Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 849 ggr
Bergspuman
0

Animal hoarders

Jag läste om den där kvinnan som hade 191 katter hemma hos sig, varav 173 st fick avlivas på plats, och 18 st fördes till ett katthem.

Jag blir så himla upprörd över sådana här sjuka djursamlare, som inte begriper vilket elände de ställer till med för djuren!

Jag tycker Sverige ska ha strängare lagstiftning för den här typen av djurplågeri, instifta en klausul som berör just djursamlande. Och jag tycker mentalvården ska utbilda sig inom avvikelsen animal hoarding.

Själv är jag ju inte djurmänniska pga allergier, men att göra så här mot djur övergår mitt förstånd, hon måste ju ändå ha känt urinlukten och sett döda katter, och sett högarna med exkrementer. Hur kan man vara så döv och blind???

Maria
0

Jag tror du sätter fingret på problemet när du skriver "sjuka djursamlare" för det är precis vad det är. Ganska svårt sjuka människor som oftast inte har insikt i att djuren far illa.

Myndigheterna borde ta ett större och tidigare ansvar i sådana här frågor.

/Maria

[peter54]
0

#1 Tänkte just säga det. Eftersom de är sjuka kan man inte behandla dem som andra djurplågare.

evrekaw
0

Tittar ibland på¨Animal planet där djurpolisen tar sig an den ena djursamlaren efter den andra.

Det är otäckt att se hur magra och vanvårdade de stackars djuren är. Men trots detta verkar samlarna verkligen älska sina djur. De lider av vanvård för att ingen ensam människa varken orkar, har tid eller råd att föda så många - eller gå med dem till vetrinär.

Detta är verkligen en tragisk företeelse…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

AnnL
0

Tror att djursammlare egentligen bara vill djuren väl. Men sen blir det för mycket och dom klarar inte av att ta hand djuren. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Har en granne som har massor av katter och tre hundar…jag har ofta hennes katter boende i olika utrymmen hos mej, dessutom får dom kattungar ibland som hon inte vet om!

Varför ska man ha fler djur, än man klarar av att ta hand om ?  Gråter

Bergspuman
0

#5 Hon kanske är en hoarder?

Nä jag gillar inte det här. Djur är levande varelser, de ska fanimig inte samlas på.

Cristine
0

Nej så många ska man inte ha för man kan inte klara av dem ensam.

Kvinnan du skriver om verkar inte frisk!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Önskar det fanns nåt jag kunde göra…men vad gör man, om man heller inte vill bli osams med grannarna ??

Har hjälp henne att få en katt omplacerad, det gick hon med på för att den inte trivdes hemma. Men jag undrar om någon av dom trivs hemma ??

evrekaw
0

#8 Katter brukar inte trivas bland en massa andra katter då de inte är flockdjur som hundar. Så jag tror nog inte de trivs särskillt bra hemma.

Men jag förstår dig, inte kul att bli osams med grannarna…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."