Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 358 ggr
Cristine
0

En plats för var sak ...

…och var sak på sin plats.

Hur roligt är det när man gjort i ordning flera lådor med  verktyg av samma slag i varje låda, sedan kommer sönerna och trots att man säger till så ligger de aldrig på sin plats(inte ens i någon av lådorna) och när jag ska använda något får jag leta ihjäl mig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Känner igen fenomenet från jobbet! Har det mekats på kvällen i mörkret så är det lätt att verktygen läggs ner i verktygslådorna utan sortering…."Det gör jag i morgon när det är ljust!"

Icke!! Och vad man sen får leta, särskilt efter de små verktygen Skrikandes

Men efter en tid så brukar det ändå bli ordning bland verktygen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Jag har en stor verktygslåda med allt mellan himmel o jord i. Har alltid haft så fin ordning bland mina verktyg ända tills jag flytta upp till min sambo. Nu får jag rota genom hela lådan innan jag hittar det jag ska ha. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Samma här…hittar aldrig det man ska ha…Rynkar på näsan

aggeelin
0

Jo, det är så här också,, sambon gör iordning sina verktyg och sönerna kommer och lånar saker, kastar dem sen var som helst… mycket irriterande. I våra skåp är det tänkt att vara en viss ordning men så plockar sambon in disken…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Verkar vara mest karlar som rör till det…Tungan ute

[peter54]
0

#5 Nejdå Glad

Jag har samma problem. Min fru, min svärmor och våra barn är helt hopplösa när det gäller att lägga tillbaka. Allt blir kvar där det används eller läggs på en helt ny, för mig okänd plats.

Det gäller även i köksskåpen. Min fru ändrar ordningen hela tiden så jag hittar aldrig det jag söker. När svärmor har varit här är det fullkomligt hopplöst. Då kan man få leta i flera dagar efter osthyvlarna eller saxarna.

Jag kan få totalspader på det här förbaskade slarvet TystGlad

Anders 50
0

#6 Känner igen det där med köksskåpen…och andra förvaringsplatser också, t.ex. kylskåpet och frysen. Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Skönt att höra, att också kvinnor kan…Flört