Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kärlek-och-relationer
Läst 831 ggr
sven-g
0

Hur uppvakta ?

Tänkte fråga hur skulle ni önska att bli uppvaktade. ?

stina63
0

Champangfrukost med jordgubbar KyssNä jag vet inte Har inte tänkt på de sättet att bli uppvaktad. Men En god middag med levade ljus och blommor är aldrig fel,

Maria
0

Min man har alltid varit suverän på att göra det mest oväntade och när man minst väntar det.

Det behöver inte handla om presenter eller pengar så mycket utan mer om att hitta på något annorlunda för dagen/stunden.

En picknick mitt i vintern i bilen…en present som inte kommer samma dag man fyller eller firar…ett brev med fint innehåll.

Just känslan av att bli överaskad när man minst anar det och kanske behöver det bäst.Glad

/Maria

[Asta]
0

Det beror på vad man menar med uppvaktning. Jag avskyr födelsedagar och sånt, men jag älskar om maken skulle fixa något gott käk lite oväntat, eller när han kommer hem med blommor utan att det är något särskilt.

penke
0

Personligt och Överaskande,genomtänkt.
(dvs,både med Hjärta och hjärna)

:- )

penke

(Om du frågar/behöver tips her jag inga,det viktiga är att det kommer från DIG! )

Loucar
0

Säger som de andra när man minst anar det och mest behöver det, men det får inte blir för ofta för då börjar man undra vad andledningen ärSkrattande

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

sven-g
0

Tillfället gör tjuven heter det, men den ballans som erfodras är svår vet jag. Vi ändrar frågan lite, om ni skulle träffa någon första gången,hur ville ni då bli behandlade. Endel kan tänkas svara, det ska va rakt på utan finesser.

[GunillaF]
1

Jag kan inte göra något annat än att hålla med föregående talare.

Men till skillnad från Asta, gillar jag födelsedagar också! Glad

Men en sak är säker.. Det måste komma från hjärtat!Flört

Maria
0

#6 Jag hoppas en människa jag träffar för första gången åtminstone försöker att vara sig självFlört

/Maria

Loucar
0

Du ska vara dig själv och inte var tillgjord och fjantig det avskyr jag, vill heller inte ha några presenter eller blommor på första daten då får du respass direkt. Däremot en trevlig fikastund eller middag det är ok.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Bergspuman
0

Om du menar uppvaktning under en längre tid, för att vinna hennes intresse: så är det kontinuitet som funkar bäst. Att du finns i närheten ofta och att du påminner henne om att du finns. Höra av sig regelbundet. Det är viktigare än vad många män förstår. Ett sms eller telefonsamtal om dagen gör så mkt. Behöver inte vara långt, men räcker med att man hör av sig lite lite. Fråga efter hennes dag, hur hon haft det, hur det var på jobbet. Följ upp sånt hon sagt att hon ska göra eller vad som ska hända för henne, fråga efter det.

Mer direkt uppvaktning, när du är säker på hennes intresse för dig, är att ta med ut på bio, på restaurang, på puben, på utställningar, promenader, cykelturer, picknick i parken, såna där klassiska saker. Hitta på saker som blir till gemensamma upplevelser för er, som ni kan minnas sen.

Fast till skillnad från Loucar tycker jag det är rart med present eller blomma på första dejten :-)

Ungefär så här skulle jag uppskatta att bli uppvaktad!

[GunillaF]
0

Jag kan inte låta bli att undra:

Hur vill ni män bli uppvaktade då?Glad

zabelle
0

#10 beskriver så bra, så jag nöjer mig med att hålla med henne. Jag hade också blivit glad över en liten blomma eller choklad på första dejten.

Zabelle   

sven-g
0

Nu ska ja berätta om hur jag kantänkas gjort. Och det enda jag kan säga är att, det har gett sig själv. Tror nog inte att jag skulle ha något med mig första gången, möjligen ha med mig en plan hur jag skulle kunna fly. Men om den man träffat är upp till förväntningarna, och man känner för det, blommor i de färger som avspeglar de känslor, man känner. Och aldrig utge sig för någon annan än man är, för sanningen kommer alltid ikapp. Själv är jag en obotlig romantiker, och det visar jag först, när risken att jag såras är borta.

penke
0

/Personligt och Överaskande,genomtänkt.
(dvs,både med Hjärta och hjärna)

:- )

penke

(Om du frågar/behöver tips her jag inga,det viktiga är att det kommer från DIG! )\

annars funkar:vill du kn…a ? *skratt* (har jag hört)
(NÄ!)

alla gillar väl personlig  omtanke,att det är DIG/MIG som gäller.!!

sven-g
0

Jag kan tala om hur inte jag vill bli uppvaktad. Är någon för angelägen och envis, då kommer jag att fly. Träffar jag någon som bara pratar om sig själv, flyr jag. Lika om någon bara pratar skit om sin fd.  Är någon på det sättet att verka helt undergiven, blir jag tråkad och går. Jag är nog mycket lätt skrämd.

Om man träffar en kvinna, så ska det vara raka puckar i portioner, dvs en liten del i taget utan några skön målningar, bättre att finna något fint när man söker. Än att tro något,  som bitvis försvinner.

Men visst går jag att uppmuntra med goda bullar och mat, och bortskämd det vill jag bli

Maria
0

Första mötet kan bli så fel många gånger. Man kan vara nervös, prata för mycket, prata för lite, prata om fel saker osv. så känner man minsta intresse så ska man nog ge varandra fler chanser tror jagGlad

/Maria

Mirjami-78
0

Första mötet blir oftast inte det bästa. Det tar tid att lära känna en människa, men första mötet kan ändå tala om för en om det kan bli någon mer möten eller om man inte alls känner att man har något gemensamt med personen som man har träffat.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En överraskning , som är passande mej, min personlighet & intresse. Den ska vara ärligt välmenad, från hjärtat & hjärna.

Inget upphåsat, tillgjort, konstgjort, flådigt, som ska imponera Tyst

Behöver inte alls vara pompa & ståt…..räcker med detta (bilden) som stod på bordet när jag kom hem från ett pass på jobbet, en vanlig vardag Kyss

[Sisa]
0

Spelar ingen roll vad det är…bara det kommer från hjärtat…Glad

Mirjami-78
0

Det bästa jag har varit med om när det var alla hjärtansdag. Jag hade haft en jobbig arbetsdag och var helt slut. Ja inte för jag kom håg att det var alla hjärtansdag  då direkt heller….Men allafal på mitt dörrhandtag hänger det en väldig fin bukett med blommor. Ja det var en vän som jag hade som hade känt för att skicka dessa blommor till mig och han gjorde något som jag aldrig kommer glömma.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sven-g
0

dalamormor
0

på min första date,skulle jag vilja börja med en kopp kaffe,något gott bröd.sen gärna en skogspromenad,för det kan bli rätt krystat att sitt mitt mot varand.stanna vid en bäck eller sjö,bara sitta där och hoppas att samtalet flyter.som avslutning kanske gemensam matlagning. en blomma är ju alltid trevligt att få.Flört