För varje man....
är kvinnan en gåta han försöker lösa livet igenom.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men långt ifrån alla män reflekterar över kvinnan.
En del män bara accepterar henne utan så mycket åthävor och njuter av det hon kan ge
. Det kan vara rätt skönt, att inte bli reflekterad över och värderad hela tiden!
En liten strip apropå temat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jaa…tänk om män kunde tänka lika som oss kvinnor! Allt skulle bli så mycket enklare då…
#4 Haha, jag skulle nog säga tvärtom jag. Kvinnor behöver tre gånger så många ord som en man för att säga samma sak och ofta hjälper det inte ändå, för hon säger inte rakt på vad hon menar och missförståndet är en ofrånkomligt faktum.

Nej allvarligt, jag funderar inte över kvinnors sätt att vara i allmänhet, utan tycker att det mer handlar om individen än könet. Dock kunde jag på allvar önska att min fru sa rakt på vad hon vill säga istället för att linda in saker och ting, men det är inget stort problem.
Jag skulle vilja se fler kvinnliga statsöverhuvuden, kanske rentav enbart kvinnliga sådana, för då tror jag att världen skulle bli ett fredligare ställe.

# 5
Då tycker jag tvärtom! Då en kvinna gör eller säger något, är det så enkelt. En man är omständigare och krånglar till det…
Det finns ruskigt krångliga och omständliga personer av bägge könen. Jag uppskattar den raka stilen, inget kringelikrok. Om det är man eller kvinna som har svårt att klämma ur sig hur det är fatt, då tappar jag tålamodet. UT MED SPRÅKET brukar jag be dem.
Sedan är män generellt sett inte uppfostrade att tala om sina känslor, sina tankar, sina inre intryck och förnimmelser och att föra ett abstrakt samtal med en man, kan vara en pina. De verkar klara bäst att samtala om konkreta saker, som hur man byter fönster, hur man lagar en bil, bästa sättet att reklamera en mobiltelefon, hur man gör ditt eller datt.
Å andra sidan kan kvinnors eviga velande och fiskande efter bekräftelse hos varandra, göra mig vansinnig också. Ofta i ett sådant sammanhang tar jag befälet och blir beslutsmässig och klubbar vad som ska göras. Pekar med hela handen helt enkelt.
…men är det inte det som är tjusningen… att vi är olika!
Tycker jag iaf!
Kvinnan är i stort sett en rätt bra uppfinning, tycker jag. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Ja, eller hur.
Vad var det gud sa nu….
"Bättre kan jag, sa han, när han såg på mannen och så skapade han kvinnan"! 

#10 Fast det där att "galne Gunnar i skyn" skulle ha gjort mannen först och kvinnan sen är numera en spräckt myt sedan man vetenskapligt kunnat belägga att kvinnan är grundmodellen och mannen är avvikelsen.

#12 Hahahaha….