Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 601 ggr
Cristine
0

Långt eller kort.

Unga flickor tycks föredra att ha långt hår medans lite äldre kvinnor vill ha kort.

Det går också mode i männes look, skägg/mustasch eller inte.

Hur ser du ut och hur ser din man ut?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Branneli
0

Sambon kortklippt & "renrakad" i ansiktet

Hrm, jag 40+…..öronlångt, lite page på högersidan & lite längre än axellångt på vänstersidan…kort "kina-lugg"…håret ovanför den lilla kinaluggen är i bena, mest hår år pagedelen.

Färger; röd lugg, lite svart 2-3 cm över luggen & resten mörkbrunt Ordinarie hårfärg är blont…

AnnL
0

Jag är kortklippt och har för det mesta alltid varit. Hade lite längre som tonåring men jag trivdes aldrig i det.

Min sambo är kortklippt börjar få lite glest på vissa ställen, Har kort skägg i hela ansiktet.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Hur jag ser ut? Titta till vänster bara så syns det! Tungan ute

Jag har haft jättelångt hår och väldigt kort hår. Snaggat. Men nu ser det ut som på bilden.

Branneli
0

Vad smidigt det är med en bild Gunilla Flört.

En frän frisyr, tycker jag.

[GunillaF]
0

#4 Åh…men tack! Skäms

Av din beskrivning av din frisyr tycker jag att den också verkar "frän"!Skrattande

Bergspuman
0

Klippte nyligen av en hel del av mitt långa hår. Nu är det "bara" strax nedanför axlarna. Samt uppklippt en del för att tunna ut det. Gillar långt i olika längder, har alltid haft det. Har aldrig haft riktigt kort. Det kortaste är nog precis till käkbenen!

Särbon är tunnhårig på hjässan, dock inte helt kal. Han kör med någon slags hockeyfrilla på utväxt :-). Slätrakad för det mesta, för min skull. Men låter stubben växa upp till en vecka ibland. Han är ljus så det misspryder inte så mkt.

[Asta]
0

Maken klipper sig kort. Själv har jag långt just nu. Nedanför axlarna ungefär. Jag brukar variera mig. När det är kort brukar jag tröttna på att jag måste springa till frissan så ofta så då brukar jag låta det växa ut. Sedan när det växt ut brukar jag tröttna på att det "bara hänger" och så klipper jag av det så att det blir kort. Mitt hår växer nämligen väldigt fort. Mer än en frissa har förundrats över det och då innebär det att jag måste klippa det ofta när det är kort.

Så mitt svar är - just nu långt - men i längden varierar över tid.

[Sisa]
0

#2  Kort skägg i hela ansiktet…undrar hur han ser ut…

Kortklippt frisyr som måste blåsas varje dag…ljusa slingor…det är jag. Hade tidigare långt, mest uppsatt…såg ut som teskedsgumman! Min sambo…lite som din Ann…tror jag…Flört

MariaG
0

Har långt hår. När jag var mindre hade jag kort hår och det passade jag inte i, så nu har jag långt.

Även sambon har rätt långt hår, typ till axlarna.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Loucar
0

Jag har långt ibland och kort ibland och färgen varierar ständigt det enda jag aldrig skulle göra är att snagga mig.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

penke
0

jag är singel,med det är inte pga det jag inte kan beskriva  .."min man" :- )

hmm,det stämmer ganska mycket,det du skriver
det är oftast yngre kvinnor har långt/utslaget hår
äldre har ofta kortare frisyrer/oftare uppsatt hår ..
(förr gälde ju huckle/sjal för (äldre)gifta kvinnor ..)

själv har jag nu ..ganska kort ..
jag har haft både 3-5 millimeters
och ner till skulderbladen
både blekt o brunat !
och med ..rakade mönster.. *ler*

hakan är rakat,ibland ngt stubbig ..

penke

[Sisa]
0

Huckle/sjal…vore ju allra enklast…Tror att kvinnor är ganska fixerade vid sitt hår, eller…

penke
0

Burka..

fixerade..njää,
hår ,frisyrer är ju väldigt personligt
och uttrycksfullt
varesig du är kvinna
eller man
rakad eller om du har..hår på ryggen

:- )

penke

[Sisa]
0

Fast män passar bättre i kort hår…eller rakat…genast blir allt så mycket enklare…Flört

zabelle
0

Jag har alltid haft långt hår. Har alltid sagt att jag ska klippa mig kort när jag fyller 50. Blir snart 52 och har fortfarande inte klippt av det. Tyst

Zabelle   

Moa-16
0

Jag har ganska långt…

ANNIA
0

Hade axellångt (page) tills jag blev "ung" kommer inte ihåg när jag börja låta det växa, men nånstans runt 35. Vet inte om det idag räknas till långt eller kort, men går ner på ryggen i alla fall. Nåt år kvar till 50. Börjar dock bli en del grått i det, mest på sidorna så jag behöver inte göra nå slingor det sköter det om självt. Flört

chik
0

Här sitter en som låter håret bara växa…Sätter i hopp flätor så är det bra sen.

Mitt hår är jag.-Sjukt tänkt

Sambon växer det fritt både i ansiktet o huvudet.

Men han sanerar sig ca en gång om året.Klipper sig kort o rakarsig…

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Kort på oss båda!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.