God morgon 17:e Juli
Sitter här och ser det ljusna. Det ser ut att bli en fin dag idag också här i mellersta Sverige.
Kan inte sova mer. Får försöka hålla mig till tyst sysselsättning så att jag inte väcker de andra.
Sedan när affärerna öppnar måste jag iväg och hitta en present till svärmor som fyller åt på söndag. Men vad ger man den som har allt redan?
Någon som har ett bra förslag? Alla förslag mottages varmt!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
God morgon Evrekaw och alla andra kära LK.are, tänk att ynka två dagar kan kännas så långa utan ert sällskap. Jag har nog blivit LKholist. Hur blir man av med ett sådant beroende?
Ni ska ha en underbar lördag med många bad!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En ros att plantera i trädgården eller i kruka på balkong eller ett presentkort som gäller i alla affärer.
En ljudbok hon kan lyssna på när hon ligger på stranden.
God morgon, vaknade till vid 7 tiden. Tänkte nog somna om, hoppas jag kan det!
Ska iväg till frissan vid 14 tiden och genomföra en efterlängtad klippning (inte klippt mig sedan oktober förra året) och färga ögonbrynen. De blir insprängda med ljusa strån om somrarna och så har de börjat bli buskiga, som min mors, så nu måste jag göra något. Efteråt tänkte jag strosa på stan trots värmen, och shoppa. Det är ju AC i de flesta affärer. Sätta sprätt på pengar hihi! Kanske få tag på en tennisracket äntligen. Så man kan börja öva!
Träffar inte särbon förrän på måndag, gäller att slappna av och tänka på återhämtningen den här helgen, eftersom det varit en djävlig arbetsvecka.
Här skiner solen oförtrutet. Men är kanske "sista dagen" på ett tag, det pratas om regn imorgon.
Ha en skön lördag!
Godmorgon på er allesammans 
#0 kanske kan du ge ett presentkort på en massage eller ansiktsbehandling.
Jag vaknade tidigt till en underbar morgon som jag ägnade åt yoga på altanen. Men nu blev det plötsligt mörkt och det mullrar dovt!
Önskar er en skön dag!
God morgon!
Idag ska det visst bli ett riktigt oväder sägs det, så det är bäst att göra det man ska vid datorn innan det börjar.
Här har det redan kommit en liten regnskur.
Ha det bra !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Godmorgon

Tackar för förslagen. Presentkort till något SPA där de ger massage, ansiktsbehandling och dyl. är nog inte så dumt…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
God morgon.
Soligt och fint väder. Kaffet är precis färdigt så nu drar jag ut på altanen.
Ha en fin dag.
God Förmiddag 
Idag har jag sovt länge, ända till 9. Det är soligt och varmt, 26 grader i skuggan just nu.
Idag ska jag mata min husdjur
och sen hoppas jag att det verkligen blir regn som de har lovat till kvällskanten, för jag har en del att göra inomhus som inte blir gjort så länge det är upphåll ute.
Fläderbusken
Har du tingat särskilt väder för dig själv Peter eftersom allt är så grönt och frodigt?
God efter tolv på er alla.
Everkaw.Du har ju fått bra förslag. Hoppas att något passar..
Cristine!!Vist är man beroende, av den här lådan..Inte bra..
Här har vi haft regn. Då pratar vi regn o åska så det bara osatt om det.Men nu lyser solen.
Ha en trevlig lördag på er alla.
Önskar Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godeftermiddag!
Inget regn här inte, kanske till kvällen! Fortfarande varmt, 28 grader…Inget vidare väder att jobba i, så himla varmt på jobbet!
Hoppas ni alla njuter av dagen!
Hej igen,
Nu har jag varit på stan och fixat brynen och håret. Det var en helt ny kvinna som stegade ut därifrån!
Och så har jag köpt en tennisracket och bollar hihi! Ska ta och öva imorgon. Vad roligt det ska bli! 
Här är det mulet men vaaaarmt som satan. Väntar på regnet… ser hur molnen väller in, blå och mörkblå. Om det inte blixtrar alltför nära här inpå, tror jag att jag går ut och ställer mig i regnet, vad skönt det vore!
Godkväll!
# 1 Det finns vissa program för sånna som är beroende av olika slag. Du kanske skulle lägga in dig på en sån. Men det får du inte för då skulle vi LKare protestera. 
Här kom en rejäl regnskur vid halv elva, precis när vi var på bruks o skulle lasta allt material på pickuppen.
Har varit i Laholm hela dagen. Det är stadsfest. Vi från bruks skulle ha lite uppvisning kl. 15 med olika aktiviteter nere i stan.
En jätte trevlig dag med lagom värme och mulet. 
Ha en fortsatt skön kväll.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God kväll.
Här väntar vi fortfarande på det utlovade ovädret som skulle komma. De få regnstänken som föll för ett tag sedan bidde inget av. Men skam den som ger sig, förhoppningsvis kommer det ett välbehövligt skyfall snart. Det är trist att se naturen börjar anta höstfärger redan nu pga torkan 
För övrigt önskar jag alla en trevlig lördagskväll! 
Jaha.. inte blev det det oväder som spåddes…helt ok för mig!
Men det kom 5 mm regn på förmiddagen och åskan gick långt borta i öster.
Och nu skiner solen igen!
Så det blev en helt ok lördag! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tjoho äntligen regnar det 
Familjen anlände till Gotland vid tretiden i eftermiddags. Färjan hade fått motorfel och legat och drivit vind för våg i nästan en timme innan de fick igång den igen.
Hela Gotland är strömlöst nu hörde jag. Nån kabel från fastlandet som inte funkar var det visst. Om det håller i sig blir glassen billig.
YES! Här också.
Först blev det plötsligt väldigt mörkt så vi fick tända lampor i stugan. Sedan kom en kraftig vind och det började spöregna. Skyfall är att överdriva men regnar gör det faktiskt. 
Men vad tusan. Om ni som finns i Sörmland och nv Uppland får regn, varför får inte vi i Uppsala regn? Det kom några droppar, det var allt!
Ska det här hörnet av landet torka bort helt???
hm… fast jag är i skärgården just nu. Men du ska se att det kommer till Uppsala också. Håll ut bara 
Ha ha ..ääääääääääntligen! Det regnar..om än lite försiktigt.
NU regnar det här hos oss.
Jag kände det på lukten först, doften av våt betong på balkongen. Gick ut och ställde mig i regnet. SKÖÖÖÖÖÖNT!