Fick ett mejl...
… från en väninna, som är personskadereglerare och skulle bli av med sitt jobb nu i sommar. Hon hade fått nytt jobb. Som personlig handläggare på Försäkringskassan.
Hur mycket jag än gläds åt att hon lyckats hitta nytt jobb och slipper bli arbetslös och gå på a-kassa (hon har två döttrar, 12 och 15 år), så måste jag medge att det känns pyrt att en väninna ska börja jobba på den myndighet som f n är Sveriges mest utskällda och har väldigt lågt förtroende.
Dessutom en myndighet som jag faktiskt bekämpar, på mitt sätt. Genom att jag tackade nej till sjukpenning för min sjukskrivningsperiod i maj och genom att jag gått med i nätverket RESURS.
Jag kommer såklart att gratulera henne till nya jobbet, men jag kommer nog att avstå från alla andra kommentarer. Säkrast så. Hon lär få tillräckligt med kommentarer från andra…

Förstår vad du menar…
Jag fick vänta i 3 månader på mina pengar sist - för att jag fått en ny handläggare och hon promt skulle veta hur många timmar per dag jag jobbade…
Vet inte hur många telefonsamtal det tog innan människan äntligen fattade att jag som lärare blir schemalagd på ett sånt sätt att jag inte har exakt samma antal timmar per dag… Att jag har samma antal timmar i veckan - men att varje enskild dag kan variera enormt.
Skulle kunna skriva en tjock roman ang. försäkringskassans idiotier… Så om någon av mina väninnor skulle börja jobba där skulle det onekligen vara svårt att hålla masken och gratulera till det nya jobbet.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."