Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1388 ggr
Pialinn
0

Livskvaliten är slut

Fläktremmen brast, slet sönder plastskyddet som slet sönder kamremmen.

Efter 3 veckor på verkstad görs provturen. Tack o lov ligger jag i sängen och mekanikern kör. Då börjar det LÅTA inne i bilen. Det visar sej att limmet mellan plastrutorna i bodelan har torkat och vinden slitit med sej ytterrutan. Hittar den i flera delarnär vi vänder tillbaka. Tack o lov höll inner-rutan!

Band ett rep i ett ventilationshål för att hålla rutan på plats och gav mej öster ut. Ca 6 mil från verkastan i 95km/h säger det POFF från motorn. Stannar och stänger av motorn. Ringer verkstan och han ber mej kolla vatten o olja som det första . Ser då att en tjock tub lossnat. Tuben till turbon.

Med mina dåliga fingrar kan jag inte skruva så hårt, men jag får fast den, sen blir det att köra 50km/h på motorväg i ca 4 mil till 1:a mack, där jag får hjälp med att dra åt skruven.

Det som skulle bli en 12 mils resa idag blev bara en förflyttning på 8 km.

I morgon blir det kanske Spanien. Hoppas på det i alla fall.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[GunillaF]
0

Men du…vilken otur du haft. Nu kan det bara bli bättre!

Ha det så härligt det bara går i Spanien! Glad

[MargaretaA]
0

Det låter besväligt Pialinn - ,men det kunde vart värre - du kunde ha varit i Sverige Tungan ute

Skämt åsido. jag hoppas att det löser sig för dig - vi ser fram emot bilder på vårens framfart i Europa Glad

[Sisa]
0

Hej Pialinn!

Din härliga resa är inte bara en dans på rosor…men det ordnar sej nog. Jag önskar dej också en fortsatt Trevlig Resa…och ser gärna fram emot fler bilder…

Kramelikram!  Glad

Cristine
0

Men fy Pialinn vilken otur du haft, hoppas allt går att greja jag håller tummar och tår och hoppas du hör av dej igen för att få veta hur det går.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

PialinaGråter

Fy!!!Vilken röta!!! Säger som övriga-Hoppas att du kommer ur det stimmet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pialinn
0

Tack alla ni!

Min dåliga tur har varit ända sedan juni förra året. Och det känns som det bara blir värre o värre saker som händer.

Försöker hålla humöret på topp och skratta åt eländet.

Som sagt det värsta kunde ha varit att tillbringa denna vinter i Sverige. Inte en enda liten minusgrad har vi haft!

Tack än en gång!

chik
0

Pialina Vad skönt o läsa. Att ni försöker o ha humörett uppe.

Vi har haft minus. Halland ca 29- Kallllt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Ojojojoj vilka utmaningar!

Hoppas att det fixar till sig så att du slipper bråka mer med bilen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

…och härligt att du ändå verkar lika pigg och glad…

Må så gott!  Glad

Branneli
0

MEN Förvånad……

Stora kramen på dej Kyss

[Sisa]
0

…härligt att oxå Du är pigg och glad, Branneli…Flört

Branneli
0

Tack Sisa Flört

zabelle
0

Pialinn - Du kommer att kunna se tillbaka på din resa och skratta gott åt elendet. Men när man är mitt i det är det förstås inte så kul.

Liiiiite avundsjuk, skulle gärna befunnit mig i Spanien och inte i gråkalla Sverige just nu.

Lycka till!

Zabelle   

Pialinn
0

Zabelle!

Hela vintern har jag befunnit mej i Portugal. Måste ibland in några km i Spanien för att handla pulvermjölk (har inget kylskåp) och byta gasflaska. Ska till nästa vinter försöka få tag i anslutning till tysk gasflaska så jag kan tanka gas i Portugal.

Man får vara glad att det bara är materiella grejor, Och att man är frisk.