Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 877 ggr
Cristine
0

Att orka med.

Det bästa med egoister är att de inte talar illa om andra..de talar aldrig om andra.

Förstår inte varför de behöver sällskap, jag tycker de har nog med sig själva.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

FörvånadTungan ute jag instämmer!

chik
0

haaaa, så sant så…

Dom behöver någon som dom kan se på..Spegen blir väl för tråkig,,,,

Har en som kan hålla låda om hur hemskt det är…jämt.Fins inget roligt…

Jag är dö rädd att man är sådan själv.För dom verkar ju inte veta om det…..

Har sagt till de mina att då får dom låsa in mig…Huva vad hemskt….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Jag vet inte om jag håller med. jag har haft tre fullblodsegoister i min bekantskapskrets och jag har aldrig hört så mycket skitsnack om andra som från dem.

Jag tror att det är ett sätt att höja sig själv, genom att peka på andras fel.

Maria
0

#3 Jag håller med.En fullblodsegoist älskar sig själv och andras ofullkomlighetSkrikandes

/Maria

[GunillaF]
0

Jag håller med om att fullblodsegoister talar mycket skit om andra och sätter sig själva på höga pedestaler.

Jag drar mig undan sådana bekantskaper snabbt som ögat om jag råkar på en.

[Sisa]
0

Beror på vad man menar med egoist…jag tycker man har rätt att vara lite egoist ibland, tänka på sej själv i första hand. Utan att för den skull prata illa om andra…Oskyldig

Cristine
0

#6 Det är helt annorlunda Sisa. Det är klart vi måste tänka på oss själva först och främst för att sedan kunna vara en bra mamma/hustru osv.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

# 7

Jag har alltid varit den, som tänkt på alla andra i första hand. Nästan inte haft någon tid över för mej själv…Nu tänker jag alltid på mej själv först, och ska så göra resten av livet. Jag gör bara det jag vill göra…och jag njuter av livet…

Men jag förstår att du menar en annan typ av egoism  Glad

[MargaretaA]
0

Egoisten är den som är så självupptagen att den aldrig har plats för någon/något annan. Den är den som tar allt utrymme och bara pratar om jag, mig och mitt och vad man än försöker att prata om för övrigt så slutar det ändå alltid med att man pratar om dem. 

Sund egoism är när man tar hand om sig själv ibland för att orka med att bry sig om andra. Jag gör det genom att dra mig undan till ensamheten med jämna mellanrum. Då vill jag bara vara ifred och ladda batterierna.

[Sisa]
0

# 9

Då är jag en sund egoist…Glad

evrekaw
0

#6 Där instämmer jag till fullo!

Men jag antar att egoister behöver andra för att blåsa upp sitt ego i samma utsträckning som de sänker andras… En sorts vampyrer som genom att suga ut självkänslan på andra tankar mera till sig själva…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

javisst! Energitjuvar med andra ord.