Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 831 ggr
Cristine
0

Hade ni roligt?

Hur blev gårdagens kväll?

Här var vi bara grannen, dottern och jag, lungt och skönt. Vi åt och tittade på tv.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Vi hade det mysigt. En gemensam vän till oss var här. Vi åt gott. Jag och sambon både åt och drack gott. och lyssna på mysig musik hela kvällen fram till tolvslaget.  Glad

Var uppe långt ut på morgonkvisten då vår gäst skulle vara chaufför till sin dotter med fam. på natten.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Loucar
0

Här var det också lungt och skönt dottern åkte till sin kusin och hade sin tjejmiddag där. Jag umgicks med mina grannar över vin och god mat.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

aggeelin
0

Vi hade en bra nyårsafton. Jag var på "maratonträning" dvs 45 min body pump (styrketräning) 45 minuter av "kampsport" (som inte är riktigt min grej men skönt att få slå lite i luften, jag tänkte mig att det var SKANSKA  som jag slog på… ) och sen 45 min boyd jam, dvs dans, latin och lite house. Det var jätteroligt. Sen åt jag goda matrester och satt sen och läste framför brasan tillsammans med sambon som åkt någon mil på skidor. Tog ett skönt bad och sen åt vi god mat. Promenad in till stan och såg på fantastiskt fyrverkeri vid slottet och sen promenad tillbaka. En riktigt aktiv nyårsafton blev det!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

signemo
0

Vi hade en bra nyårsafton. Först började vi förbereda god mat till kvällen, så dök en jobbarkompis til min man upp. Så vi satt och drack kaffe och prata en bra stund av em. Sen fixade vi färdigt förberedelserna av maten  på kvällen kom min syrra och hennes man och deras yngste son. Vi åt gott, pratade, det tittades på grevinnan o betjänten och sport på tv och fortsattes att umgås. Sen skålade vi in det nya året. När de åkt satt vi en stund framför tv, dator . Sov till strax för åtta, kvistade upp, åt lite, sen låg vi och slöade, jag läste  och sen somna jag om. Idag tar vi det lugnt, äter rester, diskar upp lite och bara är. Solen skiner underbart

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

Här var det lugnt och mysigt…med snön yrande utanför fönstret, tände vi många ljus, åt god mat och njöt av varandras sällskap…Kyss

Toyan
0

Jag hade en mysig em/ kväll med äldste sonen och familj. God mat och helt nyktert, 20 min före tolvslaget åkte vi till centrum och tittade på alla fyrverkerier.

Vackert var det med tätt snöfall och klangen från domkyrkoklockan som ringde in det nya året.

En härlig nyårsafton.Glad

Mirjami-78
0

Jag hade minstingen här hemma….Och han var ju lung , men ville inte sova i tid som vanligt.Tungan ute Sedan ringde mamma som klagade över stora sonen, ja han var övertrött och hade ingen kontroll alls på sig själv längre. Ja hon var trött hon med. Man måste mänligen stoppa han vid rätt tid annars så blir det inte lätt…..

Men sen den övriga tiden satt vi här och hade det lugnt och skönt. Tittade på fyrverkerierna vid tolv m.m så jag tyckte vi hade det bra här hemma i värmen.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

evrekaw
0

Vi hade en lugn kväll. Bara familjen och god mat. En lättnad att hunden tack och lov inte var ett dugg oroad över alla smällare och raketer - sånt vet man ju inte när man tagit en omplaceringshund.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Har du inga foton på din lilla vovve evrekaw?

evrekaw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Joo… någonstans i röran… Få se om det här funkar…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Mirjami-78
0

Vilken söt en….Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cristine
0

Ååååh så söt, han gör väl vad han vill med matte kan jag förstå!Flört

[Sisa]
0

Jättesöt…underbar…Vem är Din granne, Cristine…Obestämd

tilja65
0

Det blev trevligt. God mat, lite sällskapsspel, fyrverkerier och god "Champagne"… Glad

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Cristine
0

Gudrun och hennes dotter Kristine.

Gudrun bor nedanför mej i det röda hus som så ofta är på mina God morgonbilder.

Bättre grannar kunde jag inte få!Glad

Branneli
0

I vårt hus, kom tre kompisar på em & lagade mat. Sambon städade & jag….låg i soffan,eftersom kroppen är "trasig" för tillfället.

Tonåringarna dukade med porslin, ljusstakar & roliga historier.

Matlagar-gänget & städaren bastade innan resten av folket kom. Gästernas åldrar var blandade från 13 år till 68 år, en underbar blandning av livserfarenheter. Vi var 14 personer.

När vi njutit av gratinerad hummer, oxfile, chokladpudding (med baileys i) & kaffe med mandelbrownies, jodgubbar,glass,grädde….. Kom ishockey-spelet fram & dart-kastandet började.

Sista gästerna gick hem kl 7.30…..sonen (14år) vann darten !!

En enormt trivsam & rolig kväll/natt hade vi.

Det intressanta är att tre av gästerna, har vi aldrig träffat förut. Jättekul med nya bekantskaper !!