Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 603 ggr
Anders 50
0

Är det sommar nu?

Kollade termometern som vanligt i morse, har en som stannar på lägsta och högsta temp.

Den hade stannat på - 1,7 i natt!  I går natt var det endast + 1 grad. Och jag tror inte att det är "järnnätterna" som gäller. (bor i västra delen av Småland)

Tur att man inte planterat nåt frostkänsligt ute i trädgården ännu.

När kommer värmen??

Fryser ni också??

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag vet inte hur kallt det varit under natten men det har regnat så luften inne blir rå och jag fryser. Just nu 10+ bara, man undrar faktiskt om det ska bli någon sommar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

När man måste gå med vantarna på den 27:e Maj, vete tusan om det är försommar eller vårvinter…Obestämd

[Sisa]
0

Det är väl en typisk svensk sommar…man vet aldrig hur den blir! Varm, kall, het, regnig, blåsig…ja, det finns många varianter och samma sak varje år…Den svenska sommaren är alltid en överraskning.

Bara att fortsätta hoppas…och inte sluta tro! Cool

[peter54]
0

Nja, kanske är det inte sommar än, men det är ju vårmånaden maj, så man får väl tåla sig lite.

För min egen del gillar jag lite svalare väder, även om det kanske är lite väl svalt nu. Min favorittemperatur är 17 grader. Då kan jag jobba utan att känna mig slö och däven av värmen.

[Sisa]
0

20 grader utan sol är min favorittemperatur…Cool

[Asta]
0

Huva - hade ni minusgrader. och jag som har börjat ställa ut mina små plantor.

Cristine
0

Jag tog ut tomatplantan och grävde ner den i trädgården för den blev för hög att ha inne. Bara en timme efter det gick solen bort och det blev kallt..hoppas den klarar sig bakom plasten jag satt upp.

[GunillaF]
0

#7 Ifjol när jag köpte tomatplantor så sa trädgårdsmästaren att om plantan blir för hög så skulle jag kapa ner den för det är sällan att plantan "orkar" få tomater ända längst upp ändå.

aggeelin
0

#8 jo så säger min bror också som är odlare. Det är bättre att den inte är så hög så att den ger kraft till utveckling av tomater ist för till växt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den har klarat sig bra fast det bara är 7 + tack vare plasten, det finns redan tomater på den med de syns inte i bild.

chik
0

Kalt.Men enligt metrologerna så är det Vår….Men dom är la inne kanske…

Lena.P är jag i verkliga livet.