blir dement. Det gäller nog att inte sköta sig själv allt för bra.
# 31
Håller med..hellre död än dement!