Ledsam men ändå spännande tid.
Jag gillar hösten. Jag gillar hösten när den är solig o varm. Jag gillar hösten när det finns massor av bär; blåbär, hallon, lingon…svampen skjuter upp överallt där man går o träden fylls med alla regnbågens färger på löven som sitter kvar hur länge som helst!
Tyvärr upplever man inte många sådana höstar. Vi har haft flera dåliga bärår, svamp är jag inte så kunnit på o sedan barnen kom har tiden inte riktigt räckt till. I år har inte ens tomaterna velat rodna i växthuset o vi har haft 3½ grad kallt redan. Sådana höstar vill jag inte vara med längre!
Nu hoppas jag på god jaktlycka åt Guben istället. Älgjakten kör igång till helgen, det finns rådjur o jag hoppas att gässen vill göra stopp på vägen när de passerar våra slagna kornåkrar. Får jag inte fylla frysarna med bär får jag väl fylla dem med kött istället. Gott att finna när vinterstormarna viner o det är veckan före löning!
Han gick nyss en sväng med bössan på axeln. Ska bli spännande att se om han kommer hem med något. Eller att han åtminstone fått se något. Vi har gott om björn härikring. Igår spanade vi in vad vi tror är en björnriven stubbe. Både vår o en jaktkompis vovve har uppträtt konstigt därikring så det är säkert Gammelfar som varit i farten o letat myr- o larvgodis.
Föredrar du någon särskild årstid och vilken är det i sådant fall? Jag har alltid tyckt att alla årstider har sin charm men med ökad ålder, väderleder o fram till nu, barn som behöver hjälp med alla vinterkläder, så föredrar jag nog sommaren numer.
Hoppas guuben din har god jaktlyckaså ni får fylla frysen.ja har så liten skog numer så det enda jag skulle kunna skjuta är nångon sparv.
Alla årstider har sin skönhet men det är enklast att leva på sommaren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Förlåt…jag skulle inte klara att jaga djuren, lägga dom i frysen och sen äta upp dom…men, det är ju så man gör…
Tycker att var årstid har sin charm! 
Jag mår bäst av att äta kött o anser oss människor vara blandätare. Äter hellre det vi själva jagar el föder upp för då vet jag varifrån köttet kommer, hur djuren har levt o fått äta samt att de dött fort o smärt- samt stressfritt.
Ja du MaMaMade.. jag tror att jag och din gubbe gillar samma årstid.
Är man jägare så är det svårt att inte ha hösten som favoritårstid. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
MaMa..Du har så rätt i vad du skriver.."Djuren har levt o fått äta samt att de dött fort o smärt- samt stressfritt."
Den meningen gillar jag..
Lena.P är jag i verkliga livet.
mina favoritårstider är alla dem som inte innehåller snödrivor eller överdriven blöta.
Jag skulle kunna gå i ide mellan 1/11-1/4. Avskyr verkligen vintern och fryser konstant. De andra årstiderna gillar jag även om sommaren är bäst.
Zabelle