Utlännigar och svensk mat.
Kalles kaviar som är ett måste för en stor del av svenskarna(de tar till och med sig den på resorna)..näää den gillas inte av dem. Hårt bröd då, njaaää går att ät men inte för mej..tycker de flesta. Bjud inte på gröt pch välling, det går inte, däremot så gillas inlagd sill och kåldormar, janssons frestelse och köttfärslimpa.
Nu är detta min egna upplevelser så vad säger ni?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tror du dom gillar surströmming?!!

Tror inte jag.
Bara Japanerna, många burkar har gått dit. Det är nog därför jag sett så många ungdommar svissa förbi här på cykel eller moped mot Oskars.
Lax skulle de äta ofta för det är en lyx neröver.
Pyttipanna brukar folk gilla!
När jag bodde på kibbutz i Israel så gjorde en av de äldre medlemmarna, en kvinna som hade kommit till SVerige just efter 2a världskrigets slut, och hade en dotter som var gift där nere, pyttipanna till alla oss svenskar som fanns på kibbutzen.
Hon tog det som fanns - oxkött, kyckling och Potatis. Inlagda rödbetor fanns inte förstås, men vi stekte ägg och hade kalasmiddag. Det blev en stor rest, hon satte in den i kibbutzköket.
Nästa dag skulle hon hämta resten. Den var borta!
Några dagar senare hörde hon förstulna viskningar om hur man kunde få tag på mera sådan där potatis- och köttröra, den var väldigt god… 
Jo det kan jag tänka mej att de gillar.
Knäckebrö´
nu kan jag inte ljudhärma i text,fonetik står sig slätt
..det var det första två holländskor sa,när de fattade jag var svensk
det var några jag råkade på turkiska bonnvischan,nära urgyp o newshehire (viss reservation för stavningen) för en del år sedan
de var helfrälsta på svenska knäckebröd
världsvant lät jag dem tro jag var en konesör i hårt bröd *skratt*
vanliga svenska pannkakor,går oxå hem,inga crepes
i sydney för än längre sedan,jag o en svenska slog ihop våra mjölpåsar ,det var ganska mycket ..budget,vi inspirerade till ett recept,mjöl,vatten,ett extra ägg "lånades" mot andel och ..salt,
det förvånade den allt större skaran som samlades i köket..
det blev en stor succe´ !
alla fick ju en liten smakbit i "vandrarhemmsköket"
dagarna efter,samlade ..alla ihop nya ingredienser o ville att vi skulle göra fler *skratt*
..knäckebröd..o Västerbott´n (ost) 

det klagade ingen av holländskorna på,skickade ned varsin bit efter hemkomst :- )
penke