Litar du på...
den färdiglagade maten som man kan köpa.
Det finns nu program om det på tv och jag skulle aldrig äta av dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej det gör jag verkligen inte. Köper mest råvaror som jag lagar själv.
förhoppningsvis är det mer näring i det man lagar själv.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Man blir ju så lurad med vatten de sprutar in för att fylla ut, färgämnen för att det ska se bra ut och andra ämnen för att ta bort dålig smak, andra för hållbarhet, olika fetter och socker osv
Nej huva…man kan aldrig veta vad den maten innehåller! Bättre att man själv får stoppa i…det man vill ha…

Nej jag litar inte ett dugg på den färdiglagade maten.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Ja det är mycket vi får i oss som vi inte behöver.
Härom dan stekte jag fläskkotlett och råkade få med en fettbit i munnen, blä säger jag det smakade och luktade lite som urindoft har känt det vid något annat tillfälle också.
Det är nog dags att göra uppehåll med kotletterna, tidigare höll jag upp i flera år. Det blir nog lite hur som helst vid slakten av grisar.
" Var nära naturen - var när dig själv "
.. ¿ kan det bero på tillsattser i kossorna/slakten att tex. en viss hamburgerkedjas produkter smakar exakt lika i hela världen ?
http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=1272
radions "kropp&själ" tog blandannat upp det,och lite annat om "maten"
under de sista ..tio minuterna
Jag oldar det jag kan själv,både för nöjet och att då har jag mer koll på vad jag ger min kropp.
"du är vad du äter."
penke

Tyvärr tillsätter de ju vatten och annat skit även i råvarorna
morrrrr….
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inte för att jag är någon större konsument av färdigrätter men äter dem lika gärna som all annan sorts mat man kan äta på lunchrestauranger, pizzerior m.m.
Där vet man heller inte vad det är för råvaror och föroreningar i.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag litar på att den innehåller det skräp som står på förpackningen.
Litar på….
jag köper ofta hel och halvlagat för jag älskar inte att laga mat. Hela familjen är vid gott hull så man svälter inte ihjäl av det i allfall 
Fastän jag tycker att den färdiglagade maten är skräp så kan jag inte vara för kritisk mot den. Det är ju ingen som lurar dig och det står ju på vad det är för innehåll. Det är ju enkelt att välja bort den om man så vill.
ja precis!
Jag är utbildad charkuterist. Under min utbildning så var jag vid ett tillfälle praktikant i en matbutik. Den veckan hade de rea på blandfärs. Sedan skulle ju detta då malas i ordning. Fram kom en påse med fläskkött som det stog sugga på. Rött och fint var detta köttet i färgen…och sedan blandades den ut då med nötkött….Ja och folk köpte och var glada över just att blandfärsen var billig
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har också jobbat i butik i min gröna ungdom. Blandfärs är en blandning mellan nöt- och griskött. Seriösa handlare som vill följa lagen anger proportionerna på innehållsförteckningen. Sedan om alla verkligen gör det det vet vi ju inte. 
Ja i detta fall var det ju helt rätt 50/50 när jag såg på, men det jag inte gillade var att det stog sugga på påsen ja fast det var ju fläskkött det med….
ja sugga är väl gris…
Ja det är ju det, men jag kan inte tänka mig att det var det bästa köttet precis….Tror de hade fått det säkerligen lite billigare…Det är ju grismamman.
Nej det bästa köttet maler man väl inte ner. När jag jobbade på Konsum så var det grytbitsköttet man använde till köttfärsen.
På tv.n igår fick man veta att det är 35% kött i korvarna resten är vatten och potatismjöl mm.
Alltså betalar man mest för det.
Jag är glad att jag inte gillar korv. Jo chorizo äter jag.
man behöver inte titta på Tv för att få veta vad maten innehåller. det är bara läsa innehållsförteckningen på förpackningen. Vad korv beträffar törs jag inte ens läsa 
Men gott är det 
Ibland måste man nog sätta på sig skygglappar annars törs man snart inte äta någonting. Nu äter vi aldrig färdiglagat men kan äta halvfabrikat ibland 
Jag har sett hur korv tillverkning går till. Men säger som så vi har ju överlevt det även om vi har ätit det. Man kan ju inte tillverka allt hemma heller fast man kanske skulle vilja…..

Nåt jag inte kan äta sedan jag såg hur de gjorde är pölsa, fy vad med fett det är i det.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag hade en jobbarkompis på 80-talet som gjorde allt själv hemma från korv till leverpastej och jag menar allt i chark. Hon var upplärd hemma på en gård i Västerbotten.
Vi som hade barn vilket hon inte hade då sa till henne att vänta till barnen kommer då orkar du inte göra allt själv. Du hinner inte heller sa vi. Hon trodde inte på oss men några år senare fick hon barn och ett var handikappat och måste sondmatas men den andra var frisk.
Då slutade hon att göra maten själv men till Jul då kom den gamla takterna fram och hon skrattade och sa: Ni hade ju rätt!
#25 Hon måste ha haft en väldigt stort intresse för det hela som klarade av att göra allt det där.
Ja, Pia och samtidigt så var hon smal och hade senaste mode men det förändrade sig också..hihi 
Ja det kan jag förstå….inte hinner man klä upp sig när man har småbarn…Inte jag allfal.

Förutom korv, så köper vi råvaror & lagar vår mat.
Vi äter sällan på lokal….
Fast visst är det gott när man blir serverad mat, varesej det är på lokal eller hemma hos någon 
ja jag tycker alltid att mat som andra har lagat smakar mycket bättre än min egen…
#30 Håller med dig, absolut!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är noga med råvarorna och när jag går på restaurang så är det på en kinesisk i Birsta mest. Där är jag stamkund och har varit inne i deras kök och vet vad jag äter. De är också väldigt noga.
Det är väldigt sällan jag äter "färdigmat" och de få gånger så bryr jag mig inte om innehållet eftersom det är så sällan.
Jag älskar att laga mat så hemmalagat är bäst tycker jag…
/Maria
Litar..? Nja, köper i och för sig inte så mycket färdiglagat just. Samma gäller många restauranger, maken ser en del i och med sitt jobb så…
Jag lagar oftast mat själv. Väldigt sällan jag köper färdigmat. Men när jag gör det bryr jag mig inte om innehållet utan tar en rätt som jag tycker verkar god.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.