Trettondagsafton...
…finns det traditioner hos dej, denna dag ??
Nej inga traditioner. Men vi brukar äta lite gott och ta ett glas vin. Ibland har vi gäster.
Var rädda om varandra
Absolut ingenting - här är det en helt vanlig dag. Hade inte ens en tanke på att det VAR trettondagsafton.
Det märker man först i morgon när det är röd dag i almanackan och alla affärer är stängda. 
Men ikväll blir det ändå lite party för vi har gäster på middag. Inte just för att det är Trettondagsafton utan bara för att folk är lediga och det var en passande kväll.
Vi ska för en gångs skull ut… ska se något som heter Komedikompaniet, vet inte alls om det är sevärt men ska bli kul ändå… först ska vi äta Tapas på ett bra sånt ställe…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Som en lördag…

Nej vi åt som vanligt, men imorgon fyller min bror år så då åker vi dit och äter persisk mat hans fru är därifrån och hon lagar supergod mat.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Ingen tradition.
Men i år blev det att vi ska ha Silvers uppfödare på middag och dricka lite gott.
Silver ska få busa med mamma och bror hela kvällen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Inga traditioner alls!
Men jag tänkte skapa en :-).
Nix,visst först för en stund sen
de e inte lätt o hålla rätt på dagar
Nä inget speciellt annat än att vi vet att dagen kallas så. Om en vecka däremot, på tjugondag Knut, då ska granen ut och ungarna får godispåsar.

När jag var yngre & bodde hemma , samlades kompisgänget hos min mor & far. Vi spelade hockeyspel, alla mot alla, även mina föräldrar var med !!
Många var med & läng tid tog det, men så kul !!
Jag var först att få barn i gänget, när sonen var ca två år (1994) så blev det sista året vi spelade…flera andra fick barn & nya sällskap.
Mina föräldrar började bjuda ut mej & min lillasyster med våra respektive på restaurang istället. Fungerade fram tills min lillasyster flyttade till huvudstaden, snart 10 år sedan….
Nu är det som en vanlig lördag.
Idag firade vi sonens flickväns 16årsdag, fyllde 31/12……mat & tårta & sällskapsspel med en annan familj.