Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 461 ggr
Maria
0

Första humlan

Idag såg jag den första humlan. En riktig stor "tjockis" som satt i de gula vintergäcken. (tyvärr inget foto).

Jag såg också en nyckelpiga och några röda liljebaggar.

Nu känns det verkligen som våren har vaknat.

/Maria

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul. Vi brukar ha tusentals humlor längre fram när lönnarna blommar. Om man står under träden så låter det nästan som ett flygplan som drar över här.

Än har vi inga humlor och inte vintergäck heller för den delen. Det är ju egentligen en Medelhavsblomma, inte inhemsk i Sverige och den går inte hit upp.

Men en sån här har jag i alla fall hittat idag Skrattande

[Sisa]
0

Annars brukar jag inte vara så glad över Humlor…men nu är det ju ett vårtecken, då kan man inte bli annat än glad! Precis lika glad som man blir för Nyckelpigor, Liljebaggar och Tussilago…Glad

[MargaretaA]
0

Vi såg citronfjärilar idag. Det var en märklig syn att se Fjärilar och snö på samma gång. Lite tussilago och snödroppar har jag också sett och fåglarna förståss. Gässen och svanarna trumeptar för full på gärdet där dom brukar hållas, det är lika härligt att se och höra dem varje ny vår Glad

solblomman47
0

Här har vi sett både flugor o en nässelfjäril flera gäng svanar o skatorna har börjat bygga bo. Det känns skönt men det är fortfarande mycket snö kvar så det dröjer nog med tussilago. Flört

[Asta]
0

Jag gillar humlor. Förra året hade de hittat ett hål på vår veranda där de passade på att bygga bo. Tyckte det var lite gulliigt. Verkar inte behövas så mycket plats för ett humlebo.