Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 821 ggr
[Spanaren]
0

Mitt bidrag till SR

På Sisas uppmaning så visar jag er mitt bidrag till SR.

……………………………………………………………………..

Hur man hittar det positiva i livet?

Kommer du med den där klyschan igen och tjatar om att det är bara att ta på sig sitt leende och att sen göra dagen.

Nej, jag blir så less på dig och dina självklarheter!!!!

Berätta något nytt och fräscht som får mig att vakna upp och lyssna ordentligt.

Okej … lyssna då *ler*

Vaknar och inser hur lycklig jag är som har fått sova en hel natt utan att någonting störde mig. Ingen värk som ville pocka på sin uppmärksamhet, inget ljud som ville väcka mig.

Natten var underbart skön och jag vaknar utvilad trots att det är tidiga timmen.

Tacksamt sträcker och tänjer jag på mig och sedan så svingar jag mina ben ned mot golvet. Vickar upp persiennerna och möts av en sprudlande vit hägg utanför mitt vindsfönster.

Doften … känner ni doften?

Blunda och känn in Häggens sötaktiga doft och se hur humlor och bin besöker detta träd.

Solen smeker in oss alla med ett behagligt och vackert och värmande morgonsken.

Lycklig går jag ned och sätter mig vid mitt bord och häller upp det mörkrostade och goda kaffet i min kopp och tar fram mitt fullkornsbröd med ost på.

Piteå-Tidningen är ett måste till denna morgonprocedur och sakta och mycket njutningsfullt äter och dricker jag samtidigt som tidningen läses från sina olika vrår och kanter.

Nu raskt in till min dator och skriver ned en morgonhälsning till alla där ute på min blogg. Hunden Odi tittar uppfodrande på mig och jag är strax klar och nu bär det iväg ut och på morgonprommis.

Bara att se vår hunds glädje med att ta fram ett hundkoppel … det är livskvalité.

Mobilen och kameran är alltid med för vem vet vad som finns eller kan hända i skogen!

Varje gång jag böjer mig ned för att fotografera något som fångade min blick, så är Odi där med en pinne för matte kan kanske kasta ivägen pinnen *ler*

Marker undersöks och skogen inspekteras och mitt seende går upp och det går ned och det går till vänster och det går till höger.

Där borta finns en maskrosknopp som fångar mitt intresse, där finns den sköna och gröna mossan och där borta så porlar vattnet så fint.

Fåglarna spelar upp en vacker melodi och solen lyser på mig och värmer mig. Hundens svans viftar så glatt.

Där ser jag små stubbar med mossa på och som står som på rad och får mig genast att tänka på ett väntrum.

Ett väntrum som finns där ute i det fria bland tallar, granar och björkar som vackra tapeter. Himlen som är så blå, får bli till ett tak. Marken med mossa, barr och stensöta är dess golv.

Jag sätter mig på en stubbe i mitt naturliga väntrum och bara insuper all kraft som finns att få. Drömmer mig bort och ser mig liggandes på vita små ulliga moln.

Allt medan solen skiner och fåglarna kvittrar och bäcken porlar. Jag förs till en annan värld och jag känner mig totalt avslappnad och ett med hela Alltet.

Underbara violetta färger strömmar upp och till mig och jag känner mig så lycklig!

Sakta kommer jag tillbaka och ler och bara tokler över allt detta och allt magiskt fint som jag just nu fick vara med om.

Känner att jag vill knäppa mina händer och bara tacka från mitt innersta djup för denna fina känsla.

Hunden Odi har roat sig själv med att avverka några torra kvistar som finns här och där. Är överlycklig när matte glömmer av tid och rum genom att bara vara ett med naturen.

Sakta går vi tillbaka mycket nöjda med våra liv. Som vanligt finns det en hel del av fotografier i min kamera och som ska bereda mig ännu mera av glädje vid senare tillfällen.

Kommer in och tvättar av mig och fixar till mig och delar sen av med mig av mina upplevelser ute på min blogg.

Lyssnar du?

Eller lade du av efter några rader *fniss*

Vem blir inte positiv efter en sådan här morgon :-)

Jobbar, har inte tid med detta som du berättar om!

Men någon liten extra timme finns väl i din agenda under en hel vecka?!?!

Bli positiv genom att uppleva detta fina/ kram Spanaren

[outgrundlig]
0

Ja, detta är du i ett nötskal, så som vi följt dig på dessa promenader….o jag vet hur du njuter o jag med dig då du beskriver det dag för dag.

Hur det skall tas emot av en radioskara det är en fråga som gudarna får besvara…..jag önskar dig lycka till vännen, fina ord som vanligtFlört

[Pirkkolino]
0

Bra budskap i bra text. Lycka till min stjärna. Glad

[Sisa]
0

Tack för att Du låter alla ta del av Din fina text…och

Lycka till! Kyss

AnnL
0

Lycka till spanis. Jätte fin och intressant text. Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Spanaren]
0

Tack för alla "Lycka till" Det värmde, att ni i alla fall ville läsa Kyss

/kram Spanaren

Cristine
0

Bra tema och härlig text! Du kommer säkert med.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Spanare. Lycka till. o det är så bra..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Tack Cristine och Chik Kyss

Det är i alla fall kul att få skriva *gapskratt* /kram Spanaren

[Sisa]
0

# 8

Verkar som du inte är säker på att Du skriver bra, Spanis ?

Du måste tro på dej själv, du skriver så himla bra. Detta är något du borde ägna all din tid åt!

Du är verkligen bra, glöm inte det!

Kram från Sisa (som älskar att läsa det Du skriver) Kyss

[Spanaren]
0

#9 Jag tror på mig själv och jag hoppas varje gång i en tävling med ord eller fotografier … men vi är så många som gör det … men någon gång blir det väl min tur också Flört

Men alla har inte turen att bli lästa eller uttittade på detta sätt Flört

/kram Spanis

Ps Tack Sisa  Kyss

[GunillaF]
0

Jättebra skrivet Spanis.

Jag följde med dig från sängen, genom morgonbestyren, köket och ut med Odi på prommenad. I din beskrivning hade jag lätt att känna in vägen vi gick på, blommorna, gräset och trädens dofter. Hörde fåglarna och såg myrorna.

Du skriver målande och det är det som gör att det är lätt att föreställa sig för andra att man är med dig efter vägen!Glad

[Spanaren]
0

#11 Tack Gunilla Skrattande och det är den känslan som jag hoppades kom fram i mitt bidrag Flört /kram Spanaren

zabelle
0

Jag kunde känna blommornas doft och känna gräset under fötterna.

Skulle vilja läsa mer…. Skrattande

Zabelle   

Indiania
0

Jättefint skrivet Spanaren ( som vanligt) det enda var att jag vägrade dofta på häggen men det gjorde väl inget?

Lycka till!Kyss Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Sisa]
0

Hur har det gått i tävlingen då ?  Kanske vet du inget ännu…Obestämd