Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 758 ggr
Cristine
0

Spa, massage och dylikt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni ta hand om er själva?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Nej jag är väldigt dålig på sådant… tycker inte att det är värt mina fjuttiga slantar.

Men det handlar väl mera om vad jag värderar. Jag skaffar mycket heller barnvakt och går ut och äter eller går på pub och njuter av god öl för pengarna.

Och det är väl bara en annan variant av att ta hand om sig själv (vilket jag är usel på med… har inte varit ute sedan i somras…).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Här finns bara tanken…men det blir sällan av. Vi fick i julklapp av våra barn…en timmes fotvård…och sen äta middag på en restaurang…så nu måste i allafall det bli av…Flört

Loucar
0

Brukar unna mig massage ibland men önskar jag kunde gå även på annat.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Bergspuman
0

Ja! Men beställer inte alltid behandlingar hos någon terapeut. Under en räcka av år gick jag på ansiktsbehandling varje kvartal. Det har jag inte gjort senaste året, tror jag ska ta upp den vanan igen. Det har hjälpt mig bevara hyn oerhört mycket.

Istället köper jag hem lerinpackning, skrubbkrämer, osv och har spa hemma i badkaret :-).

[GunillaF]
0

Var tredje/fjärde vecka får vi massage på mitt arbete. Det är så himla skönt.

Går till frissan och får håret iordninggjort ungefär var sjätte vecka och nån gång då och då går jag till ett solarium.

[Asta]
0

Förut när vi hade badkar gjorde jag verkligen det. Hade mina små hemmaSpa. Nu i huset har vi inte något badkar och då blir det inte på samma sätt.

Branneli
0

Trots skral ekonomi, uppsöker jag alternativ vård emellanåt.

Nu kan jag inte ta mej dit (20 mil t&r)

Men han kommer till Motala i februari & som det verkar så ska han ha sin mottagning hema hos mej (håller tummarna).

Anders 50
0

Själv blir det inget sådant, mer än ett "knyck" hos kiropraktorn var annan månad, men brukar överraska sambon med ett presentkort till massage, manikyr m.m. ibland.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

tilja65
0

Jag gör det inte så ofta, men njuter desto mer när jag väl kommer iväg Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Cristine
0

#8 Fin detalj av dej Anders.Glad

Utomlands skötte många min kropp och håret varannan dag + mannikyr.Här hemma har jag aldrig varit till hårfrisörska, spa eller massage.

[MargaretaA]
0

tja… förutom den dagliga duschen så klipper jag naglarna ibland Skäms

Cristine
0

Jaa*he he* inte ens det kan jag göra. Nu tar jag mig inte till grannen heller.Skäms

[MargaretaA]
0

det är ju helt förskräckligt Cristine - så kan du inte ha det! Förvånad

du får se till att fixa dusch hemma så snart som möjligt!

Cristine
0

Barn barnet jobbar i Gnarp för tillfället och han måste komma samtidigt som Ex grannen som snickrar för att dra kablarna, det är svårt för de två att få det att passa ihop.Obestämd

[MargaretaA]
0

jag förstår. Du får väl göra som man gjorde förr. Tvättlapp och en stor skål med varmt vatten bara. Obestämd

Cristine
0

Jag har en stor koppartunna som jag egentligen ska ha veden i men den har blivit badtunna då jag kan hälla vattnet över mig, men naturligtvis är det inte detsamma. Jag rör mej nu under vintern bara innomhus så jag kan ju inte bli så smutsig men man känner sig så när man inte kan duscha på riktigt iaf en gång i veckan!

[Jeremina]
0

Jag brukar bada i vårt bubbelbad och använda handskarna och peela mig med det som luktar Mango. Då blir man mjuk som en barnrumpa som gubben brukar säga om sin haka när han rakat sig!

[peter54]
0

Jag tycker förstås att jag tar hand om mig själv, jag jobbar ju heltid med att hålla mig vid liv, men jag betraktar inte spa, massage och dylikt som önskvärda ingredienser i mitt recept på att ta hand om mig.

Skrattande

[Jeremina]
0

Att ta hand om sig kan ju vara just att "bara vara" Skrattande

[Sisa]
0

Håller med dej, Jeremina…finns det nåt skönare än att bara vara…billigt är det oxå…Cool