Familjeuttryck
Alla familjer har väl olika uttryck, skämt, ordspråk som kanske bara de allra mest invigda förstår men det är lite roligt att höra om ni har några sådana.
Min man brukar säga "Älskar vi oss?" och jag svarar alltid "Jajjamensan"
Jättebarnsligt
(och helt gramatiskt fel)
/Maria
Sonen frågade en gång..mår vi bra?
Mitt svar blev..som katten i solen.
Min dotter hörde fel så det blev.. som knatten i stolen
Så vi kör med det nu.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
/Maria
Haa.Hiii..Internaskämtt.
ja vet inte om vi har några ordspråk. Men vi har nog lite hårt språk mot varandra…
Jag kallar barn för Dvärgar.
Blir man ireterad så säger vi.Gå o bada i saltsyra..Inte lika fina o mysiga som era…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Min man brukar kalla mig för Pirajan
Jag heter ju Maria och från början sa han "Maraja Piraja"
/Maria
#0 Sånt tycker jag är jättegulligt. 
Zabelle
Man får interna skämt med tiden. Det är kul och gulligt
.
Jag berättade en gång för särbon om mina tre bröder, som inte tyckte om lutfisk. Under julen fick de därför torsk istället. Det hade han hejdlöst roligt åt: synen av tre grabbar som truligt sitter vid matbordet och stirrar ner i en tallrik med torsk.
Just före jul, när vi skulle iväg och handla en gång, började vi gapskratta när vi kom till affären och där fick se ett plakat som skyltade med: LUTFISK (torsk)
Alltså lutfisk, som var gjord på torsk.
Fisk är f ö ett annat skämt mellan oss. Han gillar gelegodis och köpte en gång fiskar i vingummi. Jag som avskyr sådant, ville inte ha. Han dummade sig och tog upp en fisk och började göra sim-rörelser med den i riktning mot min mun, som jag envist knep ihop. Men! sa han, flinande. - Tycker du inte OM fisk???
Det får man ju höra sedan dess
.
Men vi äter rätt ofta fisk och skaldjur :-).
Här blir man kallad Ninja tätt som oftast,det började med att vi var på en riktigt stor affär för några år sedan,och uppenbarligen gick jag iväg utan att säga till om vilket håll,så dom messade ringde och jag hade stängt av telefonen,när dom väl hittade mig bland tygerna så kom ordet till,alla 3 hade varit runt hela köpcentret och letat.
Fortfarande får jag höra det på affärn,men även här hemma för tomten är stor och huset har ju 2 våningar,så dom får ofta uppfattningen att dom sett mig nyss någonstans med helt plötsligt är jag väck,så tant ninja var namnet numera hahaha