Era drömyrken
De flesta människor har nog drömyrken som aldrig blev av.
Vad är era drömmars arbete?
Jag hade gärna blivit arkeolog, obducent eller teolog. Ganska skilda ämnen men sååå intressanta
/Maria
Biokemist eller Nanoteknik.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har haft tre drömyrken som börjar på bokstaven P
Präst
Polis
Psykolog
Inget av dem blev det.
Lärare…klass 1-3 
#2 Präst hade jag gärna blivit men jag hade nog inte velat utöva yrket utan det hade räckt med examen i teologi
/Maria
Konstnär av något slag eller hantverkare av något slag tror jag.
#4 Jag skulle ha velat arbeta som präst men jag skull ha försökt arbeta på ett annat sätt än de vanligen gör. Undra hur länge jag fått vara kvar?!
1. Psykolog
2. Chef
3. Rådgivare av något slag
Chef har jag varit, och det var väldigt kul! Jag är född ledare. Rådgivarfunktion har jag på mitt jobb, det är också roligt.
#6 I den församlingen jag tillhör så finns en del udda präster och även utrymme för detta.
Högmässor som är helt annorlunda de konventionella. Det blir lite strid dock mellan de som tycker om det vanliga traditionella och de som vill förnya
Nu är jag ingen ivrig kyrkobesökare men ganska insatt eftersom min man arbetar där.
/Maria
#8 Det är konstigt att de som vill ha det där gamla traditionella inte kan söka sig dit det finns, istället för att besöka det de inte vill ha och sedan klaga.
#9 Jag håller med dig.
Det verkar som det ligger i människans natur att söka sig till sådant man kan klaga på
/Maria
Polishund (sic) var en karriär…-dröm som inte blev av
oki,jag var ganska ung när jag funderade i de banorna *skratt*
Stridspilot var en annan.
Arkeolog var ett annat,jag minns inte mer vad jag drömde om..
jag har haft förmånen,påminner du mig om *ler*
att jobba med en hel del olika jobb/yrken
som snuddat vid vad jag fantiserat/funderat runt..
(jag har ju inte varit "korrekt utbildat" alltid)men,gjort jobbet ändå
tex. inte anställd som kock,mer som ..vik. köks-slav..som hoppade in som .."kock"ibland ..osv
en dröm..målsättning blev jag,även om det tog sina snirkilga vägar dig,jag blev *egen*
inte där jag trodde jag skulle hamna ..
men,jag är heller inte framme..än *ler*
penke
Har nog inte hittat rätt än.
Eller jo….
Jobbar ju med lite allt möjligt.
Å filosoferar, debatterar och lägger mej i här å där!
Kalla mej livskonstnär.
Hankar mej fram.
Jag har haft mitt drömjobb hela mitt yrkesverksamma liv.
Redan som liten parvel följde jag med pappa eller någon broder när de jobbade i skogen här hemma, de högg och körde med häst, och det var aldrig tal om annat än att jag skulle jobba i skogen när jag blev stor.
Och sedan dess har skogen varit min arbetsplats tills nu. Och jag har aldrig ångrat mig en sekund!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
1 Veterinär
2. Polis
Blev inget av dom. För dåliga betyg till veterinär och för kort i rocken för polis.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag skulle ju bli rockidol eller skådespelare…
Men jag blev gymnasielärare istället - inte så pjåkigt det heller faktiskt…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Juridik
Heminredning
Dans
Det bidde inget då jag inte visste vad jag ville då jag var ung och skulle välja väg, så nu får det bli på fritiden i stället. 
#15 - ja skådespelare är också något jag kunde tänkt mig. Spelade en del amatörteater i min ungdom.
BARNMORSKA
MEN LÄSTE BARA TILL BARNSKÖTARE
Svårt att säga, jag har inte riktigt haft de medicinska förutsättningaran till högre utbildning, men jag försökte faktiskt.
Jag läste in grundskolekompetensen och gymnasiekompetensen på på totalt 3 år och sedan började jag plockkurser i de specifika ämnen på högskola för att kunna komma in på biologutbildningen.
Jag tror att jag hade siktat på marinbiolog, men herpetolog hade inte heller suttit fel 

#17 Men… vi har ju julshow och avslutningar och annat på skolan, så man får vara teaterapa och sjunga och spela gitarr emellanåt i alla fall…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."