Ett bra minne.
Är ett bra minne synonymt med visdom?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Neej, det tror jag inte.
Det tror inte jag heller…Vad har minnet med visdom att göra…

Minnen kan ju vara av alla slag så de kan väl både innehålla visdom men även bara trams 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nej det hoppas jag verkligen inte att det är!
Tror det inte heller.
" Var nära naturen - var när dig själv "
För att uppnå visdom så gäller det att man förvaltar sina minnen på rätt sätt och kan ta lärdom av det som varit galet.
/Maria
Ja i alla fall ta fasta på visdomen 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Ja ska man använda sina minnen som visdomar eller lärdomar så har jag nog lärt mig mer av mina riktigt dåliga minnen än de goda. Det är de dåliga som fått mig att processa och förändra mitt sätt att tänka och vara. Men det är ju inte minnena i sig som gjort något, utan hur jag använt dem.
"Först när dina minnen är viktigare för dig än dina mål för framtiden - först då är du gammal" Nido Qubein.
Lite OT men ganska bra tycker jag
/Maria
Nu tror jag att jag förstår…då jag läser minne tänker jag på hur man minns, att man blir äldre och glömsk…men ett minne kan ju också vara nåt att spara i sitt hjärta…då tror jag det är synonymt med visdom…
#9 Fast man kan ha mycket skit sparat i hjärtat också och först när man har rensat så tror jag vi kan prata visdom
/Maria
# 10
Men då kanske det är denna skit…konstigt uttryck…som vi blir visare av…
#11 Så kan det vara förstås…
/Maria

Jag tror att "skiten" ni nämner är till för att vi ska utvecklas. Men det kan bara ske om vi vill och jobbar för det. Annars stannar den i hjärtat som just "skit" och det förpestar antagligen resten med 
Jag tror att tar man lärdom av sina erfarenheter så blir man visare.
Kanske är det detta som är Livskvalitét…att ta lärdom av sina erfarenheter…istället för att förpesta sej med dom…
För i vår Livskvalitét ingår väl också en viss sorts visdom…