Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 582 ggr
Branneli
0

Sambon var ute & ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…..skottade snö nyss.

Det har kommit 15 cm i Motala denna dag Förvånad.

Hur är det hos er ??

[Sisa]
0

Vi har fått minst lika mycket…och det snöar än! Skulle också behöva skotta, men gör det imorgon…Tills dess får folk pulsa…om dom vill in!  Flört

Hoppfull
0

Vi har fått massor vi med, åtminstone ett par dec vilket är väldigt mycket i södra sverige.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Vet inte riktigt hur mycket vi har fått.Har ju blåst så in i bomben.Men här är snön så lätt o få bort.Puder snö..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Jag skickade ut maken att skotta när han ändå skulle gå ut med hunden Tungan ute Det har kommit en hel del snö i Malmöregionen också.

Min tur att gå nästa runda med vovven… Tyst

Zabelle   

Bergspuman
0

Hmmm hur mkt har vi fått tro (Uppsala)…? Jag gissar på ca 15-20 cm. Det snöar än … Ingen har varit o plogat i bostadsområdet …

Anders 50
0

Här (v.Småland) har det kommit ca. 15 cm och snöar än med lite inslag av regn, och nu blåser det nästan inget alls.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Vet faktiskt inte hur mycket som kommit men grannen har varit här och plogat två gånger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Svårt att säga hur mycket det kommit eftersom det har blåst till drivor överallt.

Jag och sambon har varit ute och skottat en timme precis. Där det blåst igen var det drivor på metern. Så det var lite jobb att lyfta bort allt. Tungan ute

Det har slutat snö och blåsten har avtagit. Nu duggregnar det lite emellanåt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Här har det kommit 25-30 cm. På vissa ställen där det drivit är det upp mot 50 cm.

Jag har skottat hälften av det som jag måste skotta för hand, resten har en traktor tagit bort. Han lär få komma hit i morron igen om det fortsätter så här i natt.

penke
0

drygt samma här
bara några mil väster ut så .. :- )

..nästan tung blötsnö 
*uggebugge *om/när det fryser på utan att skottats :- /

..fast,jag trodde det skulle vara/bli värre ..
(blir väl bönhörd i natt)*skratt*

penke

Loucar
0

Bergspuma ska vi ta varsin skyffel o mötas på mitten är lika hos mig i mitt bostadsområde i Uppsala inte en plogbil i sikte och nu har det börjat snöa igen.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Bergspuman
0

Ha ha, då har vi att göra ett tag. Och efter det måste det bli minst en brakmiddag med 10-talets mat :-)

Jag förvarade en kvarting med vodka på min balkong, den är helt översnöad nu … det måste ha dråsat ner åtminstone 20 cm …

[peter54]
0

Vi har fått runt 20 cm också hos oss 45 km nordväst om Uppsala, men det har drivit så att på sina ställen är det mer än en halvmeter.

Här är vi duktiga på att ploga, så vägen är fri. Jag var inne i Uppsala på dialys idag och där var det sämre plogat än här hemma.

Loucar
0

bergspuma det beror ju på vilken stadsdel du bor i vi kanske bor på vinkavstånd haha klart vi har brakmiddag efter

Hälsningar

Louise

Bergspuman
0

Loucar, det är Norby-Valsätra här. Rätt nära Rosendal.

Kul med en till Uppsalabo!

Å du var 60-talist du med va? Hi hi tänk om vi känner varann :-)

Loucar
0

Ja så långt ifrån varandra bor vi inte Eriksberg här. 67 är jag född när är du född?

Hälsningar

Louise

Bergspuman
0

64, så vi har troligen inte gått i samma högstadieskola, iaf inte samtidigt. Jag gick nämligen i Eriksbergsskolan hi hi.

Men det kan ju hända att jag känner nåt av dina äldre syskon, om du har det vill säga.

Loucar
0

Haha min ena bror är född 62 och den andra 63 och vi gick alla på Eriksbergsskolan. Om du gick på Bergaskolan innan Eriksbergsskolan borde vi gått där samtidigt.

Hälsningar

Louise

Bergspuman
0

Det gjorde jag ha ha ha.

Hi hi nu får vi nog pm:a istället så det inte blir för ingående detaljer som sprids :-)

[GunillaF]
0

Sjuttsingen också. Det har kommit 2 dm snö inatt igen.

Då vet jag vad jag ska göra när jag kommer hem ikväll. Får ont i ryggen bara jag tänker på det!Obestämd

Loucar
0

Instämmer BergspumaFlört

Hälsningar

Louise

Branneli
0

15 cm  snö denna dag med…sonen skottade Förvånad, jag är chockad fortfarande…han svämmar över av dessa tonårshormoner för tillfället, då av negativt beteende….

Efter skottning for han iväg för att dela ut "Kuriren", en lokal gratistidning…..en bra dag i denna toårings liv  Flört