Knaskatter med ritualer ...
Hmmm vilka knaskatter vi har
Först har vi Maxen som är så försiktig och pratsam,har pratar och pratar och säger att han vill leka med favoritleksaken, kom och lek i min tunnel eller gosa på mattan och allt ska vara likadant och han spanar på oss och väntar utanför toaletten för att prata med oss om detta…
För några veckor sen började Charlie… ja nu är ju inte han lika vänlig på rösten utan han kommenderar, "kom med mig" och Charlie vill att vi ska gå in i badrummet… där kastar han sig på mattan, för här ska det gosas!! Och sen ska det drickas vatten och gosas igen. Charlie spanar på oss och mest mig, hela tiden som han inte sover.
Och står jag vid diskbänken eller datorn kommer han upp på bakbenen och sträcker sig efter mig och talar om att "vi ska gå till badrummet" och när jag går ditåt så springer han om mig, snabb som vinden!
Och när jagkommer ur badrummet väntar Maxen utanför…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
agge.Dessa Pissar!! Som diregerar oss utan att vi vet om det..Katter kan göra charade så man vet vad dom menar..Vår katt har börjat att prata så himla mycket..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja visst dirigerar de oss.. ett sant ord. Och visst är det roligt när de pratar 
Jag är ju ingen kattmänniska..Men jag kan få lite panik, när jag tänker på att vår Pussi inte blir kvar här.Han är ju hitte katt o vi har haft han i ca 17 år. O han har börgat prata så in i bomben o så tittar han på en som om man borde för stå vad han menar..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det förstår jag. Undrar vad han säger? Är det i speciella situationer?

Knasiga katter finns det gott om.
Vov-Vov väckte mej i morse strax efter 5 för att tala om att maten var slut.
Bredvid mej i sängen har jag en liten låda, och på den ligger väckarklockan på en dyna med sugproppar på för att klockan ska ligga kvar när jag kör. Den petar hon på tills jag vaknar. Sen hoppar hon upp på "köket" och sätter sej framför matskålen.
Oftas försöker jag ha mat så det räcker, men igår var vi hos veterinären och hon upptäckte att V-V hade löss. Så vi fick spruta medel i husbilen och vänta 2½ timme tills vi fick gå in igen. Kanske var hon extra hungrig.
Men jag har i alla fall fått reda på varför hon har ont på ryggen. Hon blev skadad redan för 1½ är sedan, men då syntes inget på röntgen. Vet. vet inte riktigt vad det är, men vi har fått mediciner och ska tillbaka om 2 veckor.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!