Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 617 ggr
Cristine
0

Är du noga med maskinerna

Putsar och oljar du dem innan förvaringen för vintern eller ställer du helt sonika in dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Man kan glömma allt ute också. Tur att snö isolerar så bra… Oskyldig

[Sisa]
0

Vilka maskiner ? Obestämd

MaMaMade
0

Tja, gräsklippare…man kan ju ha en snöslunga, jordfräs, en töcken där kvistklippare…vad heter de nu igen!? Sedan borde man väl putsa upp o olja in hackor o spadar mm också men de brukar oftast slängas in i växthuset som de är, här hos oss.

Hösten är en tid för dipp för mig så jag undviker trädgården, går mest ut i skogen o samlar istället. Vill inte tänka på att rensa ur växthus, frostnätter o kyla. Överlämnar med glädje trädgårdsstädandet åt Guben min. Oskyldig

[Sisa]
0

Har heller ingen lust att städa hela hösten, så jag gör som du MaMa…lämnar det åt gubben! Det är ju ändå hans maskiner…Tungan ute

chik
0

Helt sonica,Så ställer vi bara in Gräsklipparen o övriga tekniska prylar som vi har haft under sommare. Vi är så slarviga här o inte blir det bättre heller…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Eftersom jag jobbat med skogsmaskiner hela yrkesverksamma livet så vet jag vad service och underhåll betyder.

Den stunden man lägger ner på det har man mycket bra betalt för…

Men…inte oljar man in potatishackan när säsongen är över precis.Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

maskinerna är gubbens avdelning. men jag tror inte han gör det heller….

Maria
0

Min man har alltid varit noga med sina maskiner och verktyg. Nu har vi inte så mycket utomhusmaskiner mer än en handgräsklippare och en trimmer.Flört

Däremot så är han noga med verktyg och maskiner som slipar, borrmaskin, sågar och allt vad det kan vara.

Jag håller mig till hushållsmaskinernaOskyldig

/Maria

Bergspuman
0

Är ju lägenhetsboende och ensamboende betongböna utan jord- och skogsegendomar så - jag förstod inte frågeställningen först hihi Glad

AnnL
0

Sambon är väldigt noga med att allt ska vara i ordning innan det ställs in för vintern.

När jag bodde i hus själv åkte det bara in tills det skulle användas igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.