Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1831 ggr
Cristine
0

Trillade en tår?

Jag som inte skulle titta på bröllopet satt där och snyftade som en tonåring. Dottern satt och tittade och jag gick förbi……ObestämdGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

ja när de stod framme vid altaret och lovade att älska varandra i nöd och lust.

sedan när Björn och Agnes sjöng den överjordiskt vackra sången med sina fantastiska röster.

och sedan när Victoria höll talet till folket (eller som hon sade; "hej vänner" eller nåt) och tackade oss för att vi gett henne hennes prins. Då var det nära.

Jag hoppas den visste vart den tog hos dem som rynkat på näsan åt hennes val av en "man av folket".

Själv kan jag inte tänka mig ett bättre val av make för Sveriges Kronprinsessa än en man från Sveriges folk Flört

Hualigen jag brukar inte vara så rojalistisk i normala fall - men för att citera Marc Levengood - "man blev lite vimsig" Skäms

Cristine
0

Det har du rätt i, jag brukar icke heller bry mej så mycket om våra kungligheter men idag kände jag mig faktiskt stolt över dem.Glad

signemo
0

Jag är precis som Er. Trodde inte jag skulle ha på Tv hela tiden, eller datorn. Har suttit o lett och nästan låtit tårarna trilla. Jag känner inte mig själv. :-).

Det var underbart att se deras blickar mot varandra

Var rädda om varandra

Toyan
0

Någon rojalist är inte jag heller men tycker Victoria verkar vara en härlig tjej och att hon valde en man av folket är bara så rätt.Glad

Nog blev det vått i ögonvrån när jag såg deras blickar och lycka.

Mirjami-78
0

På ett sätt tycker jag att det är gulligt att de till slut fick varandra för de har nog inte haft det lätt under alla dessa år och fått kämpa för att få gifta sig kan jag tänka mig, men sedan tycker jag att det har skrivits för mycket om detta hela…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bergspuman
0

Jag tänker på kronprins Harald och Sonja, jag. Det var ju något liknande där. Det satt hårt åt innan de fick gifta sig!

Och det var inte SÅ länge sedan en kunglighet faktiskt miste titeln för att de valde att gifta sig med icke-kungliga kvinnor. T ex prins Sigvard, prins Carl-Johan och prins Lennart.

Mirjami-78
0

Tycker det är starkt gjort ut av Viktoria att hon valde just Daniel till sin man just för att han är en "vanlig" person.Glad

[MargaretaA]
0

jag tycker det är strongt av Daniel att som "vanlig" person fixa att ta steget ut i offentligheten på detta sätt - det steg han tog var nog betydligt större än Victorias som är född in i det…

Men vi har återigen fått se att kärleken övervinner allt!Kyss

Mirjami-78
0

Maggan: Ja Daniel har säkert inte haft det lätt!!

[peter54]
0

Jag har inte sett på TV alls idag, men jag hörde lite på nyheterna.

En tanke som slagit mig är hur det blir med tronarvingar. Daniel är njurtransplanterad och står förstås på immunosupressiva mediciner. Båda två är faktorer som brukar innebära problem med fertiliteten.

Mirjami-78
0

Det som har kommit fram tidigare var att det inte skulle vara några som helst problem med det gällande Daniel utan han kan få barn trots sin sjukdom. Läste om det då han blev njurtransplanterad.

[peter54]
0

#11 Vem kunde yttra sig om det? Ofta kan man inte veta i förväg hur immunosuppressionen i sig och hur njursjukdomen påverkar sånt över tid.

Jag hade tur när det begav sig. Idag skulle jag nog inte kunna få barn.

Mirjami-78
0

Det vet jag inte vem som hade sagt om det hela…men har för mig att det stog att det inte skulle bli problem ang. det hela.

Ja man vet ju alldrig som sagt….

[MargaretaA]
0

det var Daniel själv som sa det i en intervju om jag inte minns fel. Man får väl anta att han är välinformerad om detta.

[MargaretaA]
0

Men fy en sån beigeljusgul och trist bröllopstårta - inte en färg så längt ögat kan se. Rynkar på näsan

Mirjami-78
0

Det är kanske modert med de färgen just nu misstänker jag…..Obestämd

[MargaretaA]
0

hm… vilken färg?

men det var skoj att se (för att tala om nåt helt annat) att både Daniel och hans far höll tal på ett mera avspänt sätt än vad självaste Kungen brukar leverera Skrattande

AnnL
0

Vilket härligt bröllop. När Daniel höll tal till Victoria kunde inte jag heller hålla tårarna tillbaka. Glad Att dom är lyckliga tillsammans råder ingen tvekan.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
1

och nu är det slut för vår del som TV-tittare. Det blev en bröllopsvals av Evert Taube -  Roslagsvals eller vad den heter.

Nu får vi se fram emot nästa fest nästa helg - för min del faktískt i Roslagen.

Midsommarafton…

Jag tror att många håller med mig om att det inte finns en vackrare plats på Jorden än Sverige i Juni. Kungliga bröllop eller inte Kyss

Cristine
0

Jag såg aldrig talet som Daniel höll för jag somnade och vaknade upp mitt i valsen, såg den och somnade om.

Anders 50
1

Jag hängde med till strax före bröllopsvalsen.

Men jag fick nåt tår-framkallande skräp i ögonen ett par gånger under bröllopet…var väl nåt i luften….  Oskyldig

Detta var verkligen en kärlekens dag!!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Jag har inte varit hemma och sett nåt av bröllopet…får väl titta på alla repriser. Kyss

Mannen av folket som får prinsessan, är som en saga…men jag undrar om han får halva kungariket Obestämd

Pialinn
0

#22   Sisa!  Det finns väl inget kungarike att få?  Flört

Vi satt här i Tyskland och tittade. Gammelmormor uppe och jag nere för att få gråta utan att skämmas. För visst kom tårarna.

Bröllopet var stort här nere för Silvia är ju tyska.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Sisa]
0

# 23

Har du kanske rätt i…

Hörde att fler människor tittade på bröllopet i Tyskland, än dom som tittade på fotbollen…Glad

aggeelin
0

JAG såg lite snuttifierat under dagen och hände sen med från den mycket tråkiga och beiga tårtan (håller med dig Maggan om att den var trist) visst var det trevligt och jag tror att många fler tittade än som sa det innan. Vi var uppe på stan igår em och det var ovanligt tomt, både i affärer och på matställen. På ICA sa de att de aldrig har så lite folk en lördag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Jag såg en "snabbgenomgång" igår kväll, och grinade som sjutton!

Det är så gripande och vackert med bröllop!

[Sisa]
0

Såg också genomgången igårkväll. Det var verkligen vackert…det såg verkligen ut som äkta kärlek…

Visst är det skönt, att gråta lite ibland…Kyss

[Asta]
0

Vi tapetserade här hemma och tittade när vi hade rast. Det roliga var att det var maken som sa "jag vill bara se det här också" och hela tiden förlängde pauserna. Trodde inte att han var ett dugg intresserad, men det var han

Men någon tår trillade inte även om det verkligen syntes att det var kärlek med i bilden.

Indiania
0

Vilket underbart bröllop med äkta värme och kärlek. Nog trillade tårarna alltid och känslan att man var med på festen var härlig.

Daniel och hans fars tal var underbart och brudparet som det bara strålade om………… Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Elpida
0

Såg inte bröllopet då vi hade kalas. Läste däremot aftonbladets bilaga igår och måste erkänna att jag fick hjärtsnörp när jag läste Daniels tal till Victoria. Och visst är hon fantastiskt vacker våran kronprinsessa. Snygg, klok, välutbildad, en bra representant för Sverige!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mickelberg
0

Jag tyckte det var mycket fint och smakfullt och är inte det äkta kärlek då vet jag inte vad som är det?