Snyggare
När jag tittar mej omkring så tycker jag att ungdomarna blir vackrare och vackrare och mycket längre än förr. Är det maten eller livsstilen som gör det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
…Cristine…inte bara ungdomana…vackrare o vackrare…vi också om inte längre men,vackrare…Titta på Dig i spegel o då märker Du vilken vacker kvinna med erfaranhet tittar på.
Men svenskarna är ju ett vackert folk, det är internationellt erkänt 
#1 Tack Inisklo..du är snäll du!
#2 Joo visserligen!

Vackrare vet jag inte…det är nog mkt mejk o fejk är jag rädd! Längre kan jag inte uttala mig om, har alltid varit kort o nu har jag ju kommit in i "krympåldern" så jag avstår från att uttala mig om centimetrar! 
Vet inte om ungdomarna är vackrare nu än förr, däremot förbättrar många (mest flickor) utseende med smink nuförtiden.
Visar pappas konfirmationskort från 1914. Tycker att många, särskilt flickorna, ser mer "vuxna" ut än dagens 14-åringar.
Men jag var vacker redan som liten! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är det din pappa som står bakom första flickan som står bredvid läraren till vänster. Vet inte varför jag fick för mej det.
Jo, men då hade de ju likadana kläder o frisyrer som de vuxna.
#6 Nej, nr 2 från vänster, högst upp!
Jag kan tycka att man ser färre ungdomar med riktigt svår acne numera. När jag gick i skolan så var det alltid någon eller några i varje klass som hade stora problem med hyn vad jag minns.
Kanske finns det bättre medicinering numera?
/Maria
Överlag fixar ungdomar mer med sitt utseende numera.
När jag gick i skolan var det då ALDRIG någon som färgade håret eller tonade, isåfall var de punkare - och punkare betraktades med lätt förakt, de var ju "knäppa" som spökade ut sig sådär.
Nu är färgning och toning i alla möjliga vilda färger, helt accepterat.
När man ser högstadietjejerna som allesammans är blonderade, platinablonderade, och ser förvillande lika ut - som små fnaskfjortisar, ursäkta uttrycket! - så tänker man LIKRIKTNING.
DET är i alla fall något som inte förändrats! Alla ska se likadana ut.
Men så har utseendefixeringen ökat - samhället glamouriseras. Skönhet står högt i kurs. Vackra människor väljer vackra partners och sätter vackra barn till världen!
Vackra personer kanske har ökat i antal bara? Eller uppmärksammas de mer?
Tänker på John Nash, nobelpristagare, för sin jämviktsteori. Han lär ha kläckt ut den när han kom på att alla män på en pub, skulle UNDVIKA den vackraste kvinnan, för att i och med det, minimera risken för rivalitet och bråk om henne. Om den vackra kvinnan inte fick nog uppmärksamhet, skulle hon blir sur och dunsta och därmed skulle jämvikten återställas!

#10 Mitt barnbarn är fjorton, blonderar håret ibland, utan att för den skull se ut som ett fnask! 
Allt ligger i betraktarens ögon skulle jag vilja säga.
När jag var ung och tonåring så tonade och färgade många av oss håret. Det var ingen konstig företeelse på den tiden. Målade oss gjorde vi också. Ganska så mycket mer än dagens tonåringar. De är iaf duktigare på att måla sig snyggt nu för tiden tycker jag.
By the way Jag var tonåring på 60-talet.
#11 Självklart menar jag inte att klanka ner på någon individ personligen. Men jag har en stor aversion mot det där modet som säger att tjejer ska klä sig så sexualiserat och faktiskt, ungefär som ett fnask. Och det kryper längre och längre ner i åldrarna.
Och handeln uppmuntrar det. Det är först när föräldrar reagerar, på t ex en olämpligt designad bikini, som de tar åt sig.
Jag skulle kunna bre ut mig mycket mycket mer om det här, men tänker inte kapa tråden.
När jag o Guben satt o fikade på stan sist, såg vi den här tjejen gå förbi. Jag har inte läst hennes blogg så jag ska inte uttala mig om hennes personlighet som den framstår där. Men jag gillar inte looken o som jag har förstått det är det en look som många eftertraktar, det räcker med att titta igenom Sonens skolkatalog. Den här tjejen hade iaf klackar som nästan gjorde att hon tippade över…nog kan det vara snyggt med högklackat emellanåt men stackaren kunde ju nästan inte gå! Snyggt o avslappnat? Nä!
Jaa, jag kan inte hjälpa men jag tycker det är snyggt med målade tjejer och högklackat! 
Har det inte alltid varit så att i en viss ålder ser alla likadana ut. Innan de skaffat en egen identitet och bättre självförtroende.
Ett litet antal förunnade har bra självförtroende redan som små och har egen stil, men det är inte många.
Jag har gått i högklackat hela mitt liv haft alla färger som finns på färgkartan i håret och gått i kort kort. Sminkad, ja kanske mer än vad tjejerna idag använder.
Kort klänning och högklackade stövlar.

Men i den stad jag var tonåring var definitivt inte utseendefixeringen på alls samma nivå som den är idag. Man var inte helt ute om man inte hade rätt kläder och det var absolut inte samma matning från media om perfekta utseenden.
Mina arbetskamrater har berättat om att deras barn kan komma hem från dagis och diskutera att de är för tjocka. Trots att de är helt normala. Det tror jag beror på all media.
Jag upplever att det är fler som är längre nu än vad de var när jag var tonåring, jag var längst, och få var i min längd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Sminket i mitten av 60 talet. Mitt öga!
Men längre tror jag också att folk blir. Det verkar vi bli hela tiden om jag förstått det rätt. Kolla bara sängar från förra sekelskiftet.
Jag var 1.62 och de flesta vänninorna var i min storlek. Det var på 50 talet.
#8 Hmm nästan..det var bara 2 st emellan Anders.
#21 Ja, du var nära!