Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 960 ggr
Cristine
0

Arbete nu för tiden.

A: Du arbetar

B: Köper sig den fina villan.

Vattenfall och andra skor sig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Nu förstår jag nog inte riktigt vad du menar? Menar du att man först jobbar, sedan köper sitt hus och sedan vinner elbolagen?

spikes
0

1,Jepp med tanke på elpriset som många ggr ligger högre än andra inkomsterFlört

[Asta]
0

#2 - nej det håller jag med om, det var mer att jag förstod inte om det var vad Christina menade.

Cristine
0

Jag menar att folk arbetar för tre nu för tiden och får vända på slantarna medans cheferna lever lyxliv, som t.ex de på vattenfall.

Mammzing
0

Helt sant!
Tänk vad mycket mindre vi skulle behöva betala om inte höga chefer hade bonusar.
För att inte tala om bankfolket.
Har dom gjort rätt för pengarna?
Eller fixa till en "folkbonus"

Tycker det liknar skit!

chik
0

Japppp!!

Önskar att jag inte hade haft El..Vilken makt dom har.Skatt o moms o elpriset…

Miljö-Pengar…

Vad gör staten av alla avgifter????

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Vi har valmöjligheter nu för tiden, precis som förr, att välja t.ex. elleverantör. Vi väljer hur mycket el vi använder. Det finns alternativ.

Jag är så himla trött på allt gnöl och gnäll om chefer och deras löner. Om de verkar ha det så himla lätt och bra…varför blir inte fler chefer? Likaså gnäll och gnöl om politiker och deras inkompetens och höga löner….Bli politiker själva då….

Jag trot inte att många av oss skulle tacka nej till höga (chefs)löner om vi hade möjlighet att få dem. Jag skulle iaf inte tacka nej.Skrattande

Cristine
0

Jag tänker mer på alla bonusar, varför ska de ha sådana när de redan har en bra lön. Det är klart man inte tackar nej till en bra lön, den gör man ju sej förtjänt av. Nu arbetar jag inte själv men tycker synd om många som gör det.

penke
0

njaa,"vi" har ju sålt ut tex. Fortum..
efter ..två år var det betalt med egna vinster
sedan är alla inkomster ren vinst..

å det var med "halva" elpriset,resten är ju skatter och moms
dvs. det som betalar allt gratis vi har (o kräver av stat o komun)

skatter o avgifter sägs ju vara för miljön,
men sätter du upp en egen vindsnurra
heter det förmånsbeskattning..(?)
( det ska inte gå,
att sänka kostnaderna)
(rättvisa?)

penke

[Asta]
0

#7  Gunilla jag håller med dig. Det är så himla mycket snack om sådant och framförallt i Sverige pratar vi om väldigt få personer.

Jag jobbar som chef - dock inte någon hög chef med  bonusar och dylikt- och har högre lön än många andra här på mitt jobb.Men jag måste också vara tillgänglig varje dag, vardag som helg, semester som arbetstid.

Jag får ta hand om anställdas personliga problem. Det är jag som får skället om någon av de anställda gör fel, det är jag som får sparken om vi skulle göra ett ordentligt fel etc etc. Det är jag som får stötta en anställd som har drogproblem, plus få dem att acceptera att de har det etc etc. Man ska inte glömma att med ett chefsjobb följer inte bara en högre lön, det följer ett ansvar som gör att man inte är fri på alls samma sätt som när man "bara" har sin månadslön.

Jag har flera väldigt duktiga Medarbetare som jag uppmuntrat att söka chefstjänster, men de har avstått för de vill inte bli så bundna.

[Sisa]
0

Chefer behövs ju…och vi måste ju jobba…Obestämd

Cristine
0

Chefer behövs så klart och bland dem finns som med medarbetarna både bra och dåliga.

Jag tittade mer på de jättestora bolagen som avskedat så många och låter de som är kvar jobba hårdare medans de delar på bonusar.

chik
0

Eller tar in bemanningsföretag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Jag tror nog att det flesta som gnäller på chefslöner avser chefer med väldigt höga löner. Sådana som tar ut miljonbelopp på bekostnad av sina kunder.

Jag kan nog faktiskt tycka att det är lite underligt när chefer för diverse bolag tjänar mångfalt mer än de som bestämmer om hela vårt lands framtid.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria
0

#13 Fast alla de som arbetar i bemanningsföretag sköter ju bara sitt arbeteGlad

/Maria

Anders 50
0

Jag är min egen chef, men jag vill ändå kalla mig för arbetare. Tycker att jag har det bra ställt.

Visst verkar många toppchefer ha drabbats av girighet, fast det förekommer ju i alla inkomstklasser, men det får ju större rubriker ju högre inkomster vi talar om.

Men jag vill inte byta med någon av dessa storföretagschefer..man ser att de åldras fort…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

De flesta småföretagare har nog jobbat upp sitt företag själv…och verkligen fått jobba. Sen då det är dags att anställa folk, har dom inte råd…kostar alldeles för mycket…

Då är det bättre att ta hjälp av ett bemanningsföretag, som kommer och gör det man vill ha gjort…på de tider som passar företaget. Då arbete inte längre finns, behövs dom inte mer.

Bättre villkor och mer hjälp till alla småföretagare…det skulle säkert skapa fler arbeten!