Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 615 ggr
signemo
0

Ord piggar upp

Idag vaknade jag med ordentlig huvudvärk. Åkte till jobbet.Tog värktablett o satte igång att arbeta. Då ringer telefonen det är en kund.

Det första han säjer är att.

Man blir alltid så glad när Du svarar.  Du är alltid vänlig o glad i rösten. Och sen talade han om vad han ville igentligen.

Genast kändes huvudvärken lite  mindre.

Det är en man som säjer precis vad han tycker och tänker om alla o allt, och han säjer inget han inte menar.

Igentligen borde vi både le och tala om för människor när man är glad över något.

Var rädda om varandra

[Asta]
0

Visst piggar ord upp! Jag var också med om något trevligt idag. I två dagar nu har vi varit på avdelningsresa med min avdelning. Jag avslutade idag och berättade för dem att jag var stolt över att vara deras chef och att jag var så glad över deras entusiasm och engagemang. Efter mötet kom en av mina Medarbetare fram och sa att det beror ju på hur engagerad chefen är också. Att man vågar säga vad man vill och att man får gehör.

Då blev jag också glad.

[Sisa]
0

Grattis signemo och Asta!

Ord betyder mycket mer än man tror…det är ju genom orden vi förmedlar allt positivt…och negativt! Kyss

signemo
0

Det är ju så ibland att saker tas för givna.

Man kanske talar om om man är missnöjd men glömmer tala om när man är nöjd.

En tack o ett leende räcker långt.

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

" Att leva är att vara öppen,

inför allt det positiva som finns omkring oss "

KyssFlörtKyss

chik
0

Signemo o Asta…Vist har ni så rätt.

O Sisa. jag hänger på din fina mening…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Jag fick också ett telefonsamtal nu på eftermiddan som piggade upp.

Det var en glad kvinna från ortopedmottagningen, de hade fått min remiss nu och hade en tid redan nu på måndag.

Maken till trevlig människa! Hon kvittrade på som en nyanländ bofink på våren, och hade inte det minsta bråttom.

Så hon "gjorde min dag"!   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Jag fick också ett telefonamtal i eftermiddags som gjorde mig riktigt glad. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.