Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 847 ggr
Cristine
0

God morgon 29 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina gäster har just gått så jag passar på att säga godmorgon till er alla och hoppas att ni får en härlig söndag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

just gått kl 2 på natten?! Du är ett under av tolerans Cristine . alla som stannar kvar efter 22 hos mig has overstayed there welcome.Obestämd

[Sisa]
0

Godmorgon!

Vad gör man en söndagmorgon då man vaknar tidigt och inte kan somna om…sätter sej här och kollar om någon mer är vaken!

Ni som vaknat redan…och Ni som vaknar sen…

Ha en skön söndag!

Bergspuman
0

Goder morgon!

Är ungefär som du Sisa, men jag vaknar mycket senare ha ha! Skrattande

Men det var speciellt att vakna idag. För första gången på mycket länge SKUTTADE jag upp ur sängen, ivrig att ta itu med dagen. Jag kan inte minnas när jag gjorde det sist!

För det mesta suckar jag bara när klockan ringer. Eller svär över att det är så tidigt. Eller stönar över att det gör ont någonstans. Eller kryper ihop av ångest och drar täcket över huvudet igen.

Jag borde ha semester jämt Glad

Idag kommer särbon, fast troligen inte förrän på eftermiddagen - han hade tenniskurser 5 timmar igår och var ganska trött. Vi tänkte oss ut i skogen och leta svamp. Jag fick rapporter från en väninna i Järfälla igår om att hon hade hittat en hel del, och att det tydligen poppat upp nu sista veckorna - för 3 veckor sedan fanns det ingenting. Ungefär som jag, med mina ynka 6 kantareller för 3 veckor sedan, så nu vaknar hoppet! Glad

Imorgon ska jag göra något riktigt skoj: åka in till Sthlm, träffa Järfällaväninnan, äta lunch och sedan gå på Grönan! Hi hi hi! Det blir den första sommaren jag lyckas pricka in BÅDE Liseberg OCH Grönan.

Vad jag babblar förresten ha ha.

Ha en skön dag allesammans!

Skrattande

[Asta]
0

Godmorgon. Vad härligt att du börjar må bättre Bergspuman!

Här är det lite mysko idag. Det är något konstigt blått på himlen och någon skarp lampa som lyser!

Men vi har ändå varit duktiga och städat ur kylskåpet. Vad mycket burkar och skräp det står där längst bak.

aggeelin
0

Godmorgon, ni har haft mycket för er redan, ser jag. Städat, och hoppat upp och solen har ni setts… härligt!

Här är det mulet ute och 18 grader inne. Jag ska förbereda lunchen om en stund. Det kommer gäster och det är skönt att inte stå med en masaa matjox då. Ha det gott !

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Spanaren]
0

Hej!

Vaknade av att det regnade så hemskt vid kl 03.30 i morse och hör kl 03.45 hur grannarnas främmande går hem Förvånad

Det var länge sedan som vi var uppe så länge tänkte jag och kurade ihop mig i säng enbredvid make och hund.

Har hunnit med att vara ute på 2 hundprommisar, först med Odi och sedan med stövaren Alma.

Kul att vara morgonpigg fast ibland så skulle jag vilja sova ut riktigt ordentligt en enda gång men … jag är glad ändå/kram  

Ps Fasta tider ger en jämn dygnsrytm Flört

[GunillaF]
0

God morgon.

Solen lyser med sin frånvaro idag. Det är kallt och hög höstluft.

Ha en bra dag!

Anders 50
0

God morgon!

Här är det också nåt mysko gult lyse på himlen…och en inre röst säger: "idag torkar tvätten ute!"

Får se om det funkar…annars finns ju tumlaren.

Eftermiddan är vikt åt TV:n…..Formel 1 startar upp igen efter ett uppehåll. Belgiens GP på Spa.

Ha det bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Spanaren]
0

#8 Går det bra att tvätta och feja på i ditt fina hus Flört /kram

Anders 50
0

#9 Lite tvärdrag…så flyger dammråttorna ut!  {#emotions_dlg.smile}

[Spanaren]
0

#10 Du är duktig du och det tipset kan vi andra också ta oss an Flört

Har du kockmössan på vid spisen också *fniss*

Maria
0

Jag håller med Anders. Tvärdrag är min melodiCool

/Maria

AnnL
0

God förmiddag!

Idag blir det nog mest sängläge för min del. Ont i halsen, tung i huvudet och allmänt krasslig. Blev förmodligen smittad av min kompis dotter som var genom förkyld när vi träffades i veckan.  Rynkar på näsan

Ha en skön söndag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Tungan ute#1 Maggan hälften av dem sov i sin husbil på gården, så de har nyss fikat och åkt. Min bror med fru tittade in lite snabb för de skulle vidare till stugan. Jag brukar inte ha gäster så sent men vi var på en ljusfest som var jättevacker med tusentals lampor och ljus efter stränderna och båtarna hade markerat seglen med ljus och sände upp ljusbasllonger. Alla hus såg ut som på julafton. Det var mycket mer ljus nu än då. De två restaurangerna på ön som ligger mitt emot varandra och hör ihop hade musik. Den stora hade orkester och dans i trädgården och den andra hade allsång med moderna låtar så när man stod utanför och hörde båda blev det öronbedövande. Vi kom hem vid 12 tiden och då tog vi ett par glas vin. Tiden rinner iväg när man har roligt.

Jag ser att ni alla är pigga och glada och nu har ni fått vilat från mej i två dagar.SkrattandeTungan ute

Anders 50
0

Säg den glädje som varar…Den gula lampan släcktes och regnet öser ner som vanligt!

[Sisa]
0

Krya på dej…Kram Kyss

[Spanaren]
0

#13   Säger som Sisa i #16 :

Krya på dig Kyss /kram

chik
0

God dagens på er alla…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elpida
0

God eftermiddag!

Än lyser solen mellan stora moln, hoppas det får vara fint fram till kvällen iaf. Igår var det fest i parken som ligger typ 50 meter från vårt hus. Minstan somnade vid 01.30 inatt, det var alldeles för hög musik för att komma till ro. Vaknade tidigt av kroppen som sa ifrån men jag lurade den med en liten tablett sedan sov jag ett par timmar till…TystSkrattande.

Nu ska jag hämta äppel till en äppelkaka som ska avnjutas med vaniljsås och lite pladderSkrattande

Må så gott!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[peter54]
0

Hej och god eftermiddag Glad

Jag sov till  halv tio idag efter den minst sagt påfrestande lördagen.

Jag åkte hemifrån 01.15, hämtade upp resesällskapet i Skärholmen kl 3, det var tre ungdomar varav de två i baksätet sov hela resan.

När vi var framme i Kristianstad kl 09.15 vaknade de och utbrast -"är vi redan framme?"

Mässan öppnade kl 11, så vi var där i god tid. Visserligen lite jobbigt att vänta, men med tanke på att det var över tusen personer som väntade utanför, var det trevligt att komma in bland de 20 första.

Jag gjorde mina affärer och det blev mycket billigare än vad jag tänkt. Vid 15-tiden åkte vi hemåt igen. Det småregnade då och när vi kom till Jönköping öste det ned.

Det fortsatte att ösregna ända fram till Nyköping, så det var otroligt jobbigt att köra i mörkret och mycket mötande trafik, massor av trassliga vägarbeten.

Vid 22-tiden lämnade jag av en medåkare i Alby (Botkyrka) och vid 22.30 lämnade jag av de andra två i Upplands Bro norr om Sthlm. Därifrån gick det rätt lätt. Jag var hemma vid 23.30 och lastade ur.

Gick och lade mig idag kl 01 efter att ha varit vaken i 26 timmar i sträck, varav 17 timmar bakom ratten och 148 tillryggalagda mil.

Mellan Växjö och Ljungby stannade vi och tog rast. Solen tittade fram under några minuter, så jag tog den här bilden.

Cristine
0

Wow ..vilken resa, att du orkade… men det var en vacker plats du fann efter vägen.

[Sisa]
0

En intensiv, men intressant resa verkar du haft, Peter. Kul att du delar med dej! Glad

chik
0

Fin bild Peter. O du är bara för duktig..

God kväll på er alla..Är bara inne o säger hej till er..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#20 Vilken maratonresa/helg. Tack för att du berättar.Glad