Guds apotek!
Gud gav oss tydliga tecken på vilken mat som hjälper vilken del av vår kropp.
Moroten- skär en morot och titta så ser den ut som en pupill, den är bra för ögat.
Tomat - har fyra kammare i genomskärning, är röd och är bra för hjärta och blod.
Vindruvor-Formade i en klase som ett hjärta, ser ut som blodceller. Bra för blod och hjärta.
Valnöt-ser ut som en liten hjärna, en vänster och högerhalva. lilla-och stora hjärnan. Styrker nervtrådarna och hjärnfunktionen. Läste idag att den var bra för parkinsonpatienter.
Kidneybönan- ser ut som en njure och hjälper njurfunktionen.
Avokade, aubergin, päron- bra för kvinnans livmoder och livmoderhals.
Fikon Bra för manlige könsorganet , ökar antalet spermier.
Sötpotatisen- liknar bukspottkörteln, bra för glykemisk index hos diabetiker.
Oliver- funktion och sundhet i äggstocken.
Apelsiner-grapefrukt och andra citrusfrukter- ser ut som kvinnors bröstkörtlar, bidrar till bröstens sundhet.
Lök -kroppens celler hjälper att bli av med avfallsämnen i kroppen.
Lite kul att det ser ut som våra organ i kroppen och att det kanske är meningen också. Ville dela med mig av detta som jag fick i ett mail förra året.
Kram Jile
#1 Tackar för fin bild.

Så klokt! Tack!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 Ja jag fick detta mail förra året men har tänkt på detta när jag handlat mat..hi..hi nu lägger jag i lite mat för brösten, lite mat för livmodern etc..kanske ett nytt tänk.
Ett väldigt smart mail du fick Jile. Tack för att du delade med dig.För det mesta vet jag vad olika grönsaker, frukter och annat är bra för, det får man lära sig i medelhavs länderna, men har aldrig tänkt på formen och det är kul och lätt att lära sig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#0 Tack för denna tänkvärda text
/kram Spanaren
#6 Tackar spanaren..
Hej Jile!
Vilken bra grej…nu blir det mycket lättare att hålla reda på… vad som är bra för vad…dessutom gott…mmm…
Tack och kramiz…
#0 Får jag låna detta braiga till min hemsida?
/kram Spanaren
Blåbär…lika blå som vissa ögon; bra för synen…
#0 Fick detta intressanta via ett mejl, så nu behöver jag inte vänta på ditt svar
/kram Spanaren
#8#10 Ja precis kära du :-)handla mkt fikon nu..hi.hi
#11 Nejmen fick du , så precis..ha..ha fast du hade gärna fått det för mig iallafall..:-)
# 12
Haha…fikonen ger jag till den jag bor ihop med…vem vet…kanske ger det resultat…
själv handlar jag apelsiner…Vad handlar Du…
#13 Jag tar nog valnöten jag, dessutom är de så goda.
Kram Jile

# 14
Håller med…valnötter är supergott! Kanske trollar dom bort lite av din huvudvärk…fast dom på bilden har nog redan Parkinson…
#15 ja om de ändå gjorde det…men sådan tur har man väl inte.
#12 Jag hittade filmen om Guds Apotek också 
Ps Kolla på min hemsida så får du se
Ds Gå in för att få adress på: Här är Spanaren
Det är ju så självklart, varför har man inte tänkt på det förr.
Vilket bra inlägg..
#17 Jaha har du en film, kanske samma som jag fick i mailen då. Vet inte vad du menade med gå in på: Här är spanaren?
#18 nejvisst är det solklart nu när man ser det..hi..hi
#19 Säkert samma film som den jag hittade
och jag menade att du hittar min hemsidesadress för att se filmen i tråden "Här är Spanaren"