Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 649 ggr
Cristine
0

Kommer ni in?

Här var det på håret.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Idag är det trögt… brukar inte vara det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Server busy stog det!Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Till och från… inte helt ovanligt på ifokus… Oskyldig

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

nääää….jag får försöka senare ikväll
nu får jag hitta på något IRL..!! Skrikandes

*hihi*
penke

zabelle
0

Inga problem härifrån… än

Zabelle   

[GunillaF]
0

Haft problem tills nu… Nu funkar det bra.

[Sisa]
0

Kan bara vara inne en stund, sen får jag starta om datorn…blir verkligen trött på detta. Går aldrig att skriva allt jag vill…

chik
0

Käns bra!!Säger en som har det som Sisa.O jag blir så irriterad….

Men nu verkar det fungera. "Hoppas jag""

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Här fungerar det utan problem.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Nemas problemas!   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

ANNIA
0

sisa och chik jag tror ni ska ta och ringa era it-leverantörer. Kan ju inte skada i alla fall. Nu är jag trött så jag borde inte ens försöka få ihop nåt som verkar vettigt, men försöka.

Jag har en bärbar dator med mobilt bredband som kallas 3G. (ingen aning om vad det är). Och för mig funkar det även när jag har sämre hastighet än normalt på det.

Härom veckan så prata jag med en tjej på prylar, hon hade just skaffat sig mobilt bredband och det var sämre än mitt. Hon skrev att hon kunde få börja om osv för att det var segt och tog tid. Så hon ringde till sin it-leverantör och hon hade ett sämre bredband än det jag har. Hon fick det uppsatt till 3G och för henne funka det bättre sen.

Visst kanske en del av det ni skriver om kanske ligger på iFokus men inte alltihop. Så kanske värt ett samtal.

[Sisa]
0

# 11

Tack för tipset, Annia!

Jag har nu Ifokus-minus, och all reklam är ju borttaget då. Min dator går mycket bättre, snabbare och är inte alls lika trög som tidigare. Provar så ett tag och hoppas det håller i sej…annars gör jag som du skriver.

Till Chik säger jag…prova IFokus-minus!

Kram från Sisa  Glad

[Asta]
0

Jag har bara lite svårt för att jag ska betala för att slippa reklam.

Att betala för en tjänst är OK, men på något sätt så tycker jag inte det är en tjänst att bara ta bort reklamen. Det borde räcka att man betalade för t.ex. ifokusplus eller för någon form av medlemsskap för att slippa reklam.

[Sisa]
0

# 13

Håller med dej Asta…betala för att slippa reklam Tungan ute

men att få en snabbare dator för 20kr/mån…okey då!

[Asta]
0

#14 - jo - ibland får man svälja förtreten.

Anders 50
0

Tycker också det är fel att man ska behöva betala för att ta bort reklamen.

Men man kan också se det som en billig månadsavgift för medlemskap på LK….Flört…plus att datorn blir lite piggare.

aggeelin
0

Hooo hooo, var är ni? Jag har inga bilder alls här, bara tommar rutor!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Hela kvällen har här stått…server too busy! Nu äntligen, kom jag in…Tungan ute

[Asta]
0

Ja - den här gången kan vi nog inte skylla på reklamen.

[Sisa]
0

# 19

Flört

ANNIA
0

Nej ikväll här har nog en eller båda servrarna krånglat, antar jag i alla fall. Jag kom heller inte in.

Visserligen är det i den här tråden det stått om problem på iFokus men det jag skriver blir allmänt så gäller inte direkt er som skrivit.

Man ska inte behöva ta bort reklamen för att få iFokus att funka. Och det troliga är att det inte är iFokus felet ligger på även om det märks mest här. Det är väldigt få på iFokus som har den sortens problem att det är så segt och att dom då och då måste starta om datorn.

Så har man mobilt bredband, kolla med it-leverantören för med stor sannolikhet har man för låg hastighet. Endera beroende på om man har 3G eller inte, men även hur bra täckning man har för mobilt. Man kan även ha för låg hastighet med vanligt adsl beror då mestadels på hur långt från telestationen man bor.

I annat fall så kan det ligga på den egna datorn. Och där finns det flera olika alternativ. Ett är att man har för litet minne så att datorn helt enkelt inte orkar att hantera allt. Kan också vara så att man har en äldre version av program tex sin flash player. Vet också att det finns antivirus program som segar ner datorn, kommer dock inte ihåg vilket av dom.

Sen beror det lite på vad man menar med starta om datorn. För mig betyder det just det, att starta om hela datorn. Andra kan mena att dom får stänga ner och öppna webläsaren på nytt. Och andra menar bara att dom måste koppla upp nätet igen. iFokus kan inte stänga ner ens uppkoppling. Och mig veterligt så kan inte heller iFokus göra så att man måste starta om sin dator, då är det nåt i den egna datorn som inte orkat.

Har man låg hastighet på sin uppkoppling, ja då hjälper det att plocka bort reklamen. Annars ska inte reklamen spela så stor roll.

[Asta]
0

För min del är det inte på något vis så att min dator blir så seg att jag måste starta om. Men det tar lång tid att ladda en ny tråd. Det kan emellanåt vara rejält irriterande. Det är då jag brukar byta forum ett tag tills jag lugnat ner mig igen.

Och jag använder tre olika datorer så jag tror inte det hänger på datorn.

ANNIA
0

Asta nu kan jag inte säga någon exakt gräns, men trådar som ligger  mellan 60-100 inlägg och däröver kan bli trögladdade. Och det är nåt som dom flesta kan råka ut för.

Nu vet jag inte vilka sajter du besöker men inne på kolhydrater märks det kanske mest för där springer flesta trådarna snabbt iväg uppåt 100 och däröver.

[Asta]
0

#23 - för min egen del tycker jag att det är så nästan jämt. Oavsett tråd eller forum. Det tar helt enkelt  tid att byta tråd.

Tråden kommer fram, men sedan får jag vänta på att reklamen laddas innan jag kan gå vidare i bilden.

Jag klagar emellertid inte speciellt mycket över det, det är ett gratisforum så jag köper det. Jag byter bara till andra ställen ibland när jag tröttnar.

[Sisa]
0

Jag tror ändå att reklamen har stor betydelse! På min dator är skillnaden enorm…

Har ju haft samma hastighet hela tiden, och i början då jag var på iFokus var det inga problem…kanske är det så, att reklamen ökat härinne ?

ANNIA
0

Visst kan reklamen påverka det kan den, men ska inte påverka så mycket. Sorry, för mig låter det lite som nåt i era datorer som inte vill samarbeta till 100%.

Ja reklamen har ökat något men inte så mycket. Däremot har den blivit rörlig och nästan all reklam är numera rörlig och det ställer högre krav på datorerna. Och det är ju inte bara reklamen som är rörlig utan det finns även personer som har rörlig Avatar, det läggs in blider som är rörliga och läggs även in smileys utifrån som är rörliga.

Och rörligt oavsett vad det är kräver lite mer. Både av hastigheten men också av dom program man har installerade då främst flash playern man har att den är uppdaterad till nyaste versionen.

Har för mig att man också behöver en uppdaterad flash player om man vill titta på tex you tube eller tex svt play. Vissa kommer det upp att man måste ha flash player 9 eller nyare för att det ska funka.

ANNIA
0

Glömde en grej. Vad har ni för webläsare. Om ni fortfarande har IE7 så uppdatera till IE8 för IE7 är segare.

Jag har även safari, firefox och chrome och dom funkar.

Anders 50
0

Det skadar inte att städa i datorn ibland, köra en diskfragmentering och något program som tar bort alla skräpfiler som blir kvar när man är ute på nätet.

Det räcker inte att bara rensa webhistoriken som det rekommenderas när det segar.

Fast är det bara på iFokus som det segar så har jag ingen bättre lösning än ANNIA:s

Och hos mig fungerar det snabbt och bra, även i långa trådar.

[Asta]
0

Eftersom jag är gift med en systemutvecklare och datorfreak och själv också har bra koll på datorer så är våra datorer i bra skick,

Vi har en rejäl stationär. Jag själv har en laptop med 4GB RAM och en snabb (och dyr) processor. Och den tredje datorn jag använder är jobbets. Webbläsare är IE8 överallt. Google Chorme som andra variant - där går det något snabbare. Jag tror faktiskt inte att det på tre helt olika datorer lyckas vara saker som inte går ihop med iFokus. Hade jag bara haft en dator så hade jag köpt den förklaringen. Sedan beror det naturligtvis på vilka krav man har på snabbhet, men man blir ju bortskämd på många ställen. Men som sagt, för min del är det inte någon stor grej, men om man ändå diskuterar saken så är jag så klart med och diskuterar.

Sedan är det helt rätt Anders att man ska rensa datorn emellanåt.

ANNIA
0

Asta jag kan förstå hur du tänker att med bra datorer så borde det inte ligga nåt hos dig. Men för tillfället har jag ett problem på iFokus (tänker inte gå in på vilket) som bara jag är drabbad av (finns då inget fel anmält om det nån annanstans på ifokus) och det är nåt som krockar mellan mina datorer och iFokus och jag kan för tillfället inte komma på vad. Och då har jag en stationär med vanligt adsl bra hastighet runt 6.77 och en bärbar med mobilt bredband med lägre hastighet.

Så nåt som inte samarbetar mellan just mina datorer och iFokus men jag har ingen aning om vad. Så ibland är det bara knäppt hur man än vänder på det.

[Asta]
0

#30 - fast låt mig då säga så här. Om iFokus är den sajt jag har problem med trots att jag håller till på andra sajter som också har reklam då tycker jag nog ändå att problemet ligger mer hos iFokus än hos mig.  Jag sätter liksom inte igång att felköra mina datorer för en sajt. Skulle jag märka av allmän seghet så skulle jag däremot göra det.

Men jag säger det igen, det är inte någon stor grej alls. Jag har inte så stora krav på gratistjänster. Fast jag KAN säga att det har stört mig så mycket att jag vill inte betala för tjänsten iFokus. Så på så vis blir det sämre för dem som står bakom iFokus. Fast en mer eller mindre tror jag inte heller gör så mycket.

Anders 50
0

#31 Du skriver att du har IE 8, har du provat Firefox? Jag använder den numera och den är mycket snabbare än IE 8. Hos mig i alla fall.

Har endast provat dessa båda webbläsare.

[Asta]
0

#32 - jodå vi har Firefox också :)