Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 776 ggr
Branneli
0

Melodifestivalen..

…vad har ni för erfarenheter/tradition av den ??

Under min uppväxt tittade vi på den & tippade vinnare inom familjen, givetvis med chips på bordet.

Under mina söners uppväxt har vi inte tittat på detta. De har velat kolla ett par gånger, då har vi gjort det.

Vi är ett "udda" hushåll, som endast har en tv i huset Oskyldig

Loucar
0

Tittade när jag var yngre för då var det kul, nu avstår jag gärna det är för många tävlingar.

När jag var yngre var ju detta en höjdpunkt då man fick sitta framför teven och äta.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[MargaretaA]
0

Jag tycker att det är kul att titta på det och oftast har man några favoriter som man hoppas ska gå vidare. Tyvärr gör dom sällan det, men det är inte så himla viktigt heller. Det finns inte så mycket att göra en lördagskväll så varför inte Glad

Branneli
0

Jag kom på att kompisena pöjk (Johan), ska vara med….ähm…nästa helg, tror jag….

Men vi får väl reda på hur det går för dem "Highlights" (tror jag de heter) Skäms

Cristine
0

Är innte så mycket för slager så jag hör det när jag gör något annat.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Vi brukar titta.

Och liksom föregående år konstatera att: är verkligen dessa urdåliga låtar det bästa som svenska kompositörer och artister kan presentera?

Och fel låt vinner naturligtvis, och vi lovar liksom året innan att nästa år så tittar vi inte!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Förr tittade vi alltid, men nu har det blivit så långdraget och invecklat med många olika deltävlingar, så vi orkar inte följa det.

Zabelle   

Toyan
0

God kväll!

Förr om åren tittade vi alltid men tycker också det är för långdraget så man lessnar.

Toyan

Loucar
0

För o muntra upp tråden lite vad hade ni för traditioner förr när ni gillade melodifestivalen.

Hemma hos oss var det alltid nåt extra gott och man fick äta framför teven det blev ofta fondue eller räkor.

Och så fick man chips det var en sällsynt företeelse när jag var barn.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Asta]
0

Samma som flera andra. Jag brukade titta på det förut, men nu har jag lagt av. Den svenska delen har blivit för mycket med alla de olika deltävlingarna och den internationella har för många låtar. Tittar för det mesta inte alls längre.

zabelle
0

#8 Man fick dricka päronlemonad! Det hörde inte till vanligheterna med lemonad. (man sa inte läsk, så längesedan var det…)

Zabelle   

aggeelin
0

Är ganska trött på att det är såå stort pådrag för inget alls… och inte så mycket bra musik…

#10 När jag var liten hette det "dricka", jag tyckte bäst om den beska grapetonic…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Hm - ni slår inte mig med drickat i alla fall. Har aldrig gillat vare sig läsk eller saft. När jag var liten brukade jag sno Samarin och dricka. Mamma fick gömma det för mig.

Moa-16
0

Ska inte titta ikväll. Men när Pain of Salvations är med ska jag se! Dom kommer från Eskilstuna (som jag) & så har min förra lärare varit med i bandet. Han sluta dock ;D

aggeelin
0

#12 samma här, jag knyckte samarin och mamma gömde det…

[Asta]
0

#12 - där ser man! Har aldrig träffat någon annan förut. Antagligen gillade jag bubblorna. Mineralvatten var inte så vanligt på den tiden.

aggeelin
0

#15 det konstiga är att jag har aldrig gillat bubblevatten eller vichyvatten…   jag tycker om sånt som smakar salt men förstår inte hur jag kunde tycka om att knycka samarin…

[Asta]
0

#16 - fast jag gillar fortfarande SamarinGlad skulle kunna dricka det varje dag.

aggeelin
0

#17 har inte smakat på många år, kanske är det lika gott ännu… FlörtFörvånad

AnnL
0

Har alltid följt melodifestivalen varje år och gör det fortfarande. Vi ser varenda deltävling plus final. Sen träffas vi oftast några stycken när det är Eurovision song contest.Tungan ute

Igår gick ingen av mina favoriter direkt till final.  Hade Jessica Andersson som nr. 1. Mina andra två gick inte vidare till dom fem bästa .

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

#19 Men inte gick väl hon till final direkt? Det var väl Ola och Salem som kom till final direkt, medan Jessica A kom till "andra chansen", eller … missuppfattade jag det?

Jag tittade när jag var yngre och bodde hemma fortfarande. Som vuxeen har jag aldrig tittat, men nu när vi har en flicka på 7 och en pojke på 9, måste man vara med dem och titta.

Glad

penke
0

Jag har egentligen inga traditioner kring den tävlingen..
men vet..genom en del vänner o kärlekar att det kan vara väldigt stort ..
lång planering,listor,hejjarklackar hemma i soffan..*ler*

igår satt jag i rummet brevid,bara en låt fann mitt öra
nå´n i mitten(?)
fast den lät lite som SDF´s "movi´n On" (moving on)(?)
vet inte ens om den gick vidare,eller tävlade
(pausunderhållning med gamla bidrag?)

penke

AnnL
0

# 20 Jag skrev att inga av mina favoriter gick direkt till final: Hade Jessica som nr. 1. Hon var min favorit, och hon gick till andra chansen. Glad

Hoppfull
0

När jag var liten tittade hela familjen, då var det ju en svensk tävling och så den stora finalen.

Sedan dess har jag slutat titta, schalger är verkligen inte min grej och nu med alla dessa deltävlingar som gör att det finns inget annat att titta på under hela våren blir man ju bara såååå matt. Det är som att man glömt att det finns folk härute som inte diggar schlagermusik.

Tur att man kan hyra film och titta på istället Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[peter54]
0

#22 Jag såg det nu, ber om ursäkt för att jag hastade igenom din text och missade vad du verkligen skrev Skäms

AnnL
0

#24 Ingen fara alla kan missa ibland. Glad

fotokrafs
0

Vet inte.. om jag har några särskilda traditioner. När jag bodde hos mamma och pappa så tittade vi väl… inte så att vi åt extra gott för att det var melodifestival utan det var nog snarare som vilken helg som helst.

Nu kollade jag på bara sista halvtimmen kanske.. Höra snabbrepriserna och se vem som gick vidare räckte för mig. Glad

Maria
0

Jag som inte såg programmet i lördags läste snabbt i tidningen att Ola Salo vannFörvånad Jag blev riktigt glad för jag gillar honom.

Men det visade sig ju att det var Ola och Salem al Fakir. Vilken missFlört

Hemma som ung så minns jag att vi alltid tittade sedan följde många år då jag inte såg alls.

Däremot har jag sett det de sista två åren igen.

/Maria

[Sisa]
0

Jag glömmer aldrig 1974…då ABBA vann! Vilken skillnad mot nu, allt var så enkelt och inte alls lika påkostat. Nu är det bara ett stort jippo! Brukar bara titta på slutet, för att följa med vilka som går vidare…Tungan ute