Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 764 ggr
Cristine
0

Använder du glasögon?

Jag blir vansinniig på att jag jämt får springa och leta fast jag har flera par. Hur ska det då gå när jag måste köpa den dyra varianten?Rynkar på näsanTyst

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Moa-16
0

Nä, gör jag inte. Du kan ju ha såna där snören runt,du vet?, Eller typ sätta på någon liten sökareWink)

Indiania
0

Ja det gör jag och för det mesta sitter de på plats.Men inte vill vi ha senilsnören Cristine? Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

Skäms Aldrig i livet Indiania!

Cristine
0

#1 Jaha…typ..ho ho  vi ligger ute i hallen det är däför du inte hittar oss.

Indiania
0

#3 Neej aldrig i livet, då går jag hellre och letar! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Jag använder glasögon när jag läser.

Hittar dem för det mesta.Cool

[MargaretaA]
0

Det gäller att alltid lägga dem på samma ställen. Vid datorn, på köksbänken eller vardagsrumsbordet. Cool

stina63
0

Jag använder glasögon alltid, Men När jag ska läsa måste jag ta av dom, Annars så ser det suddigt ut, Läser bäst utan glasögon på nära håll, Men ska jag titta på tv då måste jag ha dom på mig.Skrattande

[Sisa]
0

Jag använder glasögon då jag tittar på TV, och då jag kör bil, men

det känns som att det börjar bli dax för läsglasögon, hör väl till åldern, eller…Då kan jag inhandla såna där billiga…flera par, som jag kan strö runt lite här och där…Glad

Hoppfull
0

Jag har oxå glasögon när jag kollar på tv och kör bil i mörker… tyvärr är de över 15 år gamla så jag behöver nya. Men det får vänta tills det finns klirr i kassan.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Loucar
0

Jag har ibland glasögon och ibland linser men jag måste ha mina hela tiden. Ibland måste jag lite pinsamt erkänna att det hänt att jag letat efter dom och haft dom på mig. Skrattande

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Branneli
0

Ska Oskyldig använda glasögon jämt, men funkar utan. Lite pillemariskt att läsa & får ont i huvudet efter ett par dagar utan.

Tar alltid på mej när jag ger mig iväg någonstans. Men nu när jag varit hemma i 8 veckor, fuskas det Skäms…..

Jag har svårt att äta med glasögon på Förvånad, vet inte varför. På jobbet får jag anstränga mig för att klara detta. Hemma åker de av….

Kanske skulle putsa till ett par & använda idag !?

zabelle
0

Använder billiga läsglasögon som jag lägger lite överallt. Har köpt många… Behöver inte glasögon annars, bara vid datorn och när jag läser.

Zabelle   

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Moa-16
0

#4 Nej, typ någon liten pip greja ;) Sen kan du ha en frjärkontroll, som du trycker på. & så piper det. & så följer du ljudet och hittar glasögonen. Haha. Inte alls långsökt. Lovar att uppfinna det, om det inte finns redan.Wink)

penke
0

jag har mina för syns skull …

jag har "alltid" haft brillor,de är en del av mig ..nästan.
det är det sista nu,jag behövt längre armar 8 --- )
så det finns inbyggt numera
jag brukar läsa i sängen,och somna..
där har jag billiga från ÖoB,det gör inget om de blir buckliga Glad

penke

Cristine
0

# 13 Zabelle, jag har gjort som du, jag har köpt 21 par billiga på ÖB och Rusta och lagt ut överallt. Två par har jag kvar..de andra är puts väck (gömda av mamma har ett medium talat om för mig).

# 16 Moa, sätt igång!Flört

AnnL
0

Har riktiga glasögon som jag använder när jag läser och sitter vid datorn.

Sen har jag en del läsglasögon. Ett par i handväskan, jackan o bilen. Cool

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

Ja jag använder läsglasögon av diverse olika modell och styrka. Ibland är det ett rent h _ _ _ _ _ e måste jag säga, för jag glömmer hela tiden att jag måste ha dem.

Jag har varit närsynt i större delen av mitt liv, men så blev jag blind och opererad flera gånger. Förlorade vänster öga, men fick tillbaka god syn på höger.

Våren 1995 åkte jag på gråstarr i mitt "goda" öga, en senkomplikation till följd av alla ingrepp som gjorts i ögat.

Då opererade man bort min lins och ersatte den med en plastlins. Denna är redan försedd med en korrigering för min närsynthet, vilket innebär att istället för att alltid ha haft glasögon vid bilkörning, TV-tittande osv, måste jag ha glasögon för att se på nära håll.

Eftersom mitt öga inte kan ackomodera alls, måste jag ha en styrka för att läsa, en styrka för datorn, en styrka för att klippa naglarna osv. Det är oerhört svårt att komma ihåg, hjärnan tror ju att jag ser bra på nära håll fortfarande.

På grund av detta har jag säkert tio par glasögon placerade på strategiska platser i huset, annars kommer jag aldrig ihåg dem.

Cristine
0

Det där lät väldigt besvärligt, Och att komma ihåg vad varje par är till..fy attan.

[Jeremina]
0

Bara när jag läser….

chik
0

Japp.Fast bara när jag vill se något.eller när jag kör bil..

Men Inga läsglasögon än…

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

#18 Är det möjligen din mamma som gömmer mina också??Förvånad

Zabelle   

Maria
0

Läsglasögon som jag har liggandes överallt. På jobbet har jag däremot progressiva så att jag slipper ta av och på glasögonen hela tidenGlad

/Maria

petsson
0

Jadå, jag t.o. m. sover med dom, det beror på någon automatik som gör att ögonlocken faller ner när jag lägger mig i ryggläge för att titta på TV, då blir det genast mörkt och då somnar jag.

Blunddockan

Anders 50
0

Har progressiva som jag ska ha jämt….säger optikern. Men i jobbet funkar det inte.

Använder ett annat par vanligt slipade när jag kör bil, och sen har jag säkert 10 par bensinmacks-glasögon placerade på strategiska ställen att användas vid behov.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!