Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 574 ggr
[MargaretaA]
0

Tom peng pung

…har många nu innan första lönen efter jul. Hur gör ni för att få pengarna att räcka lite längre?

Jag brukar förena nytta med nöje och göra goda soppa med hembakt bröd. En favorit är löksoppa. Gott samtidigt som man spar en del slantar. Kyss

100_3117-1.jpg onion soup image by ChefCarolAT

Cristine
0

Jag är inte så mycket för soppa men lök/vitlökssoppor gillar jag,det fick man på dansställena i Madrid(gratis) när det var en timme kvar(Kl 4 på natten)och det var jättegott vid den tiden då man också hade druckit några drinkar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

#0 "Man får mätta mun efter matsäcken"!  Tungan ute

penke
0

Löksoppa är himla gott nu när det är lite kyligare ute
å jag har lök i källaren :- )
jag brukar fuskgrattinera,strör rost-krutonger o riven ost direkt i tallriken.

en annan "klassiker" är nudlar
1 kronarssnabbnudlar (ibland upp till 2 spänn)
kinkig med E nummer 620-
slänger jag den medföljande pulverpåsen ,tar eget bättre buljongpulver.förstärker med svartpeppar,sambal olek,soya,,ev solroskärnor ,och torkade kantareller..
komliterar med en ostknäcke

det räcker bra för mig :- )

penke

[peter54]
0

Jag gillar inte lök över huvud taget, men det finns några andra lite "tamare" soppor jag gillar (fast jag kan nästan aldrig äta soppa pga min sjukdom).

Det är champinjonsoppa och sparrissoppa. jag gillar spenatsoppa med ägghalva också. På våren brukade jag förr byta spenaten mot späda nässlor.

chik
0

Ja när pengarna tryter då får man använda fantasin o tänka både en o två gånger..

Men det blir det som fins i Frysen o Potatis o ris….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Vi äter ur frysen vi med… mannen jagar ju så det är sällan vi blir utan kött, och Potatis är ju ganska billigt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Planering & rätta sig efter förutsättningarna i plånboken.

Man kan göra massoar grytor, soppor, andra rätter utan att de kostar skjortan. Samla ihop familjen & göra storkok ihop, en trivsam sysselsättning.

Bjuda in kompisar & vänner, laga mat ihop & avsluta med sällskapsspel. Det behöver inte vara så upphåsat !!

Flört

petsson
0

Jag köpte en julskinka till när de reade för 9.90 kg. Kokat ärtsoppa med generöst mycket kött . En del tog jag undan och frös in kommande fläskpannkakor, även fyllning till kroppkakor också om man har tid och lust, rotmos med skinka istället för fläsklägg(som mest består av ben). Finns säkert mer att hitta på, man tager vad man haver sa Kajsa Warg.