Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1873 ggr
Cristine
0

God morgon den 11/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min önskning är att alla får en skön och spännande dag med hela familjen. Var försiktiga om ni ska ut i skogen och plocka svamp, jakten har väl börjat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Godmorgon.

Idag blir det handling och så ska jag hämta mitt älgköttGlad

/Maria

Cristine
0

Det blir väl slottsstek idag då?Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Morrn morrn!

Älgjakt ja, Guben steg upp 04:30 i morse o försvann. En grå dag, inte så kul ute i skogen men det är bra att det inte är för varmt iaf. Hoppas att det går bra för laget i år. Han har inte ngt emot att jaga, tvärt om men det tar emot när man "måste", trevligare att bara ta en prommis med bössan på axeln o händer det så händer det. Dessutom jagar laget bara på helgerna…då jag o barnen är lediga o hemma. Men de hinner ju bara med 2 helger innan det blir uppehåll, hoppas de skjuter fullt innan dess!

Här kommer det otäcka saker från bröst o bihålor, kokta lungor o rutten hjärna…minst! Känns *jättefräscht* men det brukar betyda att det går åt rätt håll. Är dock glad att jag inte ska iväg o jobba förrän på onsdag. Töserna är fulla med rugor o klådan är nästan borta.

Ska försöka göra ett städryck i sovrummet idag. Fast jag pärlade lite igår…det var kul…Oskyldig

[Woozy]
0

Skänker en tanke till offren i WTC.

Ha en bra dag alla.

Anders 50
0

God morgon!

Här i södern börjar inte älgjakten förrän den 11 oktober, så än så länge är det inte så många jägare ute i skogarna.

Inte för att det händer så många olyckor…men det är bra att ha lite färgglada kläder på sig när man är ute och går i skogen.

I em. ska jag vara på skjutbanan, där är det hög aktivitet nu inför älgjakten.

Ha det bra idag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Dagen bjuder på mulet väder. Det är bara att dra på sig lite extra kläder och bege sig ut. Ska snickra lite idag.

Ha det bra!Glad

aggeelin
0

Godmorgon, världen där ute är mulen, enligt förväntan (rapporten hos flera väderstationer).

Här är det förkylt, så jag ska ta det lite lugnt. Ska fixa inne med blommor och sånt, och kanske lite ute också.

Ha en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God Morgon Glad

Här är också lite grått idag även efter att den tunga dimman lättat, men ganska varmt, just nu dryga 14 grader.

Pojken är hos en kompis och dottern är på väg till Gröna Lund. En av hennes klasskompisar bjöd med henne som födelsedagspresent. Kul present.

Jag har just bytt hjul på min rullstol. Fick punka och bytte ena hjulet, men det var större än det gamla pga att det hade nytt däck ioch det gamla hjulet hade slitet däck, så jag fick byta båda hjul.

Idag har jag stora matningsdagen, 50 ormar ska ha mat. Glad

Varje morgon när vi ska hämta in tidningen står några tranor ute på åkern, men de gillar inte ällskap, så de lättar direkt.

Bergspuman
0

God förmiddag,

Idag är det Kulturnatten i Uppsala. Min förhoppning är att särbon ska masa sig in hit senare idag, men han har tenniskurser ca 5 timmar mitt på dagen och brukar vara rätt så mör efter det…

Dimman råder, tror inte det lättar förrän framemot eftermiddagen som det ser ut.

Jag börjar få lite ångest inför att börja jobba igen på måndag!

Ni får ha en skön lördag!

Elpida
0

Hej hej

Tittar snabbt in, ska till stan och köra Zumbapass. Barnen ska utfodras, minstan ska på kalas och ska ha klänning och bli finSkrattande.

Ha en toppenlördag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

God eftermiddag!

Gråmulen morgon med duggregn men temperaturen ok,13 grader.

Har förberett middagsmaten och ska ta en promenad till äldste sonen m fam.

Vi har inte setts på 2 veckor nu pga förkylningar både där och här.

Ha en fin dag vad ni nu än hittar påGlad

[Sisa]
0

Hej alla ni!

Här har vi fint väder, solen skiner och +18 grader. Är inne en snabbis, jobbar delad tur och ska snart tillbaka till jobbet. Men imorgon är jag ledig….

Fortsatt fin lördag!

AnnL
0

God eftermiidag!

Småregnat hela dagen men ändå 18°

Har tränat lite med Silver idag och nu bär det snart ut i skogen för en promenad.

Ha en skön lördag.Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

MaMaMade
0

Halloj!

Solen kom fram mitt på dagen så efter lunch gick jag o töserna iväg till potatislandet o grävde upp 1½ rad. Nu står det 30 l Potatis + tösernas småhinkar o väntar på sortering ute i garaget…men det får vänta till imorgon, jag blev helt knäckt av grävandet! Kan iaf nöja mig med tanken att det nu bara är 1 rad kvar att gräva! Glad

[MargaretaA]
0

goeftermiddag

mycket fin bild Peter!

Dagen har varit grå men vi slapp regn som tur var. Nu är loppisen avslutad och jag blev några pryttlar fattigare, värkande fötter och 600 kr rikare. Inte mycket till timpenning om man tänker på hur många timmar jag jobbat med det, men det blev en kul dag och skoj att surra med grannar och kunderGlad

ha en fortsatt fin lördag alla!

Elpida
0

Här har det varit grått mest hela dagen med lite smådugg, ändå är det rätt varmt ute. Körde ett Bodybalance-pass efter Zumban så nu känner jag mig skönt balanserad och utstretchadGlad

Puman, låter roligt med Kulturnatt. Det är kul att bara gå omkring och titta på allt som händer. Du får väl pigga upp särbon med en öl eller whiskey först….fast då kanske han somnar..Tyst

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

zabelle
0

Godkväll

Har landat i soffan efter en dag på stan. Shoppat lite och ätit gott.

#4 Tänder ett ljus till minne av WTC katastrofen.

Zabelle   

[MargaretaA]
0

#4, 17

ja det är den dagen idag. Det hade jag glömt i villervallan Skäms

[peter54]
0

Solen tittade fram ett par timmar mitt på dagen, men annars har det varit mulet, men inget regn. Ganska varmt, såpass att jag blev svettig när jag höll på ute i bara t-tröja.

Vi har en större dykarbagge i vattentunnan. Jag fiskade upp den för att se om den ville flyga iväg, men det verkade den inte vilja, så den får väl bo kvar i tunnan.

Jag la ner en brädstump så att den kan klättra upp och torka om den skulle vilja flyga sin väg.

Maria
0

#19 Du är snäll du PeterKyss

/Maria

[MargaretaA]
0

oj den bilden är ju rena konstverket. Vilka färger! Glad

[peter54]
0

#21 Tack. Jättesvårt att fota ner i vatten utan att bara få ytreflexer, så jag tycker att den bilden blev okej.

Så här ser dykarbaggen ut undertill.