Jag är glad...
att jag inte har någon bil när jag ser vad söner och grannar lägger ner på bilskatt, försäkring, besiktningar, reparationer, bensin och underhåll.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är också glad för att jag inte har bil.
Brukar säga om min ekonomi, att jag saknar de tre B:na, som brukar tynga ner folks ekonomi: Bostadslån, Bil och Barn.
Har en ganska låg månadsavgift och som sagt, inga lån. Så egentligen har jag det ekonomiskt sett oförskämt bra.
Jag är glad att jag har bil…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Jag är oxå glad att jag har mitt Slott! Eftersom jag inte har nån hyra, räcker pengarna till allt nödvändigt för bilen.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Vi har bil men jag har inget körkort
/Maria
#3 Det är nog stor skillnad med att bo i bilen..ja!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är också väldigt glad att jag her en bil. Här går så lite bussar att det är rent av omöjligt att ta sig någonstans utan bil.
Jag har upplevt hur det är att bo på landet utan bussförbindelser -
och inget Körkort.
Min man bodde redan här så det var bara att ta fram cykeln till
bussen 3 km bort, åka till Mjölby 3 mil bort och så tåget 20 min.
Att åka till Linköping, 4 mil bort, tog ungefär 3-4 timmar med all
väntetid.
Och detta året om, i ur och skur.
Men så blev min man inlagd och jag fick ett litet arv så jag kunde
då ta mitt efterlängtade Körkort.
Vilken känsla första gången !
Så jag måste tyvärr säga att jag är JÄTTEGLAD för min bil.
Jag är också mycket glad över att ha min bil. Jag har svårt att nyttja allmänna färdmedel och det är 1,5 km till busshållplatsen. Landsortsbussarna går inte så ofta heller, så jag gillar verkligen att ha bilen.
Jag är glad att ni är glad…men jag är också glad, att jag har en bil!! 

Jag jobbar i grannkommunen och skulle behöva byta buss 3 gånger om jag inte hade bil. Restiden mer än halveras dessutom för att jag har bil.
Så… jag är glad att jag har bil!
Dessutom gillar jag att… ensam i bilen kan jag köra min favoritmusik på hög volym utan att någon klagar… AC/DC, Nirvana osv…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#0 Men du har förstås rätt i att bilen slukar pengar, särskilt så dyr som soppan blivit och idag hörde jag på radion att oljepriset kan fördubblas inom kort till förljd av katastrofen i mexikanska golfen.
Man kan också resonera som en gubbe här i byn: "jag tankar med kort, så det blir inte så dyrt…det är dyrare för er som tankar med sedlar"
Han är för härlig!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Bilen betyder jättemycket för mig, jag är så glad att jag har den. 
Zabelle

Jag har ingen bil idag, sålde den när jag blev arbetslös, visst är det frihet att kunna sticka iväg när man känner för det och jag gillar att köra bil.
Nu har jag vant mig vid att åka kommunalt och saknar egentligen bara bil den här årstiden, vintern är ingen höjdare att ha bil utan garage.
Kanske..kanske blir det att köpa bil nån gång igen