God Morgon 21 augusti
God Morgon o Trevlig Lördag.
Vilka fina limgon, mums..
Önskar er alla en trevlig dag…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon på er! Jag vaknade också kl.4, men att sitta ensam vid datorn är inte så roligt så jag slog aldrig på den.
Vi har kunnat sitta med ordleken för att fördriva tiden.
Så fina lingon..här finns inga.
Jag önskar er en ljuvlig dag med mycket vila!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon!
Här har regnets smattrande mot fönsterblecket väckt mig flera gånger inatt. Men det har gått lätt att somna om.
Ha det bra idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God förmiddag,
Ska iväg till Heby idag med närmsta väninnan (henne jag for till Karlskoga med) och gå på Hebys karneval. Hihi. Lilla Heby, ha en karneval? Men det blir nog skoj.
Igår kände jag mig på otroligt gott humör när jag åkte hem från Stockholm. Det var SÅÅÅÅÅÅ roligt att träffa brorsbarnen och skoja med dem. Särskilt 3,5-åringen var rolig, hon har lärt sig att prata jättebra, mycket fint ordförråd. Jag följde med och hämtade på dagis. Hon var rätt blyg i början, men tinade upp vartefter.
Efter en stund hemma frågade hon (via mamma) om inte jag ville måla med vattenfärger med henne. Javisst, sa jag. Gillar ju att måla. Så vi satte igång med det. Helt plötsligt började hon berätta om hur det var på Gotland i somras, och en massa sådant. Jag har bestämt mig på stående fot att åka och hälsa på brorsan mycket oftare i fortsättningen, minst 1 gång i månaden. Nu börjar hon bli så stor så hon MINNS andra människor, och man kan prata med henne, nu kan jag börja bygga upp en kontakt med henne.
Jag har inte egna barn som ni vet (och ångrar mig inte över det valet), men syskonbarnen är guld värda!

Vädret då. Mulet men inte något regn, inte ännu.
Har varit samma väderlekstyp några dagar nu.
Ha en fin dag!
Här har det regnat hela natten, men nu är det uppehåll och faktiskt OK väder. Hade fruktansvärt ont i ryggen när jag vaknade idag (tack och lov att vi beställt nya madrasser) och tog mig en morgonpromenad för att se om det kanske kunde hjälpa. Ryggen blev väl inte bättre, men det var skönt i alla fall.
god lunch
fina lingon peter 
här är det en dramatisk himmel med mycket mörka moln samtidigt som solen skiner. Det kan bli vad som helst av det.
Det blir spännande se hur det ser ut hemma för vi är på väg hem nu efter några dagar på torpet.
ha en fin lördag alla!
Godmiddag!
Idag ska vi in till Malmöfestivalen. Enda gången jag åker buss…. 
Hoppas ni alla får en härlig lördag!
Zabelle

Gomiddag!
Underbara lingon, ska ut och leta sådana med mamma, vi brukar mysa med det varje höst.
Har en första arbetsvecka avklarad och känner mig matt men väldigt glad. Det har ju varit en hög personalomsattning på min arbetsplats sista tiden, och där försvann de jag trivdes bäst med. Nyanställda blev unga 20 åringar som, även om de är jätterara så…
Nu var en nyanställd 46 år och jättetrevlig! Så underbart att känna att man har en riktig arbetskamrat igen!!!
Kursen vi fått i personlig utveckling som ska följas upp i tre steg var inte dum den heller…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Godmiddag härinne!
Här är en till som var uppe med tuppen…jobbar delad tur och är nu hemma på långlunch!
Hoppas ni har en bra lördag!
Godmiddag, nu har vårt besök åkt hem så nu väntar snart nästa… bonus"barnen" med sambos har bjudit hit sig ikväll… men först ska jag åka upp på stan och titta på kungafamiljen som är i stan på besök.
Det tycks vara regn hos de flesta av er låter det som, just nu uppehåll här så jag ska ta en cykeltur.,
Ha det gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Gomiddag på er från ett regnigt Tynderö, fast de lovat sol. Den var framme under förmiddagen så jag hann måla om en soffa, såga ner två träd och några buskar. Röra ihop cement och hälla under soffan jag gjort så det blir lite stadigare och måla räcket på bron. Tur de!
Nu kan jag sitta med gott samvete.
God eftermiddag!
Idag har vi 29 grader här i Schweiz!
I morse åkte vi upp i en kabinbana, 1 kilometer drygt, rakt uppför alpbranterna! Iiii…vad det kändes otäckt till att börja med….Men efter en stund glömde man bort det för utsikten var helt fantastisk!
Väl där uppe så fotvandrade vi ännu högre upp…
Vilken luft och vilka vyer. Helt oslagbart! Jag badade fötter o be i en ISKALL bäck (fors). Kunde inte låta bli trots att jag är superförkyld.
I morgon blir det avresa från den här byn vid lunschtid, till flygplatsen drygt två timmar härifrån. Landar på Arlanda sent i morgonkväll, sedan får jag "dra järnet" hemöver med bilen så jag kommer i tid till jobbet på Måndagmorgon kl. 8. 
#12 låter som att du har det härligt där du är,, det kan vara värt att dra järnet sen…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Dagens livräddning handlade om en knasig trollslända som landat i en vattenfylld vit ytterkruka. En bakvinge var vikt och ihopklibbad och framvingarna var ihopklibbade rakt upp.
Den hade börjat sjunka med bakkroppen och höll sig i krukans kant med det främre benparet. jag tog upp den och pillade isär de ihopklibbade vingarna och sedan höll jag den i handen i fem minuter innan den var torr nog att flyga iväg.
Senare kom den tillbaka och landade i en hink vatten. Min dotter hjälpte upp den innan den hann bli blöt. Jag antar att den drogs till allt det ljusa denna gråmulna dag. Nu har jag tömt hinkarna och vänt dem och krikan uppochner.
Den slags livräddning som jag gillar!
Det var ju tur att din dotter uppmärksammade att den kom tillbaka!
#13 Jaa det kan det vara ! 
Peter!!Ni är så fina hjälpare.
Gunilla..vad jag längtar till att du kommer hem..Så man kan få information o bilder på dina äventyr..hoppas att du bara är o njuter….-Det är du så värd.
Ja god kväll på er..En liten bild som jag tog i torsdag..Konstigt att det var en så fin Måne då…
Lena.P är jag i verkliga livet.