Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 919 ggr
Bergspuman
0

Kvällen är räddad!

Den härliga 80-talsrullen "Working Girl" sänds på tv8.

Med idel bra skådisar som Melanie Griffith (gillar faktiskt hennes näpna och barnsliga röst), Harrison Ford (ooooh!) och Sigourney Weaver (gör en satmara i filmen men är ack så snygg).

Melanies klassiska replik: "I have a body made for sin and a brain made for business".

Skrattande

Cristine
0

Hmmm….

Skrattande smart replik!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

ja, gillar Melanie G men inte Harrison Ford, han brukar alltid göra tråkiga roller… här ses han som en riktig tråkmåns…

Men den film du ska se är BRA! Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

evrekaw
0

Jag är kroniskt nedröstad av alla jag bor med som är av hankön… Borde skaffa en Tv till sovrummet kanske, där jag skulle kunna titta själv emellanåt…

De vill mest se action… BlääääääObestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[peter54]
0

Nä jag gillar inte den filmen, den är dötrist tycker jag. Fast jag gillar Harrison Ford och Sigourney Weaver.

Förstår inte vad du menar aggelin, med att HF gör tråkiga roller. I Witness, där han är polis som råkar ut för korrupta kollegor och han hamnar hos amish people, gör HF en stålande roll tycker jag.

Han är också bra i filmen Jagad, med Tommy Lee Jones i den andra huvudrollen. Sen alla roliga Indiana Jonesfilmer och rollfiguren han Solo i Stjärnornas Krig, jättekul.

Sigourney Weavers bästa roll tycker jag är som Diane Fossey i "De Dimhöljda Bergens Gorillor".

[MargaretaA]
0

Harrison Ford tråkig?

nää det tycker jag verkligen inte…Kyss

Harrison_Ford.jpg harrison ford image by mrsjdk

Maria
0

Harrison Ford gillar jag.

Iniana Jones är en tuffing som jag blir så glad avGlad

/Maria

Bergspuman
0

Men vad tusan. Melanie Griffith prisades ju för den rollen, fick t o m en Oscarsnominering för bästa kvinnliga huvudroll.

Men det är bara att konstatera att smaken är som baken.

Apropå baken, en annan skön replik är den som Melanie får till i slutet till haggan Weaver: "…your bony ass". Ha ha.

Weaver som Dian Fossey är en höjdare. Minns scenerna där hon sitter och tuggar blad för att få kontakt med gorillorna, ha ha. Det ska en välutbildad skådis till för att kunna göra sånt Skrattande.

Maria
0

Jag älskar också den filmen.  En sådan där underbar film man blir glad av.

Såg den där gamla filmen "Analysera mera" med Robert de Niro och Billy Crystall härom kvällen och det är också en gammal "gladfilm"

/Maria