Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 378 ggr
xinluo
0

Tänkte bara berätta att

Jag nu mera är helt snusfri….slutade tvärt för 2 veckor sedan. Har inget sug efter en prilla, ingen abstinens och jag är inte sur och grinig (enligt maken).

Jag köpte nikotintuggummi men öppnade aldrig förpackningen.

Kände en vecka innan jag slutade att det började ta emot det smakade inte gott längre.

Jaja tänker ni säkert nu…det har bara gått 2 veckor inte dags att ropa hej än…Cool Men jag säger HEJ!!! JAG ÄR SNUSFRI

finns det fler här som bestämt sig för att sluta röka eller snusa?

Kram xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Cristine
0

Stort Grattis xinlou jag är väldigt glad för din skull och att det gick så smärtfritt, min äldste son har nyss slutat snusa men han hade det jobbigt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Grattis xinluo! Det kommer säkert att fortsätta gå bra. Skrattande

[peter54]
0

#0 Good on you - bra jobbat Skrattande

En liten off-topic-grej om mina tankar runt snus.

Jag har sysslat mycket med kaninuppfödning i mina dagar och när man håller många kaniner, kanske 20-30 burar, måste man ha ett smart system för rengöringen av burarna.

Jag byggde en ställning med en slags utdragslåda under varje bur som höboss, piss och skit hamnade i och efter en vecka var där en 5 cm tjock matta av blandningen.

Man drog ut lådan och rullade "mattan" som placerades i skottkärran för vidare transport till dyngstacken.

När man rullade ihop "mattan" kommer en mycket överväldigande doft av … snus. Jag tror att man tillverkar snus - inte av tobak, utan av kaninskit Flört

xinluo
0

Haha ja det tror jag åxå Flört vill aldrig mer ha kaninskit i min mun

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Branneli
0

Wow, underbart…vad duktig du är Glad…kommer att fortsätta galant !!

Sambon slutade snusa för några år sedan…..gick också som en dans. Min syster saknar att lukta på snuset (sambons), men nu har hon en sambo som snusar. Jag saknar inte alls denna lukt Skrikandes….

stina63
0

Grattis xinluo Känns jätteskönt att vara snusfri.Kyss Själv så behöver jag också sluta röka Får ta mig i kragen ordentligt och skälla lite på mej.

[Sisa]
0

Grattis xinluo, säger jag med! Man säger att de två första veckorna är jobbigast…dom har du ju klarat av, så det går säkert bra. Du måste ju må så mycket bättre utan snus…märker man det, är det kanske lättare att avstå!

Jag kämpar på med att sluta röka, men har inte lyckats helt…ännu…Tungan ute

Anders 50
0

Extra stort GRATTIS! Bra gjort!  Men än är det inte över, det blir säkert jobbigt framöver, men jag tror du fixar det.

Jag har snusat i mer än 30 år, och det gick åt så gott som en dosa portion om dagen sista tiden.

Men den 4 mars förra året slutade jag tvärt, och har inte smakat snus sedan dess. Det har varit jobbigt ibland men det har gått.

Så jag vet nog hur du har det.

Och det märks i plånboken, jag räknar med att jag sparat ca. 10 000 kr sedan jag slutade.

Än en gång…bra gjort!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Bra gjort till dej, Anders…Nu kan du unna dej nåt annat för pengarna…du är värd det…Flört

penke
0

..jaaa,varför byta snus-nicotin mot tuggummi-nicotin ?

jag slutade för några år sedan,ganska tvärt..(snus&rök)
jag började med vanliga,sockrefria tuggumin istället
både för att ha ngt i munnen,och kunna stoppa upp de under läppen

..det kommer att komma ..SUG , bit ihop bara,de kommer att gå över fortare o fortare

Grattis med ditt livsval :- )

penke

[Sisa]
0

Vet dom som stoppat öronproppar, istället för snus under läppen…i väntan att bli av med vanan…Flört

Anders 50
0

#11 Och kaffe, både kok och brygg. T.o.m. små träpinnar!

(egen erfarenhet)

[Sisa]
0

Skrattande Allt för att lyckas…då finns viljan…Flört

xinluo
0

Jag har slutat en gång tidigare det var 2000 och den gången var det fruktansvärt tufft…

Började igen hösten 2006 och har snusat en dosa om dagen sista tiden. Men nu är det slut för min del. Nu tänker jag på min hälsa.

Nu är jag snusfri och "sparar" drygt 30 kr varje dag…

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

chik
0

Xinluo..Här sitter en beundrare som Skriker Grattis….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

En biverkning som kan uppstå när man slutar snusa eller röka är att byxornas midjemått krymper. Mycket märkligt…! Förvånad

xinluo
0

#16 Den biverkningen hade jag innan jag slutade Cool men jag ska ta tag i det också….snart.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo