Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 647 ggr
Cristine
0

Lev 12 år till

Rör dig naturligt.

**

Ät små portioner 6 gånger om dagen då arbetar förbrännigen hela tiden

Basera din kost på  äkta råvaror

Undvik halvfabrikat.

Ät lite kött och mer fisk och skaldjur.

Drick max två glas rött vin per dag.

Sänk tempot, stressa av.

Filosofera och hinn ikapp dig själv

Lev i nuet

Håll dej borta från energiätare.

Prioritera familj, nära och kära.

Umgås med likasinnade.

**

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Tja för min del tror jag antalet levnadsår till stor del härrör från genetik än från goda levnadsvanor…

Alla kvinnor i min släkt blir lastgamla… När Olga dog sa alla:

- Å tänk hon blev ju bara 92…

Inte så bara kan tänkas - men ur deras perspektiv var det bara…

Samtliga röker, dricker kask på hembrännt - motion - vad är det? Grädde och riktigt smör ska det vara…

Inte blir de gaggiga heller…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Nästan alla på pappas sida har blivit nära 100, de äter allt + smör och grädde och en snaps elle wiskey innan läggdags satt inte fel och här var alla friska och klara i huvudet, men de åt med måtta och hellre många gånger. Pappa sade jämt att ät tills du blir mätt inte mer, men många äter mer för det är så gott. Mamma blev 94 och gjorde detsamma.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Ja, fast en del av ovanstående spelar nog in också.

Samma här: i princip alla i min släkt har blivit rejält gamla. Farmor blev nästan 100.

evrekaw
0

#3 Absolut - visst tror jag att man kan vinna mera år till sitt liv genom ett vettigt leverne!

Svärfar fick 3 hjärtinfarkter, varav den sista, vid 63 års ålder, blev hans död. Han vägde på tok för mycket, med framförallt en enorm bukfetma. Till detta levde han stillasittande och hade ett mycket stressigt jobb.

Han vägrade ändra matvanor osv. som läkarna sa åt honom att göra… Och nog tror jag han hade fått fler år om han lagt om kostvanor och motionerat mer och stressat mindre…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[peter54]
0

Många av de där råden är självklara egentligen och det tror jag de flesta förnuftiga människor vet redan. Jag tycker nog att jag har ungefär såna levnadsvanor redan om man bortser från vinet då.

Glad

bluemary
0

Men måste man dra in på det man hittar bakom kylskåpet
också ?Skrattande

[Asta]
0

Jag tror att det är både gener och levnadsvanor som spelar in. Sedan tror jag, precis som Peter, att de flesta av oss vet hur vi BORDE leva. Det är en helt annan sak att verkligen leva så.

aggeelin
0

Jo, visst spelar det in hur vi lever. Om det genetiskt finns risk för t ex hjärt- och kärlsjukdomar - kan man minska den risken mycket genom att bra leverne --  alternativt öka den genom att leva tvärt emot råden ovan

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Då är jag ett levande bevis på att det inte hjälper att leva sunt för att slippa hjärt-kärlsjukdomar!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#10 Jag med. Visserligen hann det aldrig bli någon riktig infarkt för min del, men det blev kärldilatation på tre ställen och nu har jag två stentar i ett av kranskärlen.

Bergspuman
0

Man kan drabbas av vissa sorters sjukdomar ändå, trots att man är sund och frisk och vältränad och smal och allt som finns!

Min pappa är kanonfrisk, tränat hela sitt liv, lika smal som när han var ung, röker snusar och dricker inte.

MEN: han har ändå förhöjt blodtryck, är storsnarkare och har sömnapné. Grovsnarkning och andningsuppehåll brukar man förknippa med bukfetma, dålig kondition, rökning, osv.

Inget av detta stämmer på farsan…

Och så finns det exempel på fullt friska män i 40-årsåldern som också tränat hela sitt liv, men helt plötsligt segnar ned knalldöda i motionsspåret. När man obducerat, har man sett ett skyhögt kolesterolvärde. Alltså den här ärftliga benägenheten för högt kolesterol. Som inte går att råda bot på med kost och motion.

chik
0

cristine.. Såååå sant…

Lena.P är jag i verkliga livet.