Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 425 ggr
Cristine
0

Vad har ni för tankar..

om Annika Östberg?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Det är svårt att bedöma hur "insyltad" hon var i de där polismorden, men mina tankar är nog att även om hon var medveten om vad som hände, så kanske hon var "fångad av situationen" så att säga.

Jag menar att hon var ung och dum, hängde med fel kille och hamnade riktigt snett.

Jag har hur som helst svårt att tycka att det långa straff hon fått är rimligt. Speciellt med tanke på vilka löjliga straffsatser en del andra grova brottslingar får.

Elpida
0

Tycker nog att hon avtjänat sitt straff, med råge. Den tiden hon har kvar kan hon väl få med familjen. Det känns inte som risken för återfall är överhängande om man säger så…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Cristine
0

Nej det är det ju inte och hon är nu 55 fyllda, hon ska visst avtjäna sitt straff till sept. 2011, men jag undrar hur hon gör det när jag läste att han satt och remade i en roddbåt och tackade för att hon var fri.

Jag tycker att åren i Amerika var mer än nog.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Jag tycker hon har sonat sina brott.

Hon har suttit i fängelse bra mycket längre tid än vad personer, fällda för samma brott, vanligen får göra i Sverige.

Hon fick ju sitta MYCKET längre än t ex Juha Valjakkala, som mördade 3 personer, PÅ EGEN HAND. Han blev fri efter 20 år han. Och se vad han hittade på. Återföll genast i småbrottslighet.

AnnL
0

Kan bara hålla med. Tycker hon sonat sitt brott med råge.

Håller också med Peter. Hur medveten var hon om det som hände. Men hon var ung och dum o var i fel sällskap.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Ja hon har ju gjort tid i fängelse nog om man jämför med andra. Men jag tycker att hon har "helgonförklarats" lite väl mycket i svensk media.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Hon har sonat sina brott med råge tycker jag.

Däremot har hon inte varit någon "dununge" men jag tycker ändå att media har belyst det ganska bra.

Att hon är intressant som person är ju att hon är kvinna och har tillbringat större delen av sitt liv i Amerikanskt fängelse.

/Maria

evrekaw
0

Hur skyldig/oskyldig hon nu egentligen var ang. det som hände… Känner viss irritation över… fel kille, fel ställe, otur, naiv osv. Man har alltid ett val och man väljer banne mig sina pojkvänner också…

Men - oavsett vad så har hon avtjänat sitt straff med råge!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

penke
0

Lindome
    stekpanna..97 slag eller om det bara var 47 stycken
  åklagaren kunde inte bevisa vilken av de två stackars ..oskyldiga offren som var närvarande som utdelade det dödande slaget
 så bägge fick naturligtvis skadestånd o blev fria.

Döda åldringar eller ..pojkvännerkan inte vittna …

Annica Deacy(?) (född Östberg) var också väldigt oskyldigt närvarande vid minst tre mord/dråp (skjutningar)
förutom mängder av andra småbrott och knarklangning ..

för flera år sedan kommer jag ihåg en komentar i kampanjen för henne,att hon efter ..många år i fängelse var nu ..narkotikafri…
det tror jag säger mer om amerikansk fångvård än hennes karaktär.

om hon har haft nog med tid för eftertanke..vet jag inte..
  dvs,jag menar att det finns de,som både samhället och de själva mår bäst ,bakom galler. 

penke