Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 923 ggr
Cristine
0

Min hetaste önskan...

just nu är att de ska sätta skruvlock på mjölkpaketen.

Jag bröt vingarna bakåt men det blev ingen öppning så jag fick ta till kniven och då fattades det milimeter för att jag skulle kört den i handen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Ibland vill man bara slänga dem i väggen! Tösernas mjölk har iaf skruvlock, tack o lov!

Min hetaste önskan just nu är att det ska ordna upp sig med humöret för Sonen o att Guben får jobbet han sökt, så vi kan slappna av lite.

Fler heta önskningar?

aggeelin
0

#0 Här finns de skruvlock på mjölken men många klagar för att de är svåra att öppna…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

#0 Har du ingen sax?Flört

MaMaMade
0

Här ska hörnet rivas av…o ibland är plasten under så seg att man häller ut halva pkt innan man fått upp ett snyggt hål.

Saxar har jag hört talas om men det är töserna i familjen som har bäst koll på hur de ser ut… Flört

penke
0

..skruvkork finns väl på vissa/många mjölkpaket ..!
 dock ICKE på eko/miljösnälla..inget "onödigt" plast där inte

soya/havre-mjölk har väl oftast en plast-manick
 de bör ju skakas innan upphällning..

jag brukar ha en het önskan varje morgon..
  …när klockan ringer…. *skratt*

penke

Anders 50
0

Här finns alla tre sorternas förpackningar. Och Arlas är alltid svåra att öppna, vet inte varför för det är väl samma tillverkare till alla mjölkförpackningar?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Himla tur att det gick bra…

jag smyger mig på packeten o det brukar gå bra o få upp den…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

#6 - nej det tror jag inte. Åtminstone för några år sedan hade man Elopak och Tetrapak som konkurrenter. Men det kan ha ändrat sig, sån koll har jag inte.

Cristine
0

Mycket av det man köper är inbrottsäkert  och inte bara matvaror,, jag köpte ett par hörlurar som jag inte lyckades få ut ur plasthylsan så min gäst tog hand om den men efter ett tag såg han mordisk ut, sprang efter en kniv och gav den nådastöten..tur att hörlurarna klarade sig.

Och idag försökte grannen och jag klä av ett torkställ och jag tror det tog nästan en kvart, för varje enskild pinne var inplastad och där kom kniven fram igen och ordvalet nämner jag inte ens.

Känns som man lever farligt i närheten av dessa inpackningar.FörvånadTungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag gillar inte mjölkförpackningar med skruvlock, mest för att det är två olika material i en och samma förpackning. Ännu värre är det med vissa juiceförpackningar som har tre olika material - papper, plastlock och aluminiumpåse inuti.

Jag hade tidigare stora problem med de där brytöppningarna på mjölkförpackningarna, särskilt de från Arla som är mycket svårare att öppna än de vi har från Gefleortens, men om man lär sig rätt tekning så misslyckas man ytterst sällan. Nu kan jag öppna dem utan problem.

Värst tycker jag de förb ….. så kallade återförslutningsbara fryspåsarna för ärter, broccoli osv är. Jag avskyr dem och tar saxen och fimpar av "låset" på en gång och sätter dit en vanlig påsklämma istället.

De där låsen är nästan omöjliga att öppna, men när det väl är öppet är de nästan omöjliga att stänga igen. Tuggummipåsarna är nästan ännu värre, helt omöjliga att ta sig in i utan att bryta naglarna av sig.

Enligt reklamen ska man bara trycka på påsens kanter för att öppna låset, morsning.

Obestämd

[Sisa]
0

Gillar inte heller alla dessa onödiga förpackningar, som tar hur länge som helst att öppna! Tänker också på alla, som är klena i fingrarna…Skrikandes

[peter54]
0

#10 Det heter förstås inte "tekning", utan "teknik", ibland snubblar jag värre än vanligt på tangentbordet.

Jobbigt att man bara har en timme på sig att justera sin text också. Obestämd

Maria
0

Jag har numera allt svårare med förpackningar då mina händer fungerar sämre. Framförallt vänster.

Skruvkorken är svår att få upp o jag har dålig kraft med de andraSkrikandes och sax är också svårt.

Flera gånger har det hänt att jag gjort hål med en stor kniv i ren ilska.

/Maria