Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: karriär-och-yrkesliv
Läst 541 ggr
[Sisa]
0

Oldboys / girls!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istället för att leva ett lugnt och behagligt pensionärsliv, fortsätter idag många människor arbeta efter det att dom fyllt 65… Trivs så bra med sina jobb, att dom inte kan sluta.

Skulle Du kunna tänka dej, att fortsätta arbeta efter 65 ?

Bergspuman
0

Både ja och nej. Vet inte, jag har ju runt 20 år till pension!

Anders 50
0

För min del så slutade jag vid 60. Ekonomiskt så går det bra och det är ingen risk att jag blir sittande och titta på väggarna och önska sysselsättning.

Och på köpet så fick en ung kille sitt drömjobb!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Nej, kan inte tänka mig att jobba längre än till jag är 60. Sen gör jag som Anders, slutar jobba och njuter av livet. Skrattande  (8 år kvar….)

Fast jag njuter rätt bra redan, man måste ju börja öva! Flört

Zabelle   

Maria
0

Det beror nog alldeles vad man har för jobb.

En del människor har ju mer eller mindre sin hobby som arbete. En del människor sitt arbete som sin identitet och en del har hela sin bekantskap just på arbete.

Själv skulle jag inte kunna tänka mig att arbeta "över" med mitt nuvarande jobb i alla fall.

/Maria

evrekaw
0

Om jag får ha hälsan skulle jag säkert kunna fortsätta och jobba några år till. Jag har ju förmånen att få jobba med något jag stormtrivs med.

Sedan är ju maken yngre än mig och tanken med att gå i pension, för mig, är ju att vi ska få mera tid till varandra, göra saker tillsammans. Så jag kan tänka mig att fortsätta till han går i pension också.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."