För första gången.....
…. i hela mitt liv fick jag en riktig "käftsmäll" igår.
Jag var på ett förberedande möte inför en kurs i smärthantering, som börjar vecka 13.
Under mötet/diskussionen kommer sjukgymnasten fram till att jag är för dålig fysiskt. Detta kändes som en "käftsmäll", jag var totalt oberedd på detta. I mina tankar var jag ju redan på startlinjen till kursen.
Visst har hon rätt. Jag klarar inte att vara aktiv 3 timmar, som kursen är (+ att ta mej dit & hem).
Jag var helt tom till både kropp & själ resten av dagen igår. Idag förmedlade jag detta vidare till f-kassan.

Idag känns det som världens baksmälla i huvudet
.
(Jag som aldrig är bakfull, efter alkoholintag)
Idag är en ny dag, mot nya möjligheter 

Oj Branneli, jag har varit i din situation, fast av andra skäl.
Det är en av de svåraste och mest smärtsamma insikter i mitt liv, att komma till sjukdomsinsikt och tvingas inse hur dålig jag var (är).
Mitt liv rasade samman och jag hade massor att bearbeta för att komma tillrätta med vad som var mitt liv och vad som skulle hända sen.
Hoppas att du har gott stöd och fin backup så att du i lugn och ro får ta in det som händer nu.
Kram till dig och ta hand om dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack Hoppfull…..
Jag har ju haft denna problematik sen jag var 14 år 6 så har den stegrat….Har inte jobbat heltid sen 1998…..hankar mej fram…
Nu är det tvärstopp 
Nu är det en timme i taget 

Det låter inte som en lätt situation.
Vad vill FK nu då? Eller du kanske inte har fått något svar från dem ännu?
Jag tycker det låter så konstigt… för dålig för att lära sig smärthantering?! är det inte dom riktigt dåliga som behöver det? 
Finns det inga snällare varianter? tre timmar låter onekligen mycket…
Jag är inne på samma spår som Maggan..det låter alldeles för mycket med tre timmar, det låter till och med tungt för en frisk person. Ge inte upp utan ta reda på om det inte finns något annat för dej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Så är reglerna…..man ska vara "frisk" för att vara sjuk 
Jag pratade med min handläggare idag….hon är med på noterna, som tur är !!
Nu inväntar jag att en sjukgymnast från vårdcentralen ska höra av sig. Få individuell hjälp därifrån.
Jag ska bli av med morfinet först, innan jag kan få annan smärtlindring.

Men det är väl även av omtanke eller? Är man så pass dålig så att man inte klarar att sitta på en stol en timme så kanske man inte heller klarar att ta till sig en massa ny information.
Jag tror inte att det är av elakhet utan för att man måste fungera på en viss nivå för att klara en kurs hemifrån varje dag.
hm… hon sa tre timmar.

Visst är det av omtanke…..absolut 
Jag var så inställd på att få börja denna kurs v13…..
En timme i taget….
Jag satt 1 tim på nyårsafton, vid matbordet, med en massa filtar på stolen. Hade 50mg morfin i kroppen + 4g panodil + 2400mg brufen retard….Det tog 10 dagar att bli av med den värken ,som blev.
Min kropp vill inte sitta.
Tur att det finns liggande transport när jag ska till sjukhuset 

#9 jag vet att hon sa tre timmar och då menade jag att klarar man inte ens att sitta EN timme (#10, och Branneli har ju sagt innan flera gånger att hon inte klarar att ta en fika ens utan att kunna ligga ner…) så är ju tre timmar en omöjlighet 
okej då missförstod jag dig. Ursäkta 

#12 Jag förstod att det var så, det är knepigt att läsa in allt i det skrivna ordet 

Gulle er, som bryr er 
Tack ska ni ha & kram på er