Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1433 ggr
Cristine
0

God morgon 21 okt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var försiktiga!

SMHI varnar för ishalka

Höstregnet blandades med snö på onsdagskvällen i södra Sverige.

Under natten och torsdagsmorgonen väntas ishalka på flera håll. Väderomslaget fick SMHI att utfärda en klass 1-varning.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Godmorgon,

Här i Uppsala ser det snustorrt ut … Men så är det ofta. När övriga landet dränks, har vi ökentorrt. Och ibland kan det vräka ner hela dagen här, när övriga landet har riktigt fint väder.

Jag är så trött. Känns som man aldrig får sova tillräckligt. Eller så är det snuvan.

Har ställt in träningen hela veckan, orkar inte.

Inte på bra humör idag bara…

Ha det gott!

chik
0

God dagens Cristine o Puman..Ja nu har vi väder efter kläder o Däck!

Puman..Gråter..

Här är det mörkt utan för. o ingen fin färg i horisonten..Så vi får väl blöt väder…

Men jag önskar er alla en bra dag..så som ni vill o har möjlighet att göra den..

Mysa i soffan o bara sitta o titta rätt ut.Det är inte fel det heller..

Så tjing på er alla i burken…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Oj då!!!Nu tittade jag på termometer här bredvid mig, o vad ser jag? Jo 8-. Huva mig..

Nu glider jag ner o tänder i pannan.Fast det är 18+ inne.Burrr.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

God morgon. Här förutspås alltjämt en alltför tidig vinter. Jag hoppas att den prognosen är lika osäker som SMHI:s rapporter har varit större delen av året.

Mammas korttidsboende kommer att omvandlas till ett permanentboende. Så nu försöker jag räkna ut hur det ska möbleras. Och det är minsann inte lätt. Jag vill få in både en liten ätdel och en liten sittdel. INTE lätt.

aggeelin
0

Godmorgon, kallt ute idag som sagt. Här ser det ut som om solen kommer att titta fram. Jag hoppas, som Asta, att det inte blir snö och att vi slipper en tidigt vinter. Känns som om det var nyss vi hade fullt med snö här, totalt insnöade.

Ha en härlig dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

God morgon!

-12 grader här hos mig. Fy sjutton. Man kan tro att man är på Sibirien.

Ha det bra idag!

zabelle
0

Godmorgon

Klockan ringer, in i duschen, kläder på, maken fixar frukost, macka och kaffe i farten, ut med hunden, i väg till jobb, glashala vägar…. 

Säger som Asta sa häromdagen - är det långt kvar till semestern?

Zabelle   

[peter54]
0

God Morgon Glad

Minusgrader här också, men bara 1, inte tvåsiffrigt. Jag och barnen höll oss varma genom att sjunga Södertäljevisan av Berndt Dahlbäck medan vi väntade på skolbussen.

Anders 50
0

Godmorgon!

-6 grader ute, +21 inne, sol från en klar blå himmel nu och frostvitt på marken. Med andra ord en fin morgon.  Glad

Det blev inget snöoväder här inatt och ingen ishalka heller, torrt och fint på vägarna.

Ha det bra idag..för det ska jag! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Elpida
0

God förmiddag!

Här ligger snön och gnistrar i solskenet, ganska vacker faktiskt. Det klingar lite illa bara med björkarna utanför som fortfarande har väldigt många och gröna blad kvar… Ljust och kallt är det iaf ;-)

Idag ska jag ta bort stygnen från benet sedan blir det stövelinköp till lilltösen =)

Må så gott allihop!

Puman - en uppmuntrande kram till dig idag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

alla och ha en bra dag/ kram

[MargaretaA]
0

God lunch

Här ligger kvicksilvret på +1 just nu, men den utlovade snön har tack och lov inte setts till. Solen skiner och himlen är blå så det får man heller inte klaga på.

ha en skön torsdag alla! Skrattande

[Sisa]
0

Hej mitt på dagen!

Några minusgrader också här, men solen lyser från en blå himmel…hösten är underbar ibland, även om jag som ni, längtar lite efter semestern!

Är i allafall ledig idag, gör de sista små detaljerna i badrummet…gud så skönt, sen är det klart!!

Ha en fortsatt fin torsdag, hoppas solen lyser också på er!

[peter54]
0

Här är det 4 plus just nu, men i vinden känns det som 10 minus. Det är soligt och fint dock, men svårt för fingrarna när man behöver göra nåt ute.

Glad

Bergspuman
0

En tanke: Nu när vi fått kyla igen, kommer ni ihåg hur det stönades och stånkades i somras när det var som varmast?

Skrattande

Eller har vi människor väldigt kort minne? Glad

Detta var ju faktiskt bara drygt 3 månader sedan…

[peter54]
0

#15 Ja det kommer jag ihåg, men jag kommer också ihåg de fina dagarna i september när jag tyckte att det var preeeciiiis laaagooom.

FlörtGlad

Faktum är att människan är ett av världens mest temperaturkänsliga djur. Utan reglerande kläder tål vi bara ett spann på några få grader.

Optimal lufttemperatur för människan generellt är 23 grader C. Det är den genomsnittliga temperaturen på människans hud.

Anders 50
0

Jaha…nu är det dags…första snön kommer här nu!

Bergspuman
0

#16 Vad lustigt. Jag har länge tyckt att +24 C är min alldeles perfekta temperatur. Kul att höra att det finns en vetenskaplig förklaring till det också. Glad

[Asta]
0

#15 Jag klagade då inte på den varma goa sommaren. Jag klagade på att luftkonditioneringen på jobbet inte fungerade, men det var inte vädrets fel.

#16 - hade ni så fint i september? Vi hade skräpväder i september. Vi längtade efter de där fina höstdagarna, men fick nöja oss med att längta. .

Vi är så nöjda at vi var i Lissabon. Eftersom det regnade varje dag när vi hade semester så gav ändå solen i Lissabon oss lite påfyllnad.

[peter54]
0

#17 Ojdå, här är det soligt och fint.

[Asta]
0

#20 - just NU är här faktiskt också soligt, men det är defintivt mer ett undantag än en regel. Någo helg nu i oktober hade vi fint.

[Sisa]
0

Vackra bilder Kyss

Anders 50
0

2 minuter efter mitt foto i #17 så var det som vanligt igen, d.v.s. barmark och växl. molnighet.

[peter54]
0

Här har det varit klarblå himmel hela dagen lång, inte ett moln så långt ögat nått. Det måste vara alldeles stjärnklart eftersom det gick att ta en sån här bild på Saturnus alldeles nyss.

Glad

[peter54]
0

… och på fullmånen med rödfilter Glad

Anders 50
0

Vilka bilder!

[Sisa]
0

Säger detsamma…wow! Förvånad

[GunillaF]
0

Åh, vilka bilder du tagit!Glad Snyggt! Impad!