Vad läser du just nu?
Är du en person som läser böcker kontinuerligt? Eller blir det mer sporadiskt?
Vad läser du för bok just nu?

Just nu läser jag en bok på dagtid som heter Boken till mig som är svärmor. Dels för att jag ju blir det med tiden… och dels för att kanske öka min förståelse för min totalt obegripliga svärmor.
På nattduksbordet har jag en deckare som heter något i stil med Flickan som brann eller något liknande.
Och ja, jag har alltid böcker att läsa. Mår dåligt när jag inte läser lite varje dag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Boken om att vara svärmor kanske man skulle ta och läsa.
Fast jag har varit svärmor i så många år nu och det har gått rätt så bra så jag kanske kan fortsätta som jag börjat.
John Ajvide Lindqvist, en klar favorit. Har två av hans böcker: Låt den rätte komma in och Hanteringen av odöda.
Såg att Människohamn är på bokrean. Ska hänga på låset.
Annars Dean Koontz.
Är en bokmal av dess like. Läser i princip allt.
Har väll kanske 200 böcker som inte är lästa i bokhyllan.
Stackars bokhyllan är 3 st Billy.
Köper sällan böcker.
Dom flesta får jag av en kompis.
På Återvinningsvaruhuset i stan kan man köpa böcker för 1 kr.
Och Hela Människan ger bort gratis.
Toppen!
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie,
Nattfåk av Johan Teorin
och Människohamn av Johan Ajvide Lindqvist.
/Maria

#2 Hehehe, tja den är väldigt underhållande och ger en hel del tankar kring relationer och kommunikation i allmänhet så gillar man sånt är den både rolig och lättläst. Den har gett mig flera kloka tankar om både ditt och datt.
Jag är en sådan som gärna läser lite sådana saker emellanåt, om relationer, kommunikation, vänskap, föräldraskap osv. Jag behöver lite ny input på den fronten med jämna mellanrum 
Läste massor förr men tiden räcker liksom inte till längre.
Zabelle
Jag har nyss börjat läsa Eric Pearls bok " Väck din inre healer " för andra gången.
Läser mycket och varvar med olika typer av litteratur.
Har du läst ut " Sexhealern " än Gunilla och i så fall vad tyckte du om den?
#4 " Nattfåk " har jag läst, tyckte den var jättebra.
" Var nära naturen - var när dig själv "
#7 Javisst var den. Har precis blivit färdig med den.
/Maria
Just nu läser jag "Stormaktens sista krig" som handlar om Karl den XII´s nordiska krig 1700-1721, då den svenska stormakten slutligen gick i spillror efter slaget vid Poltava.
Intressanta skildringar av de stora fältslagen och om den enskilde soldatens vedermödor under kriget.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#9 Har du boktips på historiska böcker, gärna i romanform eller liknande får du gärna tipsa mig. Jag är så dålig på historia och skulle vilja bli bättre. Men det får inte bara handla om krig… 
Vad spännande och intressanta böcker ni läser allesammans!
#7 Indiania. Jag läste ut "sexhealern" för ett par veckor sedan.
Jag var både förb_ _ _ad och förtvivlad när jag läste den. En del sidor fick jag läsa en gång till eftersom tårarna rann så jag inte såg det jag läste…
Fy sjutton vilka utstuderade och utnytjande människor det finns!
Jag måste säga att det är starkt gjort av Mia Ottosson att orka "resa" sig upp igen efter att ha varit på botten av självkänsla mm.
#11 Ja det var vidrigt rent ut sagt och det var med nöd och näppe jag orkade läsa ut den.
Ja att vara utsatt på det viset kan ju knäcka vem som helst.
Ändå kanske jag tycker att hon inte behövt skriva så detaljerat men ok det var ju den avskyvärda sanningen 
Jag läser en bok av Carl Johan Vallgren, "Kuntzelman och Kuntzelman" den är rätt så bra…
Jag tycker om att läsa deckare för det är avkopplande, läser också gärna historiska romaner/skildringar…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Boken om mig som är svärmor, är den bra? vem har gjort den?
Är själv svärmor och har då och då lite funderingar vad de tycker om mig som svärmor. Det är ju nått man aldrig får veta, jag själv tycker att vi funkar bra. Jo ibland kan vi ha lite väl många disskutioner men det har ju alla familjer.
Jag tror att det skulle vara bra att läsa den boken. Bra tips :)
Hoppas den finns med nu när det är bokrea.
Jag läser ofta böcker…Liza Marklund är en favorit…Margit Sandemos Isfolket…just nu har jag inget på gång…det har blivit mest tidningar. Det är jätteroligt, att läsa en bra bok…som man inte vill lägga ifrån sej…
#9 Tyvärr är det nog lite av krig och stridigheter i de mesta böckerna jag läser. Det var inte många år som folket hade lugn och ro i gamla Sverige.
Men har du inte läst Jan Guilluo´s böcker om Arn så rekommenderar jag dem.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är periodläsare. När jag väl läser kan jag läsa både dag o natt, sen läser jag inte på ett tag.
Just nu läser jag Låt känslorna vi vägen skriven av Esther o Jerry Hicks.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har Henning Mankells Kinesen framför mig, väntar bara på ork och inspiration att öppna den och sätta igång!

#16 Ja men det är helt okej jag menade bara att jag inte är så sugen på rena krigsskildringar. Men det är ju krig som rått undeer stora delar av förret i tiden.
Jodå jag har läst böckerna om Arn, de är bra tycker jag!
Har inte läst någon skönlitteratur på jättelänge. Nu läser jag i Läkarboken som jag köpte igår (och blir än mer hypokondrisk), eller bläddrar i Life - the science of biology och Animal diversity (kursböcker).
I dag fick jag boktidningen från bokklubben Livsenergi där fanns en bok som är ett måste för mig: Änglar i ditt hår av: Lorna Byrne.
Den är alldeles för dyr för mig där kostar den 229 kr men det är ju bara att söka på www.adlibris.com där kostar den 174 kr. Den fanns inte där an men jag har den på bevakning.

#21 Se där ja Indiana jag tänkte detsamma, den var dyr för mig åxå
Nu behöver kan jag vänta tills den kommer på adlibris…Tack för tipset
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#21 är den boken på svenska? jag hittade bara den med engelsk text
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#23 Var du inne på adlibris och kollade? Där finns den på svenska.
Fast vi får vänta tills den kommer in där, därför har jag boken på bevakning.

Igår började jag med Karin Alfredssons "Kvinnnorna på 10:e våningen".
Ska nu ta en promenad & sen ska jag läsa vidare