Städar du din... ?
Din dator blir snabbare om du städar den ibland.
Här hittar du några små tips!
Jag städar ofta med systemverktygen och ett annat prgram jag har.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Dessa automatiska "städningarna" görs ju emellanåt.
Sonen storstädar datorn med ett annat program, som han har på ett minne. Mamman tackar för denna åtgärd 
Jag tömmer bara cachen regelbundet. Däremot nyinstallerar jag datorn cirka 2 gånger om året. Jag använder inte Windows så jag har ju inte några problem med virus och annat skräp.
/Désirée

Vad är cachen ?? Ett nytt ord för mej 
Jag kör också rensning i verktygsprogrammet var 3-4 mån.
Har Mac så jag behöver inte rensa o hålla på så mycket eftersom där inte är några virus på Mac.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Branneli, här är en länkpå vad cachen är.
Denna kan alltså bli full i din webbläsare och då laddas inte sidorna du försöker öppna korrekt, därför ska man tömma detta minne regelbundet.
/Désirée

Åh, tack DesK…ska kolla detta 

Jag rensar dagligen.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
En sak som jag reagerar på ibland när det gäller dom som kör endera mac eller linux. Det är det där med att dom inte får virus. Men med tanke på att fler och fler kör med dessa två så kommer det även komma virus till dom så kanske inte ska vara så säkra på att ni inte behöver göra nåt för att undvika virus, för rätt var det är så finns det även för er.
För med tanke på att det alltid sägs så att dom aldrig får nåt så kan dom bli mer intressanta för dom som gör virus just för att mac och linux inte verkar göra särskilt mycket för att skydda sig.
När det gäller rensning så är det olika. På bärbara har jag så att webläsarna rensar när dom stängs. På den staionära rensar jag då och då när jag känner för det. Sen kör jag diskrensning på båda då och då likaså defragmeteringar jag då och då så att filer ligger ihop.
Annia, det finns virus för linux, senaste siffran jag såg var att det finns cirka 60 kända virus för linux. Anledningen till att det inte finns så mycket virus och annat skräp till linux är att det är uppbyggt från grunden på ett annat sätt än Windows. Man kan säga att Windows i grunden är felkonstruerat och att det är därför som det är så stora problem med virus där. Det är också mycket enklare och snabbare att installera linux, Det tar knappt en halvtimme och det mesta sköter sig själv, Senast jag installerade Windows xp tog det mellan 2 och 3 timmar.
Så den ursäkten som windowsanvändarna kör med att det kommer att öka med virus för linux håller inte fullt ut.
Diskrensning och defragmenteringar behöver man aldrig hålla på med som linuxanvändare.
Hur det är med Mac vet jag inte.
Var och en ska använda det system man trivs bäst med. Jag valde att gå över till suselinux för cirka 4-5 år sedan och har aldrig ångrat detta. Min kärbo har kört linux i cirka 8 år och våra tjejer använder bara suselinux hemma och stönar över skolans windowsdatorer.
/Désirée
..inte i datormaskinen så mycket,
det blev i explorer,rensde bland favoriter
en massa länkar jag behövde förra året,till bygget då
hittade/testade samtidigt alla länkarna,en del sidor hade upphört !
samtidigt samlade jag ihop de som är kvar(ganska många trots allt) i undemappar,lättare så än att "meterscrolla" o leta
städa själva maskinen tycker jag är svårare "nu",bytte dator för flera år sedan,hittade lättare verktyg i förra versionen,XP nu
då scan-discade jag oftare o defragmenterade oftare
rensade närminnet oxå
Nu börjar den krångla lite av o till,tex. mus och tangentbord tjurar
tror mer att det är ngt I datormaskinen,har testat med andra tangenter o mus :- /
fanns det ngt bra (gratis) program för städning ?
aftonbladets låg ju på betalsidor..
penke