Det är synd om dem när deras tomma hjärnor tycker att detta är livet. Efter 50 är de slut.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, jag tycker det är så ledsamt.
Hur kan de ha fått sådana här värderingar? Vad händer med dem när livet visar sin rätta sida?
/Maria
Ja vad händer om de plötsligt står där utan pengar på fickan? Om deras pappas bolag kraschat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag blir egentligen mest nyfiken på varför vissa livstilar betraktas så negativt; jag märkte att artikeln i sig var vinklad åt det negativa hållet, lite skaka-på-huvudet i tonen. Jag har själv en livstil som är lite annorlunda (inte den i artikeln dock) och har titt som tätt mött oförstående, ibland till och med aggressiva, reaktioner genom åren.
Hur kommer det sig att vi ser ner på vissa beteenden och upphöjer andra?
(Vill ni hellre att jag startar en ny tråd om denna fråga är det bara att säga till.)
#4 Här handlar det inte om att se ner på någon annans livsstil utan snarare det oerhört "destruktiva beteendet" man har genom att fullkomligt betrakta pengar som ingenting när det finns så många människor som har det eländigt.
Sedan förstår jag inte hur man skulle kunna vinkla artikeln på annat sätt. Dricka en "Skumpa" för tusentals kronor samtidigt som man häller ut en annan
. Försök att vinkla det åt ett positivt håll.
Sedan får människor givetvis leva hur de vill.
/Maria
Vedervärdigt. Drick gärna champagne men häll inte ut den!
De pengarna kan de skänka till Röda Korset eller nåt i stället, så gör de åtminstone någon nytta 
#5 Så länge flaskorna är betalda kommer ju i alla fall pengarna någon till godo; restaurangen, leverantören, de anställdas löner o.s.v. (Däremot ryser jag när mat eller piratkopierade kläder förstörs i stor skala för att skydda ekonomiska intressen.)
Vad gäller artikeln så tycker jag citat som "oerhört patetiska snorungar" ger en starkt negativ vinkling, liksom beskrivningen av festlokalen som smutsig och sliten. Men det är ju Aftonbladet vi talar om, så artikeln är naturligtvis menad att spela på känslorna.
#7 För en gångs skull tycker jag att Aftonbladet har lyckats, med sin benämning av dessa människor ganska väl
"Oerhört patetiska snorungar"
/Maria
För ett tag sedan hade vi en tråd som handlade om respekt. Som jag ser det är människorna i artikeln ett ypperligt exempel på bristande respekt. Brist på respekt för andra människor, för pengar, för livet.
Jag tycker inte heller att det handlar om livsstil, utan snarare hur dålig attityd till allt och alla en del har, i det här fallet de unga människorna i artikeln. De skulle behöva göra 6 månaders humanitär tjänstgöring i ett afrikanskt flyktingläger.
Exakt…oerhört patetiska snorungar!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tycker faktiskt, om jag får säga det, att det luktar avundsjuka i denhär tråden. Om dom har så mycket pengar och vill spendera sina pengar i att festa, låt dom göra det? Varför är dom inga livsnjutare bara för att dom lägger stora summor på att festa? Alla har väl sina egna intressen, elr hur?
#10 Hmm.. inget snällt påstående……
Måste bara säga att jag, trots det jag sa i #11, absolut inte gillar det dom gör. Men jag reagerade när jag såg en massa människor i denhär tråden göra utfall mot dessa människor.
På den här sajten talar vi om vad vi tycker om trådämnet och inte vad vi tycker om varandra.
Anklagalser om avundsjuka eller att någon inte är snäll i sina påståenden accepteras inte på LK.
#12 Det är väl inget personligt påhopp, snarare ett ställningstagande emot företeelsen som sådan.
Det har ingen betydelse vem eller vilka som utför såna handlingar, om de gör som i artikeln, eller om musiker slår sönder sina instrument på scenen eller trashar ett hotellrum.
Man måste få lufta sin motvilja. Jag kan inte tala för andra, men avundsjuka är nog ungefär det sista jag känner inför sånt.
#13 Så "oerhört patetiska snorungar" är ett påstående som accepteras på LK? Herrejösses..
#12 Ja, avundsjuka är så långt ifrån detta ämne man kan komma.
Snarare uppgivenhet och ledsamhet över dessa…vad man nu ska kalla dem.
/Maria
ja jag skulle nog inte dra mig för att kalla dem för vidriga svin heller. Dock under förutsättning att det verkligen är så illa som AB beskriver. Jag litar inte helt på kvällstidningarna.
det handlar väl inte om ..livsnjuteri..
alla vill ju vara unika………….
kanske inte förmer,bara annorlunda
det gäller mig oxå
jag väljer kanske andra sätt,men jag kan känna igen tendensen ..
inte bara en parentes..sedan golf blev en sådan bonnig svensson-sport för några år sedan,det hjälpte inte att de höjde avgifterna ordentligt
"vem som helst" kan och blev medlem..
numer…njää(?) för några år sedan blev hästpolo finsporten
där rensar kostnaderna ganska grovt bland..kreti&pleti
en annan jämförelse,som en DAM uppgivet utbrast
strax efter charter-resorna blev "vanligare":
"nu åker ju vem som helst söder ut,så man vet inte vem som är ..folk (å man ska hälsa på)
hur var det G.M sa:
jag vill inte bli medlem i en klubb som släpper in mig..
penke
Då vågar jag mig på "ärthjärnor"
/Maria
#17 Hmmm.. jag lämnar nog detta, ringer en varningssignal i mitt huvud. Är du verkligen värd för denna sajt? Hur kan du tolerera att folk säger "oerhört patetiska snorungar" och själv hoppa på mig så fort jag säger att jag tycker det luktar avundsjuka i tråden, samtidigt som du säger vidriga svin till artikeln i #0? Dubbelmoral, eller vadå? Jag förstår ingenting.. tråkigt att du har en sånhär inställning, verkligen jättetråkigt. Inte minst för dig själv…
#20 Nu får du väl ge dig.
Vi pratar om ett obehagligt fenomen som AB har skrivit om. "Oerhört patetiska snorungar" är Aftonbladets beskrivning, några av oss har tyckt detsamma.
Kan du inte se vidrigheten i detta uppförande som beskrivs så ringer i alla fall mina varningsklockor.
/Maria
därför att jag skiljer på vad man får säga om och till medlemmarna på sajten och vad man får säga om vad som exempelvis publiceras i media.
De flesta fattar att det är två helt skilda saker.
#21 Men herregud bumbleboo, ta det lugnt.
Om du hade läst mitt inlägg i #12, så hade du sett att jag inte gillar det dom gör! Absolut inte! Bara det att varför sitta och klaga som om man vore bitter, över att vissa gillar att festa och har pengar till att spendera det på? Alla är olika och gillar olika saker, och även om dom är extrema i det dom gör, så varför gå så långt att kalla dom fruktansvärda glopord?
Återigen, jag lämnar detta, känner inte att vi kommer någonvart. Alla tycker olika, tåls att påminna!
#23 Nu har du använt både ordet bitter och avundsjuk
Det är sorgligt att du inte förstår vad jag menar tycker jag
/Maria
#23 Men om du klagar över dem som klagar över ämnet i tråden, hur är du bättre?
Du är föstås fri att uttrycka dina synpunkter om ämnet i tråden, men när du flyttar fokus från åsikter om trådämnet till kritik av postarnas åsikter, då får du förstås tåla att de du kritiserar försvarar sig, eller?
#11 "#10 Hmm.. inget snällt påstående……"
Det var inte min mening att vara snäll heller….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!